Ga naar inhoud


Gaat CD aan de codering sleutelen?


Jassy

Aanbevolen berichten

Gezien het bericht van Astro Iris is dan de vraag de genoemden ontvanger M7sat801 en Ci Module 3.5 icm een Smartwi oid gebruikt kan worden. Wie weet dit?

 

Niemand weet dit, want CD is altijd heel geheimzinnig over veranderingen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dr Z.

 

Het gaat hier niet om een update om illegaal kijken via Com Cs oid te dwarsbomen. Dat M7 daartegen ageert mag geen punt van discussie zijn. Het gaat hier om het simpele feit dat M7 zich het recht toe eigent om iets in ontvangers te veranderen die niet haar eigendom zijn. Door die verandering kan vervolgens de eigenaar niet meer die ontvanger gebruiken voor het doel en het gebruik zoals toen die hem beoogd. Dat doel is niets meer of minder dan tv kijken/radio luisteren op eigen tv's/radio's in eigen huis. Dat is waarvoor deze gewoon een abbo betaald. Dat de gebruiker dit abbo optimaal gebruikt is zijn of haar goed recht.

 

Zou het hier om huur of leen decoders gaan, dan staat M7 volledig in haar recht. Echter dat is niet uitsluitend het geval.

CD verandert de ontvangers toch niet, of komt er een monteur langs met nieuwe onderdelen?

 

De software, denk aan Microsoft, die in de ontvangers zit heb je het gebruiksrecht, maar niet het eigendom van.

Wanneer Canaldigitaal die op de stand der techniek brengt is dat hun goed recht.

 

Waarom zou je die software niet laten upgraden en dan geen beeld meer hebben?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

cardsharing is confortabel zoals ik ergens las hier.

Maar ik vind toch dat ze nog niet genoeg de sathandels aan pakken die zich daar mee bezig houden ik weet er eentje hier die dat al jaren doet en al veel heeft binnen getrokken maar nog nooit controlle kreeg.

Ik bedoel gewoon dat het voor ons de satteliet hobbyist moeilijker word om nog wat leuk te klooien door dit soort mensen.

Sorry maar het moet toch even van mijn hart hier:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Cees,

 

Je vergelijkt appels met peren.

 

Sw op pc koop je idd gebruikersrecht. Dit wordt ook als zodanig bij de koop vermeld. Dit is iets anders mbt de sw op satontvanger. Beiden heten sw echter zijn 2 totaal andere zaken. M7 of welke andere marktpartij verkoopt jou geen ontvanger met daarop voorgeinstalleerde sw waarvoor je het gebruikersrecht betaald of dit als zodanig bij verkoop wordt vermeld.

 

De kern is dat M7 aangeeft dat als gevolg van een door hun aangebrachte wijziging op jouw eigendom dat eigendom andere (lees beperktere mogelijkheden) eigenschappen krijgt, dan deze had toen je het aanschafte. Dit is aantasting van jouw eigendom. Het eigendomsrecht vastgelegd in het Burgelijkwetboek wordt hiermee geschonden.

 

Het zou hetzelfde zijn als bijv HP ineens sw wijzigt waardoor je geen vrije keuze meer zou hebben bij inktaankoop. Maar ook als bijv Peugeot sw aanbrengt waarmee bv oliefilters herkent zouden worden en je alleen nog hun oliefilter kon gebruiken. Bij beiden vb wordt sw gewijzigd maar geloof maar niet dat fabrikant er mee wegkomt door jouw argumentatie te gebruiken. Leuk argument maar die vlieger gaat niet op.

 

Het eigendomsrecht oa vastgelegd in nationale- en europesche wetgeving is een soort heiligheid die alleen geschonden mag worden in vastgelegde situaties. Waarbij de onderhavige situatie zeker niet is genoemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lijkt mij appels met peren vergelijken.

 

Voor de update kan je met je Canaldigitaal ontvanger ...Canaldigitaal ontvangen.

Na de update kan je met je Canaldigtaal ontvanger... Canaldigtaal ontvangen.

 

Maar niets staat je in de weg de gang naar de rechter te maken.

 

Uit de gebruiksaanwijzing van het apparaat.

 

Smartcardsleuf: hier plaatst u een smartcard: steek de smartcard met de chip naar
beneden gericht volledig in de sleuf.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

cardsharing is confortabel zoals ik ergens las hier.

Maar ik vind toch dat ze nog niet genoeg de sathandels aan pakken die zich daar mee bezig houden ik weet er eentje hier die dat al jaren doet en al veel heeft binnen getrokken maar nog nooit controlle kreeg.

Ik bedoel gewoon dat het voor ons de satteliet hobbyist moeilijker word om nog wat leuk te klooien door dit soort mensen.

Sorry maar het moet toch even van mijn hart hier:)

 

Als jij (en anderen) niet aan cardsharing doet (JOUW beslissing) droogt de sathandel vanzelf op.

 

Altijd bij jezelf beginnen, en niet eerst wijzen naar een ander (Ook al heb je een punt.). ;)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv

 

Je weet heel goed waar dit omgaat. Volgens eigen opgave van M7 kon je voor sw wijziging nog wel smartwi etc gebruiken en daarna niet meer. Dit is voor een zekere groep mensen (die overigens geheel binnen de wet handelen en dus zodanig ook niks aangepraat kan worden) een wezenlijke wijziging van eigenschap.

 

De door jou aangehaalde zinsnede uit handleiding geeft slechts een van de toepassingsmogelijkheden aan. Echter is niet enige legitieme beoogde toepassingsmogelijkheid van de smardcardreader.

 

Ik snap heel goed dat er een aantal goedpraters zijn van M7 gedrag. Er mag en moet zelfs gevraagd worden om begrip voor maatregelen (zoals tav com cs). Maar zie dat sommigen last hebben van tunnelvisie, waarbij ik aanteken dat tunnelvisie funest is en alleen maar je verder doet afstaan van de realiteit. Dat ik kritischer ben in deze is ook duidelijk (waarbij ook gezegd kan worden op te letten niet te kritisch te zijn). Eén ding weet ik wel met alleen goed praten van handelen red je die toko niet. Dat laatste is denk ik voor ons allen van belang en dat is hoe steun je die toko op een terechte wijze en help je ze verder.

 

Het enige wat je  overigens met goedpraten bereikt is dat er een steeds verder slinkende gebruikersgroep ontstaat die betaald voor de diensten en een steeds grotere groep illegale gebruikers ontstaat. Met als resultaat dat de hele boel op de fles gaat. Is het dan de schuld van de illegale gebruikers of moet dan ook de hand in eigen boezem gestoken worden? Ik denk het laatste. Voor alle goedpraters de vraag om hierover eens na te denken en niet zonder enig nadenken maar het gedachte gewenste geluid te roepen. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel als gebruikers steeds mond houden danwel er goedpraters zijn die de massa meekrijgen dan wel kritische geluiden wegwuiven.

 

Daarnaast zal bedrijf ip enig moment ook bereid moeten zijn om de luiken te openen. Maar als goedpraters of anders zins gelieerden bedrijf steeds mis informatie geven zal dat niet snel gebeuren.

 

(In de moderne geschiedenis kan je verschillende voorbeelden zien dat op deze wijze hele keizerrijken en koningrijken zijn omgevallen. Los van de dictator regimes. Zijn weliswaar geen bedrijven maar dat ging net zo).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seniorsatter schreef gisteren:

Overigens.......De 7141 heeft een mogelijkheid om via het menu de software-update op uit te zetten.

Dat schrijft CanalDigitaal op hun forum ook maar ze schrijven er bij:
de ontvanger zal bij het aanzetten blijven melden dat er een software update is gevonden alvorens beeld te geven.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel als gebruikers steeds mond houden danwel er goedpraters zijn die de massa meekrijgen dan wel kritische geluiden wegwuiven.

 

Daarnaast zal bedrijf ip enig moment ook bereid moeten zijn om de luiken te openen. Maar als goedpraters of anders zins gelieerden bedrijf steeds mis informatie geven zal dat niet snel gebeuren.

 

(In de moderne geschiedenis kan je verschillende voorbeelden zien dat op deze wijze hele keizerrijken en koningrijken zijn omgevallen. Los van de dictator regimes. Zijn weliswaar geen bedrijven maar dat ging net zo).

 

Je zet de zaak wel heel erg zwaar aan in de laatste zin.

CD geeft de abonnee nog steeds meer ruimte dan menige sataanbieder in de landen om ons heen.

Dat is een feit en geen goedpraterij. 

 

De meeste gebruikers hebben waarschijnlijk een andere pijngrens om de barricaden op te gaan. En de rest haakt af door het abo op te zeggen.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

We praten hier over de Nl situatie met de Nl klant en diens mentaliteit. In D, UK totaal andere mentaliteit. Verdient ieder zo zijn eigen benadering.

 

Het vergelijken met I en UK en dan zeggen ach we mogen niet klagen. In vergelijking tot N, S en Dk zijn we slechter af denk ik. Maar dan wordt gezegd je moet tevreden zijn met wat je hebt. Dit is wat ik bedoel. Je mag moet kritisch blijven wil je streven naar verbetering van kwaliteit in alle facetten.

 

Ik denk te constateren dat er een sterke afname is van abbo (adhv verdwijnen schotelopstellingen bij huizen). Dat er dus een grotere groep is van zwijgers die het zat zijn en vertrekken. Dat de groep met een hogere pijngrens steeds verder slinkt. Dat vind ik jammer en meer dan dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...