Ga naar inhoud


Gaat CD aan de codering sleutelen?


Jassy

Aanbevolen berichten


Ben benieuwd of er ondertussen mensen zijn met resultaat van geupdate ontvangers icm smartwi etc.

 

Ik heb intussen wel een melding dat een decoder na de update in een loop terecht komt.

Na de eerste installatie en zenders zoeken gaat de decoder na een 60 seconden opnieuw naar init en begint de installatie weer opnieuw. en opnieuw en opnieuw ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ben je niet goed geïnformeerd. Maar weer terug naar de vraag.

Laten we het daar maar op houden al kan ik je verzekeren dat dat wel het geval is.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hieb ook eentje staan, en die zal ik in of net na het weekend even aansluiten. Dan geef ik mijn ervaring.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de hand van een posting op een ander board waar cds zelf reageert wordt er gezegd dat met deze recente update alle HD ontvangers qua codering weer op 1 lijn zitten.  Mijn vermoeden is dat de kaart straks in alle officiële ontvangers in nagra mode geinitaliseerd gaat worden. Kan iemand bevestigen of dit al het geval is bij de M7 801 receiver?  

 

Je moet je eigen afvragen, waarom de moeite doen verouderde receivers te updaten als er geen extra maatregelen onderweg zijn.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Je moet je eigen afvragen, waarom de moeite doen verouderde receivers te updaten als er geen extra maatregelen onderweg zijn.

 

In ieder geval om de reden die Jassy citeert in #1.

En daardoor ontstond bovenstaande discussie over sharen ook.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De sterke afname van schotelkijkers is een feit, maar de oorzaak ervan in Nederland is zeer divers.

Er worden in Nederland door verhuurders schotelverboden opgelegd terwijl dat regelmatig tegen de wet ingaat.

Er zijn door de dichte bebouwing in Nederland veel minder mogelijkheden een schotel te installeren met vrij zicht.

GSI heeft in Nederland nooit brede toepassing gevonden (zoals in Duitsland).

Verder is Nederland - ook internationaal - koploper wat betreft kabel en glasvezel (en internet). Dat heeft natuurlijk ook met de dichte bebouwing te maken, maar de kabel heeft hierdoor wel de schotel verdrongen.

Heel veel van die factoren zijn er toch al jaren?

Of is Nederland plots in de laatste jaren zo sterk bekabeld geworden?

En zijn mensen die vroeger vrij zicht op het zuiden hadden dat nu plots kwijtgeraakt?

In België zie je toch ook dat TV Vlaanderen enorm veel van zijn pluimen verloren heeft?

 

Ik denk dat met al hun maatregelen ze gewoon de eerlijke klanten wegjagen, iets wat ik al jaren zeg, maar ze blijven ermee doorgaan, tegen alle beter weten in.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wordt hiermee de server maffia uitgeschakeld al heb ik daar mijn twijfels over en is inderdaad alleen de gewone kijker gedupeerd in de knip.

Maar het uitschakelen van de SmartWi en Clone+ zal niet het doel opzich zijn, dat is bijvangst vermoed ik.

 

Waar ik meer benieuwd naar ben is of de software update het mogelijk maakt om met deze verouderde decoders de vastscan via de Astra 23.5 te downloaden.

Op de Astra 19.2 is dan geen transponder ruimte meer nodig en kan het nieuws & service kanaal op 14 ook naar Astra 23.5

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige reden om deze ontvangers nog te updaten is inderdaad om iets in de codering te rommelen. De software zelf is neem ik aan allang uitontwikkeld. En waarom zullen ze alleen in de codering rommelen als dit uitsluitend de gecertificeerde ontvanger betreft? Ik denk dat de mensen met niet-officiele hardware binnenkort aan de slag kunnen...... Goed, zelf zal ik er niet zoveel last van hebben, ik heb mijn abo per 31-11 om een andere reden opgezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel van die factoren zijn er toch al jaren?

(....)

 

Ik denk dat met al hun maatregelen ze gewoon de eerlijke klanten wegjagen, iets wat ik al jaren zeg, maar ze blijven ermee doorgaan, tegen alle beter weten in.

 

De abonnemententerugloop bij CD is er toch ook al jaren?

 

Ik kan je logica in de tweede opmerking niet goed volgen.

Je zegt: tegen beter weten in blijven ze doorgaan met klanten wegjagen? Dus ze proberen de dalende lijn in stand te houden?

Klinkt nogal masochistisch.Eerder Digitenne.

 

CD probeert m.i. te overleven, en een simpele oplossing in de huidige markt van Nederland (en Vlaanderen) is er niet.

Een tovermiddel is er niet. Dat hebben het afgelopen jaar veel grote namen in onze binnensteden laten zien. 

 

Het zijn vaak kleine stappen om je tegen oneigenlijke concurrentie of misbruik van je product te verdedigen. Clone + en SmartWi worden niet door CD als optie aangeboden, dus ze worden geblokkeerd.

Welke stappen nog meer weten we eind deze maand.

 

Kijk eens wat Ziggo het afgelopen jaar allemaal aan vrije opties geruisloos heeft uitgefaseerd. Zelfs de smartcards. CD staat niet alleen in haar defensieve maatregelen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Clone + en SmartWi worden niet door CD als optie aangeboden, dus ze worden geblokkeerd.

Dat is misschien een beetje kort door de bocht.

Is het doel of gevolg?

 

De opmerking dat de Clone + niet meer werkt kan ook betekenen dat die Clone+ niet up to date is.

Het hoeft niet noodzakelijk het doel van de update te zijn.

 

Encripty is een voortschrijdende techniek, die doorlopend verder ontwikkeld of opties van die codering geactiveerd worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...