Ga naar inhoud


Overstap FM naar DAB+ kost veel luisteraars


Sprietje

Aanbevolen berichten


Hoe het met het eerder getoonde model gaat weet ik niet, maar heb vluchtig op internet een Tiny Audio C7 gevonden met installatiehandleiding.

Dit model gaat in de sigarettenaansteker, in veel auto's nog aanwezig, en is de antenne nagenoeg onzichtbaar op het raam te bevestigen.

 

Tiny C7

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij dat soort foto's vergeten ze voor het gemak de bekabeling...

Als het via FM gaat, zit er dus een fm-zender in...  via de AUX loopt er weer een kabel, naar de aux ingang, als je die al hebt in je auto...

Dat soort dingen wil ik dus niet... allemaal leuk en zo, maar het is niets voor permanent.

Als ik een wat langere reis maak, ergens heen waarvoor ik de navigator nodig heb, zit die ook al op de voorruit, met een kabel naar de sigarenaansteker... dan hangt de Brobizz / Autopass van de Öresundsbron ook tegen de voorruit afhankelijk waarheen je moet... dus ja, je moet ook nog door het raam kunnen kijken of je geen eland op de weg ziet staan.

  • Haha 1

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben er in het DAB+ subforum en Audio Subforum al menig keer over gehad

dus hier wordt het dubbelop

 

een en ander qua audio installatie in de auto (of gewoon thuis op het boekernrek) bepaald wat je kunt doen

en er is heel veel aan mogelijkheden... om je oude audio op te waarderen

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Sverige:

Bij dat soort foto's vergeten ze voor het gemak de bekabeling...

Als het via FM gaat, zit er dus een fm-zender in...  via de AUX loopt er weer een kabel, naar de aux ingang, als je die al hebt in je auto...

Dat soort dingen wil ik dus niet... allemaal leuk en zo, maar het is niets voor permanent.

Als ik een wat langere reis maak, ergens heen waarvoor ik de navigator nodig heb, zit die ook al op de voorruit, met een kabel naar de sigarenaansteker... dan hangt de Brobizz / Autopass van de Öresundsbron ook tegen de voorruit afhankelijk waarheen je moet... dus ja, je moet ook nog door het raam kunnen kijken of je geen eland op de weg ziet staan.

Camera op het raam plaatsen om via een monitor te kijken waar je rijd? :D🤡

 

Zonder gekheid, er zijn vele modellen verkrijgbaar en voor ieder is er wat wils.

Natuurlijk kan men als een klein kind stampvoetend mekkeren van "ik wil het niet"  of "dat doe ik niet" maar feit is 'waar een wil is, is een weg'.

Een beetje hobbyist gaat vast wel iets bedenken op de installatie en anders hoort men hier op het forum niet thuis.

We zijn hier tenslotte allen knutselaars en techneuten.

Zojuist zei Tonskidutch:

we hebben er in het DAB+ subforum en Audio Subforum al menig keer over gehad

dus hier wordt het dubbelop

 

een en ander qua audio installatie in de auto (of gewoon thuis op het boekernrek) bepaald wat je kunt doen

en er is heel veel aan mogelijkheden... om je oude audio op te waarderen

 

Goed punt, misschien kan een moderator het topic splitsen of een verwijzing maken naar "DAB+ oplossingen voor mensen die geen ingrijpende veranderingen willen doen aan hun huidige ontvangstsysteem".

Het is toch een hobbyboard?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Serieus ?? Dat is een berg geld.. Maar weet je zeker dat het niet een kwestie is van een module inbouwen en klaar is klara?

De dealers weten er altijd we leen slaatje uit te slaan, terwijl je zelf ook veel kunt doen met de juiste know-how.

Veel is op internet wel te vinden.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei drz:

Serieus ?? Dat is een berg geld.. Maar weet je zeker dat het niet een kwestie is van een module inbouwen en klaar is klara?

De dealers weten er altijd we leen slaatje uit te slaan, terwijl je zelf ook veel kunt doen met de juiste know-how.

Veel is op internet wel te vinden.

Ja bij benz zijn ze makkelijk radio eruit Dab+ erin en afrekenen maar.
Voor ik ook maar iets laat doen zal ik ook rond kijken wat de andere mogelijkheden zijn.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Duitse Infosat heeft wat statistieken gepubliceerd over DAB+:

- Het aantal verkochte toestellen is de 71 miljoen gepasseerd.

-Ik Groot-Britannie heeft 65 % van de huishouden een DAB+ radio en het radio luisteren gebeurd voor 50% digitaal.

-Noorwegen heeft meer DAB+ radio's als inwoners (5,6 miljoen op 5,2 miljoen inwoners!)

-Zwitserland heeft 6,3 miljoen DAB+ radio's,het luisteren gebeurd voor 63% digitaal,waarvan de helft via DAB+

-Australie 34 %

Wij in Nederland hebben 1.084.000 DAB+ Radio's,België 540.000

Bron: Infosat

PDF  met meer feiten en cijfers.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

België is later gestart met het uitrollen van het DAB+ netwerk.

Hier in huis ondertussen 4 DAB+ ontvangers in gebruik.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is een van de ongeveer 90 DAB+ stations die ik in de regio kan ontvangen.

Slechts een gedeelte daarvan is ook op FM te ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...