Ga naar inhoud


Overstap FM naar DAB+ kost veel luisteraars


Sprietje

Aanbevolen berichten


Dit is de lijst op heden, zoals vermeld.

 

Volgens locatie zijn vanuit Lille de volgende franse zenders te beluisteren

 

Les radios en DAB+ à Lille

Africa No 1    

Canal FM       

CapSao           

Chante France          

Crooner Radio          

Delta FM        

Euradio          

FIP      

France Maghreb 2   

Galaxie Radio            

Générations   

Grand Lille Info        

Horizon          

 

Jazz Radio

Latina

Melody

Metropolys

M Radio

Mona FM

Oüi FM 

Pastel FM 

Playloud 

Radio 6 

Radio Alfa 

Radio Boomerang

Radio Campus

 

Radio Cité Vauban

Radio FG

Radio Nova

Radio Orient

RCF Nord de la France

RFI

RPL Radio

Skyrock

Sud Radio

Swigg

TSF Jazz

Virage Radio

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grootste deel van deze Franse zenders komen hier ook via FM binnen, luister er zelden of nooit naar. Norkring zou beter al de commerciëlen op DAB+ toelaten en dan kunnen die verdwijnen van FM, zo is meer ruimte voor lokalen, want die worden hier ofwel door de Fransen of door de commerciëlen weggedrukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt maar zo Tonski heeft een schermafdruk gemaakt waardoor het lijkt of het over mijn bericht heen gaat. Maar het echte bericht staat er vlak boven.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjonge wat mis ik mijn dab... Gisteren een nummer van 10CC, jawel dreadlock holliday, en het leek wel mono op die FM bak.

Ontvangst was doorgaans toch goed te noemen.. enfin, deze week maar weer eens actie ondernemen want het ongeduld slaat toe.

aangepast door drz
typo

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ astro iris, Eh ja, ik heb wel iets met geluid en details.

Maar je hoeft je niet te schamen dat je geen verschil hoort, 90% van de mensen doet dat niet, vandaar dat die draadloze luidsprekertjes in combinatie met tablet of telefoon zo populair zijn, tesamen met het "geweldige" geluid van spotify en andere overgecomprimeerde muziekaanbieders.

Wanneer elk mens gevoel had voor schoonheid, klasse, kwaliteit alsmede gevoel voor detail heeft, dan bestond MPEG en andere digitale media niet eens en waren winkels als AC-Tion  nooit van de grond gekomen.

(ik mag geen reclame maken, dus gebruik even je fantasie) :)

 

Geweldige winkel trouwens... je weet dat je troep koopt waar geen geheim van wordt gemaakt, het kost geen drol maar je hebt alle lol van de wereld! :D

 

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor ook geen verschil, dat heb ik al een paar keer aangehaald...

Soms ga je dan extra luisteren en dan denk je dingen te horen die er niet zijn volgens mij... ook omdat je iets wil horen...

Hoe hoger het volume hoe meer ongerechtigheden je uiteraard hoort...  maar hier is de radio achtergrond... ik vind het leuk om een muziekje van mijn keuze te horen, maar het mag niet overheersen...  Nu overigens MDR Schlagerwelt... 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet je ook eens MDR Klassik een kans geven (op DAB+)

dan is Classic FM en concert radio een zwak sopje afwaswater

maar dat kun je pas vergelijken als je die ook ontvangt (in de regio wonende)

 

dus niet te vergelijken en MDR Schlagerwelt zul je wel niet per DAB+ en/of FM gehoord hebben!!!?

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even ter zijde, ik moet toegeven dat FM een stuk veiliger rijden is op de weg.

Bij DAB+ was ik eigenlijk continue aan het zappen tussen al die radiostations, bij FM is dat een stuk minder en heb ik meer aandacht voor de weg :D:D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu wel gemerkt dat de commerciële zenders in Vlaanderen ook naar 80Kbps zijn gegaan, sommige zelfs naar 96 Kbps.

 

Een paar weken terug zaten ze maar op 64 kbps en sommige zelfs nog lager.

De kwaliteit is er op vooruit gegaan en het verschil met vroeger hoor je duidelijk.

Ondanks dat mijn toonregelingen op nul staan klinkt het hoog niet meer schel :)

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei drz:

Even ter zijde, ik moet toegeven dat FM een stuk veiliger rijden is op de weg.

Bij DAB+ was ik eigenlijk continue aan het zappen tussen al die radiostations, bij FM is dat een stuk minder en heb ik meer aandacht voor de weg :D:D

dadelijk komt verbod op radio bedienen zoals nu gsm/app verbod. 

dab is een app😋

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...