Ga naar inhoud


Infokanaal CanalDigitaal gestart op 23,5°E


Satfeeds-DX

Aanbevolen berichten


Het informatiekanaal van CanalDigitaal op de Astra 23,5 is helemaal niet gecodeerd.

Zonder kaart is deze zender gewoon te ontvangen. Wel wordt in het overzicht aangegeven dat die gecodeerd is maar dat is dus niet zo.

Er word alleen over de audio gesproken niet video.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geluid 192TV ongecodeerd via infokanaal CanalDigitaal op Astra3-satelliet

 

De Nederlandse muziekzender 192TV is nu ook via het infokanaal van aanbieder CanalDigitaal op de Astra3-satelliet op 23,5 graden oost te beluisteren.

 

 

M7 Group heeft de migratie van het in eigen beheer uitgezonden zenderaanbod de migratie van zenders van de Astra1- naar de Astra3-satellietpositie afgerond. Als laatste werden de infokanalen van de M7 Group-aanbieders CanalDigitaal en TV Vlaanderen naar de Astra3-satelliet verhuisd. Deze zijn ongecodeerd te ontvangen via de uitzendfrequentie 11.739 GHz V – 29900 – 2/3 – DVB-S2 – 8PSK.

 

Geluisd 192TV

 

Bij het infokanaal van CanalDigitaal wordt het geluid van tv-zender 192TV gebruikt. De muziekzender is met beeld en geluid onderdeel van het basispakket van CanalDigitaal. De muziek van de videoclips van 192TV is nu ook ongecodeerd in Europa te beluisteren via dit infokanaal. Op de Astra1-satelliet werd NPO Radio 1 als achtergrondgeluid van het infokanaal van CanalDigitaal gebruikt. De migratie van het in eigen beheer uitgezonden zenderaanbod van CanalDigitaal begon een jaar geleden en is door de verhuizing van de infokanalen van  CanalDigitaal en TV Vlaanderen nu afgerond.

 

Bron: totaal tv

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Totaal TV heeft het bericht aangepast. Er staat nu:

 

Geluisd 192TV

Bij het infokanaal van CanalDigitaal wordt het geluid van tv-zender 192TV gebruikt. De muziekzender is met beeld en geluid onderdeel van het basispakket van CanalDigitaal. De muziek van de videoclips van 192TV is nu ook op het infokanaal van CanalDigitaal te beluisteren. Dit is echter alleen hoorbaar voor abonnees van CanalDigitaal die een smartcard gebruiken. Kijkt men ongecodeerd dan is geen geluid bij het infokanaal hoorbaar. Op de Astra1-satelliet werd NPO Radio 1 als achtergrondgeluid van het infokanaal van CanalDigitaal gebruikt. De migratie van het in eigen beheer uitgezonden zenderaanbod van CanalDigitaal begon een jaar geleden en is door de verhuizing van de infokanalen van  CanalDigitaal en TV Vlaanderen nu afgerond.

 

Update - toevoeging gecodeerd geluid op infokanaal CanalDigitaal

 

 

Op mij ene ontvanger met module met wereldbol heb ik geen geluid bij het infokanaal, op een andere ontvanger met witte module wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Totaal TV heeft het bericht aangepast. Er staat nu:

 

Geluisd 192TV

Toetsenbord defect?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mij ene ontvanger met module met wereldbol heb ik geen geluid bij het infokanaal, op een andere ontvanger met witte module wel.

 

Via OScam ook geen geluid alhoewel OScam wel aangeeft het kanaal te decoderen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geluid is wel degelijk aanwezig op het infokanaal van de Astra 23,5 zoals al eerder in dit draadje is aangegeven echter er zijn ontvangers die het geluid wel weergeven en er zijn ontvangers die het geluid niet weergeven.
Een Inverto Scena 5m bijv. geeft het geluid niet weer, een Homecast wel.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn X-Trend 9x00 geen geluid bij gebruik met smartcard in gewoon slot, met de Common Interface met Canal Digitaal kaart erin wel geluid...

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft waarschijnlijk hiermee te maken:

- kaart in witte CI module waarmee de extra beveiligde zenders (mezzohd,motorstv,fsi2) werken, wel geluid.

- kaart in oude CI module (wereldbol) geen geluid.

- kaart met oscam, geen beveiligde zenders, geen geluid infokanaal. (beveilgde audiostream?)

...

 

Op mij ene ontvanger met module met wereldbol heb ik geen geluid bij het infokanaal, op een andere ontvanger met witte module wel.

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog het een en ander uitgeprobeerd:

In de CanalDigitaal gecertificeerde Homecast ontvanger  heb ik geluid met zowel de module met wereldbol als de witte module.
In de CanalDigitaal gecertificeerde Inverto Scena 5m heb ik geen geluid, niet met de zwarte module met wereldbol en ook niet met de witte CI-module.

Het ligt dus niet aan de modules maar aan welke ontvanger je gebruikt.
Waarom? Ik weet het niet.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...