Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

26 minuten geleden zei Penthe:

het probleem is een overkill aan regenwater in Nederland loopt 500 liter water per vierkante meter ook niet weg.

Inderdaad. Dan breekt hier ook de pleuris uit.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


sterker nog, regio's zoals Geleen Beek Esloo Ulestraten stonden de afgelopen jaren met nog geen 80 liter per vierkante meter al onder

ondoordringbare leemlaag van 10 meter dikte ( over de Roerdalslenk kun je een en ander vinden indien het je interesseert)

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Tonskidutch:

ondoordringbare leemlaag van 10 meter dikte ( over de Roerdalslenk kun je een en ander vinden indien het je interesseert)

In de kustgebieden in Spanje waar we het over hebben is het nog erger

Het is een rots gebied  uitlopers van de bergen graaf je daar 1 meter of een beetje meer zit je direct

op water ondoordringbaar rots.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is inderdaad bekend dat de beruchte Spaanse armada heel wat bosgebieden, oerwouden heeft gekost en zeker het probleem "van Bodem Erosie "met zich bracht

boeren en landbouwers die door de Spaanse koning werden verhuisd, onder dwang en een woesternij achterliet (qua ecosysteem)

ook dat is interessant om over te lezen, als het je interesseert

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor net op TV dat Deutsche Wetterdienst meld dat de regenval van nu in dat

gebied niet zo uitzonderlijk is voor 30 jaar is meer water gevallen en daarvoor nog vaker.

De natuurlijke aflopen hebben ze veel afgesloten om nog meer overlast te voorkopen.

Een zo een dam is gebroken met overlast.

Je merkt ze kunnen het water aflaten maar er staan opjecten (huizen) in de weg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met al dat te oogsten fruit is het niet wenselijk van grote hoeveelheden regen. Veel barst dan of rot.

En in dat Spanje had je vroeger zeer grote grachten bergafwaarts komende van de bergen(3 m breed, 2,5m diep), rotsachtig of niet.

Nu bouwt men rond de luchthavens, hotels, expresswegen, parkings, industrie, pakjesdiensten etc. Wat heeft voorrang?

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei de mon:

Met al dat te oogsten fruit is het niet wenselijk van grote hoeveelheden regen. Veel barst dan of rot.

En in dat Spanje had je vroeger zeer grote grachten bergafwaarts komende van de bergen(3 m breed, 2,5m diep), rotsachtig of niet.

Nu bouwt men rond de luchthavens, hotels, expresswegen, parkings, industrie, pakjesdiensten etc. Wat heeft voorrang?

Ik snap er de ballen van wat je probeert te zeggen.

 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Astro wil zijn gras niet sproeien, teveel regen met deze oogstmaand(en) is nefast.

Spanje wil in de bergen mooie huisjes met zwembad en asfalt. Die grote grachten zijn meestal weg nu.

Nu bouwt men veel rond de plaatselijke luchthavens. Wat heeft voorrang, waterafvoer of woningbouw?

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik in het meest getroffen gebied (provincie Valencia, Alicante, Murcia) mijn huis heb staan, was dit voor ons de gota fria in de afgelopen 17 jaar met de minste regen. Er is in 48uur tijd 137mm regen gevallen. Dat is een stuk minder dan de 2 voorgaande keren waarbij een keer 180mm in 2 uur was gevallen. Er zijn bij ons in de buurt aan de Costa Calida dan ook geen grote waterstromen geweest. In de rambla bij ons heeft wel een beetje water gestaan maar dit heeft niet eens gestroomd en is lekker in de grond getrokken.
Wel heb ik van diverse mensen gehoord dat ze lekkage hadden. Tja dat merk je normaal niet want het regent hier zelden en dan meestal maar een paar millimeter. Pas bij een gota fria merk je of je dak echt goed waterdicht is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-12-2017 om 19:25 zei Penthe:

HIer momenteel 11 graden met een harde waterkoude wind wat dwars door je kleding heen waait, niet lekker dus.

 

Helemaal niet relevant meer, maar soms kom je via een ingave van wat dan ook in oom Google bij Sat4all terecht, zoals ook nu. En dan ga je lezen, raak je vergeten waarom je Google iets vroeg, maar lees je verder. Zo ook nu, ik gewoon deze tread aan het lezen ben. Eind 2017 zegt de datum, eind 2017. Maar ik kon het me niet laten even deze draad te wekken.

En hoe doe je dat dan? Wel, door even te kijken waar je toen was, en in dit geval hoe het daar dan was. Wel, december 2017 dat was de Algarve, het zuidelijkste deel van Portugal het was er frisjes, ochtend ongeveer 13 graden, tegen een uur of 10 waren we aan 18 en de middag liet ons 21 a 23 optekenen. Ik wou het gewoon even kwijt.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...