Ga naar inhoud


Gaat CD aan de codering sleutelen?


Jassy

Aanbevolen berichten


chukky2 schreef op 17 Aug 2016 - 22:07: chukky2 schreef op 17 Aug 2016 - 22:07: chukky2 schreef op 17 Aug 2016 - 22:07:

Geen nadeel , maar wat is het nut om over te stappen , terwijl je de kanalen via 1 toestel allemaal kunt krijgen , natuurlijk met beperking ..maar dat hebben ze dus allemaal dan.

 

Persoonlijk maar nogmaals is persoonlijk vind ik dat de kabel een hoop voordelen met zich mee brengt.  M7/CDS loopt ver achter qua aanbod, dienstverlening en prijs.  En die beperkingen zijn via de kabel wel te omzeilen, maar dat kan ook ooit veranderen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen nadeel , maar wat is het nut om over te stappen , terwijl je de kanalen via 1 toestel allemaal kunt krijgen , natuurlijk met beperking ..maar dat hebben ze dus allemaal dan.

Heb je wel al die kanalen?

Ik zie Nederlanders hier vaak klagen dat pakketten als Film1 niet volledig zijn bij Canal Digitaal, of niet alle zenders in HD.

Bij TVV is  het in elk geval zo dat heel veel zenders op de kabel wél, en op TVV niet in HD te zien zijn, of zelfs helemaal niet.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe het juridisch in elkaar steekt, maar feit is dat wanneer men een ontvanger heeft die niet ondersteund word door Canal Digitaal, deze dus buiten de verantwoordelijkheid valt van Canal Digitaal.

 

En ja, ik denk dat CD het recht heeft om de beveiliging dicht te timmeren, maar dat de keuze toch echt wel bij de gebruiker moet liggen.

Als Microsoft met beveiligingsupdates komt, dan hoef ik deze niet te installeren, wat ten koste gaat van de werking van mijn PC waardoor ik zelf de keuze heb om mijn pc in de soep te laten lopen.

 

Dat geld niet voor de kaart van CD. Deze is mijn eigendom en deze moet ik kunnen gebruiken.

CD echter heft gezegd "oh werkt uw kaart cq ontvanger niet meer, dan bieden wij u een gecertificeerde ontvanger, al dan niet gratis".

Daarmee werkt alles weer naar behoren en heeft CD voldaan aan haar dienstverlening.

 

Als ik er voor kies om de kaart als ijskrabber te gebruiken en de kaart gaat daardoor stuk, dan is het mijn eigen schuld.

..tenslotte is het ook niet verstandig om met de fiets op de snelweg te gaan rijden, om maar een metafoor te gebruiken..

 

Al met al doet Canal Digitaal er alles aan om mensen te laten genieten van hun abbo en als er een paar dwarspissers zijn die perse illegaal willen kijken en hoog van de toren blazen, dan heeft CD daar geen boodschap aan.

 

Maar mensen, waar maken we ons druk over? Dit kat en muis spelletje duurt al 30 jaar en tot nu toe zijn er nog zat mensen die "goedkoop" kunnen kijken en dat zal altijd wel zo blijven.

Sommige "hobbyisten" dus niet, want zij spenderen honderden euro's aan de hobby om illegaal te kijken, terwijl zij met een abbo en gecertificeerde ontvanger waarschijnlijk goedkoper uit zijn op jaarbasis.... Het extra werk om alles aan de praat te houden niet meegerekend. ;)

 

Enfin, lukt het voor de mensen niet om via satelliet "goedkoop" te kijken, dan zijn er legio mogelijkheden via IPTV... En dat kun je ook gewoon doorsharen. ;):)

aangepast door drz
  • Like 1

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je enkel behoefte hebt om te "Kijken", dan kom je toe met hun spul, wil je meer en uitgebreide mogelijkheden allerhande dan komt er wel wat anders om de hoek kijken, is satelliet een hobby geworden en heb je de mogelijkheden van een enigma 2 ontvanger onder de knie dan krijg je bijna medelijden met hetgeen ze hun klanten onder de strot duwen.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik zo nog niet, je moet er in elk geval de Nederlanders die in buitenland verblijven erbij voegen ( zoals Sprietje ), want in buitenland heb je geen vrije keuze als je naar Nederlandse zenders wil kijken.

Plus de boot eigenaars en camper bezitters, was verbaasd bij mijn dealer hoe uitgebreid zijn cliënteel op dat vlak is.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tripleboy, dan behoor ik tot de groep van "kijken", voor mij hoeft het niet ingewikkeld te worden, is mijn hobby tot aan bepaalde grens en zo ken ik er nog wat en wat ze je in de strot duwen is bij andere providers niet anders. Staat hier nog een Proximus bak die nooit wordt gebruikt omdat ik internet en vaste telefoon lijn heb, moest je tv er bijnemen, wat dat aanbod is zou zeker bij onze Noorderburen veel ergernis verwekken. Dit even terzijde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag is de update voor de Philips is die er al en heeft iemand die al getest?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook de mail ontvangen..ben benieuwd als ik de ontvangers niet uitzet of dan de software update wel plaats vindt en of mijn apparaten "DSR 7141" nog gewoon beeld blijven geven. Ik heb n.l. in mijn huis drie ontvangers met een clone+ staan en heb 2 geldige smartcards. Ik heb geen zin om nog een derde kaart te nemen. Mijn vrouw kijkt graag naar andere zenders als ik en ook mijn zoon kijkt liever in z'n eigen kamer tv, vandaar dat ik voor Clone+ had gekozen.

Hallo, ik zie dat jij een Clone+ gebruikt. Daar ben ik al lang naar op zoek. Ik heb nl Tvv en Cd en zou zo een setje willen aanschaffen. Weet jij een zaak die dit nog verkoopt ? Alvast bedankt voor je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CanalDigitaal bericht vandaag het volgende;

Deze update zorgt dat de PhilipsM7 ontvanger op dezelfde standaard gebracht wordt als de M7Sat801 en CI Module 3.5.

Dit betekent dat de oudere kaarten, die beginnen met 100, niet meer werken na de update in de ontvanger.

In het begin van het jaar, hebben we klanten die nog een oude kaart hadden, de nieuwe oranje smartcard toegezonden.

De genoemde datums van update , zijn de dagen waarop de upgrade via OTA ( Over The Air ) beschikbaar komt en blijft. Versie Nr.3.6.13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dr Z.

 

Het gaat hier niet om een update om illegaal kijken via Com Cs oid te dwarsbomen. Dat M7 daartegen ageert mag geen punt van discussie zijn. Het gaat hier om het simpele feit dat M7 zich het recht toe eigent om iets in ontvangers te veranderen die niet haar eigendom zijn. Door die verandering kan vervolgens de eigenaar niet meer die ontvanger gebruiken voor het doel en het gebruik zoals toen die hem beoogd. Dat doel is niets meer of minder dan tv kijken/radio luisteren op eigen tv's/radio's in eigen huis. Dat is waarvoor deze gewoon een abbo betaald. Dat de gebruiker dit abbo optimaal gebruikt is zijn of haar goed recht.

 

Zou het hier om huur of leen decoders gaan, dan staat M7 volledig in haar recht. Echter dat is niet uitsluitend het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...