Ga naar inhoud


Gaat CD aan de codering sleutelen?


Jassy

Aanbevolen berichten

Ik denk te constateren dat er een sterke afname is van abbo (adhv verdwijnen schotelopstellingen bij huizen). Dat er dus een grotere groep is van zwijgers die het zat zijn en vertrekken. Dat de groep met een hogere pijngrens steeds verder slinkt. Dat vind ik jammer en meer dan dat.

De sterke afname van schotelkijkers is een feit, maar de oorzaak ervan in Nederland is zeer divers.

Er worden in Nederland door verhuurders schotelverboden opgelegd terwijl dat regelmatig tegen de wet ingaat.

Er zijn door de dichte bebouwing in Nederland veel minder mogelijkheden een schotel te installeren met vrij zicht.

GSI heeft in Nederland nooit brede toepassing gevonden (zoals in Duitsland).

Verder is Nederland - ook internationaal - koploper wat betreft kabel en glasvezel (en internet). Dat heeft natuurlijk ook met de dichte bebouwing te maken, maar de kabel heeft hierdoor wel de schotel verdrongen.

CD heeft het in een aantal opzichten duidelijk moeilijker dan satproviders in omringende landen (Zonder hiermee CD in alle opzichten te willen verdedigen, zeker niet!)

 

Het lijkt me door de aard van de bevolkingsspreiding en de bevolkingsdichtheid logisch dat in Scandinavië hele andere keuzes worden gemaakt en daardoor daar ook een situatie voordoet die niet met Nederland is te vergelijken.

 

(En in Italië is bijv. amper kabel en heel veel dvb-t door ontwikkelingen en situaties die specifiek zijn van dat land. Hetgeen de macht van Sky-Italia natuurlijk alleen maar versterkt. Vandaar de zeer beperkende mogelijkheden van de apparatuur aldaar.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat mij vooral opvalt, hoe meer beperkingen men ons oplegt, hoe meer cardservers en IPTV aanbieders er bij komen, vroeger zaten ze met 1 probleem nu met 2.

Deels doordat men teveel beperkingen aan het opleggen is, kijkers willen niet beknot worden, ze zoeken een uitweg.

Het grote excuus is cardsharing, piraterij van films en series tegengaan, maar aan de wildgroei van cardservers wordt niks gedaan. Idem met die cloneboxen 150 € + abonnement, op elke tweedehandssites vind men ze, ik zie ze zelfs al eens opduiken in google reclame.

Men kan alleen maar concluderen dat het hen enkel om het geld te doen is, beperkingen opleggen die dan weer verdwijnen door de geldbeugel open te trekken, elke maand weer, we zijn nu slechter af dan pakweg 5 jaar terug. Ik sprak gisteren met iemand die Belgacom tv en netflix heeft , die betaald 300 € per maand.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cardservers krijgen het ook steeds moeilijker ook daar zijn alle beperkingen zichtbaar.

Ik wacht nog op een eerste ervaring m.b.t. een Canal Digitaal Philips ontvanger.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij vooral opvalt, hoe meer beperkingen men ons oplegt, hoe meer cardservers en IPTV aanbieders er bij komen, vroeger zaten ze met 1 probleem nu met 2.

Deels doordat men teveel beperkingen aan het opleggen is, kijkers willen niet beknot worden, ze zoeken een uitweg.

 

Ik denk dat het vertrek van abonnees bij CD veel ingewikkelder in elkaar zit.

Het heeft met de totale setting van vraag en aanbod (inclusief uitzetstraten)  te maken. CD heeft daar maar beperkt invloed op.

Het plaatsen van een schotel thuis heeft sowieso al veel meer voeten in de aarde dan het plug-and-play aansluiten van kabel of glasvezel.

De alternatieven t.o.v. van CD zijn sterk. CD probeert te overleven.

 

Kijk in de binnensteden en zie hoe sterk en snel internet een moordende concurrentie heeft veroorzaakt.

 

@joop001, menigeen langs de zijlijn denkt dat het allemaal beter had gekund bij stadbeeldbepalende  ketens die momenteel failliet gaan, maar slechts weinigen zijn in staat concreet te maken hoe succesvolle doorstarts mogelijk zijn. Dus CD zal je vast met open armen ontvangen. 

 

@astro iris, volgens mij hebben we het momenteel over de kern van de zaak: de reden/oorzaak waarom CD bepaalde stappen neemt (zoals aanscherping codering) en de (beperkte) speelruimte die CD heeft om te overleven in een snel veranderend speelveld.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cd heeft het moeilijk door idd kabeldichtheid schotelverboden etc. Maar door steeds introverter te worden kom je er niet.

 

Vb mbt schotelverboden heb je ooit iets meegekregen dat CD daar actief consument ter zijde stond? Eerder het tegendeel consument moest het zelf uitzoeken.

 

Vb 2 strijd mbt com cs. Wordt van alles uit de kast getrokken. Extra codering beperking gebruik kaart etc. Maar com cs echt aangepakt? Weet vanuit heel dichtbij dat dit zeer zeer minimaal is 1 rechtzaak meegelift met Ziggo cs.

 

Nu dan trachten de smartwi etc buitenspel te zetten. Met com cs als argument. Het snijdt geen hout en treft de verkeerden. Het om armen v smartwi etc zou denk ik meer oosmijten. Evenals het streamen van ontvanger naar tablet etc. Waarom kan dit bij concurent wel? Nee CD zet in op extra kaartje tegen €9/mnd + aanschaf en registratiekosten. Dan jaag je mensen echt weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cardservers krijgen het ook steeds moeilijker ook daar zijn alle beperkingen zichtbaar.

Ik wacht nog op een eerste ervaring m.b.t. een Canal Digitaal Philips ontvanger.

 

Als je het over de home made servertjes hebt moet ik je gelijk geven.

De professionele maffia servers lachen om het geklooi van CanalDigitaal en krijgen er alleen meer klanten bij. 

CanalDigitaal bijt de hand die het voer aanbied...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het over de home made servertjes hebt moet ik je gelijk geven.

De professionele maffia servers lachen om het geklooi van CanalDigitaal en krijgen er alleen meer klanten bij. 

CanalDigitaal bijt de hand die het voer aanbied...

Ook bij de grote blijven onder andere Sky HD uk en Digiturk HD en SD zwart.

Iptv servers heb ik het dan niet over dat is bagger maar weer even terug naar de vraag.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...