Ga naar inhoud


HD Zenderlijst Canal digitaal


di-on-air

Aanbevolen berichten

19 minuten geleden, Sprietje zei:

Het zijn onderwerpen die een ondernemer de ogen kan openen.

 

Ja,  dat die weer snel aan het werk moet en z'n tijd niet moet verdoen met die rommel op TV. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Canal Digitaal voegt duurzame HD-zender toe aan aanbod

Satellietkijkers kunnen vanaf vandaag via de Astra3-satelliet op 23,5 graden oost in HD-beeldkwaliteit afstemmen op de duurzame zender EarthxTV.
JARCO KRIEK
17 OKTOBER 2022
COMMENTS 0
 

EarthxTV is begonnen met ongecodeerde (FTA) satellietdistributie op de Astra3-satelliet. Het gebruikt hiervoor satellietcapaciteit van Canal+ Luxembourg (M7 Group), dat onderdeel is van de Franse mediareus Canal+. De satellietdistributie is niet alleen bestemd voor satellietkijkers. Het is ook bedoeld als aanvoersignaal voor Europese providers die EarthxTV via eigen netwerken aan abonnees willen leveren. EarthxTV werd onlangs in enkele Europese tv-markten geïntroduceerd. Zo is de zender onder meer in het Verenigd Koninkrijk digitaal in de ether te ontvangen via Freeview en wordt hij ook via provider Sky UK aangeboden.

 

Duurzaamheid

EarthxTV is een wereldwijd tv-netwerk dat zich inzet voor het promoten van het milieu en duurzaamheid. Het besteedt aandacht aan mensen, plaatsen, wezens en culturen die onze planeet de moeite waard maken om op te leven. De programmering bestaat uit originele door de zender zelfgemaakte en ingekochte shows met boeiende personages en een dieper begrip van de omgeving, die een breed scala aan onderwerpen verkent, waaronder natuurhelden en natuurbehoud, extreem weer, natuurlijke wonderen, technologie en innovatie, huis en levensstijl, reizen en eten alsmede documentaires en films.

 

Canal Digitaal

Alle satellietkijkers met ontvangst van de Astra3-satelliet kunnen naar EarthxTV kijken. Abonnees van Canal Digitaal en TV Vlaanderen vinden de zender in de eigen zenderlijsten van deze provider. Bij Canal Digitaal is de zender te vinden op voorkeuzekanaal 49 en bij TV Vlaanderen op positie 91. Op een later tijdstip komt EarthxTV ook beschikbaar bij enkele OTT-diensten die door Canal+ Luxembourg worden geëxploiteerd. Satellietkijkers die alleen ongecodeerde satellietzenders ontvangen, kunnen EarthxTV vinden op frequentie 12129 MHz, verticaal, symbolrate 29900, FEC 2/3.

 
 
Bron: Totaal TV

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat er duurzaam aan is zal wel middels een certificaat bevestigd zijn in het landschap van menselijk handelen.

Maar goed boeiende zenders erbij en tel-sell of soortgelijke eraf is wat mij betreft oké.

 

reacties op een nieuwe zender is altijd interessant

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-7-2022 om 15:26, ceesv zei:

RTL stelde in 2015 nogal wat eisen aan providers om RTL-Z door te mogen geven.

Zo diende de provider RTL-Z te programmeren op positie 11 van de zenderlijst.

Een andere positie op die lijst betekende een hogere doorgifte vergoeding.

Verder diende de zender opgenomen te worden in het basis pakket, hetgeen deze zender nog eens duurder maakte voor de provider.

 

De SD kwaliteit zal mede ingegeven zijn met de hoge prijs die wij als abonnees betalen, HD maakt deze zender nog duurder.

 

De kijkdichtheid van RTL-Z bedraagt meestal rond de 0 tot 0,2% van alle kijkers, je moet dan denken aan tussen de 2.000 en 6.000 kijkers.

De documentaires trekken iets meer kijkers in absolute aantallen, tussen de 14.000 en 35.000 kijkers, maar dan is het marktaandeel nog steeds 0,2%

 

 Bij Digitenne wordt RTL-Z doorgegeven in een uitstekend HD-kwaliteit (resolutie 1080p). Wel via voorkeuze 28 op de standaard-Digitenne-zenderlijst.  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, di-on-air zei:

Canal Digitaal voegt duurzame HD-zender toe aan aanbod

Satellietkijkers kunnen vanaf vandaag via de Astra3-satelliet op 23,5 graden oost in HD-beeldkwaliteit afstemmen op de duurzame zender EarthxTV.
JARCO KRIEK
17 OKTOBER 2022
COMMENTS 0
 

EarthxTV is begonnen met ongecodeerde (FTA) satellietdistributie op de Astra3-satelliet. Satellietkijkers die alleen ongecodeerde satellietzenders ontvangen, kunnen EarthxTV vinden op frequentie 12129 MHz, verticaal, symbolrate 29900, FEC 2/3.

 
 
Bron: Totaal TV

 

Bedankt voor de tip, ik ga deze zender toevoegen aan mijn zenderlijst. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handmatig toegevoegd.. Werkt ook prima… Nu nog een picon zoeken

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Sprietje zei:

Op voorkeuzekanaal 49 zit History. Gaat die dan verdwijnen als daar de zender EarthxTV op komt? Ik heb net de zenderlijst vernieuwd maar EarthxTV is nog nergens te bekennen.

50 is wel vrij, daar zat RTL Crime.

Zal wel een foutje zijn van de schrijver. 

Hier ook nog niet toegevoegd. 

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Sprietje zei:

Het blijkt dat er eindelijk na een jaar een nieuwe Canal Digitaal zenderlijst is verschenen, zie
https://m7cdn.io/canaldigitaal/downloads/20221004-technisch-overzicht-satelliet-zenders.pdf

 

Volgens die lijst staat Earthx ook op kanaal 454.

 

ESPN 3 (31) ontbreekt in de lijst.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...