Ga naar inhoud


DVB-T2, wanneer de overstap naar DVB-T2 met HEVC?


uncle

Aanbevolen berichten

De codering staat in principe los van of DVB-T of DVB-T2 gebruikt wordt, al dan niet met MPEG-4, H.265/HEVC enz.

Er wordt echter wel nu al, naast Conax, gesymulcrypt met Irdeto (06EA).

Dus wellicht een voorbode dat de codering gaat veranderen...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dus de codering gaat ook op de schop?

 

Hoe kan je zien dat er al wordt gesymulcrypt met Irdeto (06EA)?

 

Ik heb nog ongebruikte pakketjes met smartcard liggen, 5 volt adapter en met losse antennes van de laatste uitgave, heeft dit nog zin om te bewaren of is dit nog leuk voor de mensen het aankomende seizoen op de camping?

 

Een andere vraag, wat gaan sub-aanbieders van DVB-T(2) doen waarbij een ontvanger en  of CI module is gekocht?

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het huidige CI module dient een CI+ module te zijn om straks gebruikt te kunnen worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak uit de tekst op dat de oude ci-module zeker NIET gaat werken met het nieuwe Digitenne-hd.

 

Wat me niet duidelijk is geworden, is of mogelijk ook de huidige TV's niet zullen werken met de nieuw uit te brengen CI-module.

 

Dus dan heb je wel HEVC/h.265, maar omdat de tv niet met de nieuwe ci-module kan omgaan, kun je alsnog geen dvb-t2 digitenne zenders ontsleutelen... en moet je eerst weer een nieuwe tv kopen die WEL overweg kan met de nieuwe ci-module.

 

De makkelijkste oplossing is om te wachten met het kopen van een nieuwe tv, totdat je zeker weet of die met de nieuwe ci-modules werkt. Dat laatste betekent ook automatisch dat je met zo'n tv Digitenne HD kunt bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat wat nu gratis is, gratis blijft https://www.digitenne.nl/blog/gratis-tv-kijken/

Op de KPN website staat het volgende le lezen
Bron: https://www.digitenne.nl/hoe-werkt-digitenne/wat-is-een-ci-module/

Citaat

In het laatste kwartaal van 2018 gaat KPN Digitenne in HD kwaliteit uit te zenden. Dit heeft de Overheid bepaald bij het verlenen van de nieuwe licentie.
Het kunnen uitzenden in HD kwaliteit betekent dat in plaats van de DVBT-techniek er overgestapt wordt op de DVB-t2-techniek. Deze techniek wordt slechts sinds kort in televisies meegeleverd, hierdoor is er nog geen geschikte insteekmodule/CI-module beschikbaar die dit ondersteunt.
Vooruit lopend op deze overgang eind 2018 is besloten om de huidige insteekkaart niet meer te leveren. De nieuwe tv-ontvanger die KPN vanaf januari 2018 uitlevert ondersteunt beide technieken.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of het gratis blijft, die Publieke kanalen?

Ze krijgen extra bezuinigingen voor de kiezen en zijn op zoek naar extra inkomsten.

Verder heeft de politiek indertijd besloten dat Ned 1,2,3 SD vrij te ontvangen moesten zijn via Digitenne.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-1-2018 om 19:38 zei ceesv:

Verder heeft de politiek indertijd besloten dat Ned 1,2,3 SD vrij te ontvangen moesten zijn via Digitenne.

 

Wat mij dan hevig interesseert: hoe lang blijft dit zo?

Ik neem aan dat voor SD de huidige DVB-T nog even in gebruik blijft...

 

Momenteel heb ik FTA direct van de TV-tuner.

Ik heb helemaal geen zin om (weer) zo'n rommelig adaptor-kastje aan mijn TV te koppelen. En al weer een nieuwe TV kopen vind ik ook zo'n zonde: hij is gekocht in zomer 2014.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, er zijn geen frequenties beschikbaar om DVB T en T2 tegelijk uit te zenden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens dit artikel van Oktober 2015 op TotaalTV blijft de NPO gratis na de overschakeling.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...