Ga naar inhoud


Uit de Krant Vandaag


Tripleboy

Aanbevolen berichten

Ik plaats altijd een elektrisch kacheltje in de auto een 3 kwartier voor ik weg wil na de bevroren sneeuwlaag afgeschraapt te hebben.

Is de auto meteen heerlijk warm. Maar het moet wel kunnen waar je woont.

Lauw water over de ruit gieten als je snel weg moet is ook nooit een probleem geweest bij mijn fransozen de afgelopen 50 jaar.

De de-icer spuitbus staat al tig jaren ongebruikt in de schuur.

 

Een auto van 80.000 kopen is ook een optie; die vertel je vanuit je bed via je app dat hij moet voorverwarmen.😁

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gewoon binnen de koffiemachine aanzetten, doorlopen naar buiten en de auto starten.

Weer naar binnen omdat de machine nu warm is en een kop koffie zetten.

Tijdens het koffiezetten 2 appels, mijn broodtrommel en een pak karnemelk pakken.

Alles onder de arm en met de kop koffie in de hand richting auto.

Auto is inmiddels na 2,5 a 3 minuten warm (auto heeft standverwarming) en ontdooit, dus instappen en wegwezen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang er geen trekker voor je deur staat kun je wegrijden. Ik heb vrienden en familie in Duitsland en het is daar een chaos, zelfs de supermarkten hebben al lege schappen want de mensen waren al flink aan het hamsteren. Zal morgen wat worden als dit zo doorgaat. Boeren die alles dicht gooien samen met de transport sector en dan het openbaar vervoer nog die gewoon het werk heeft neer gelegd dat plus een ruim aantal burgers die dit alles voledig steunen.

 

Dit gaat nog erger worden dan Frankrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dochter in Trier kon ook geen kant op, hele straat voor haar huis (hoofdstraat) stond vol met tractoren, er was toegezegd een baan vrij te houden voor het openbare vervoer maar ook die stond vol zodat ze vandaag niet naar de universiteit kon.

Reden van de stakingen is het afschaffen van het dieselvoordeel van 21 cent per liter en boeren kunnen geen BTW meer terugvragen van hun aangekochte landbouwvoertuigen.

Deze laatste is al van de baan en men wil het dieselvoordeel in stappen af gaan bouwen maar dat vinden de boeren niet acceptabel.

Veel Duitsers hebben dan ook geen goed woord over voor "die Ampel koalition" en dan met name de voorstellen van "die Grünen"

 

Maar dacht dat de boeren hier in 2013 gewoon geen enkele keus hadden met het stoppen van rode diesel en dat men zelfs accijns moest gaan betalen als ze meer dan 1400L rode diesel op voorraad hadden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, gerrit B zei:

Maar dacht dat de boeren hier in 2013 gewoon geen enkele keus hadden met het stoppen van rode diesel en dat men zelfs accijns moest gaan betalen als ze meer dan 1400L rode diesel op voorraad hadden.

Ik denk dat de boeren dat min of meer destijds maar hebben geaccepteerd.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Penthe zei:

Zolang er geen trekker voor je deur staat kun je wegrijden. Ik heb vrienden en familie in Duitsland en het is daar een chaos, zelfs de supermarkten hebben al lege schappen want de mensen waren al flink aan het hamsteren. Zal morgen wat worden als dit zo doorgaat. Boeren die alles dicht gooien samen met de transport sector en dan het openbaar vervoer nog die gewoon het werk heeft neer gelegd dat plus een ruim aantal burgers die dit alles voledig steunen.

 

Dit gaat nog erger worden dan Frankrijk.

En in HLN geen woord hierover.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betalen we die of worden die minder geïnd om het zo interessant te maken een bepaalde bedrijfstak overeind te houden of zich te laten ontwikkelen?

Iets wat je niet hoeft te betalen betekend niet automatisch dat het dan door iemand anders betaald wordt.

 

Als jij korting/subsidie krijgt bij de aanschaf van een TV gaat een ander toch ook niet lopen klagen dat deze jouw korting moet betalen omdat daardoor de TV die iemand anders koopt er duurder door wordt?

 

Of die voordelen nog steeds nodig zijn om zo'n bedrijfstak overeind te houden daar kan best eens naar gekeken worden maar dat is wel een totaal andere discussie.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Of die voordelen nog steeds nodig zijn om zulke bedrijfstakken overeind te houden"

 

Fixed, het zijn meerdere bedrijfstakken die momenteel protesteren in Duitsland en een heel groot deel van het volk schijnt daar ook achter te staan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

HLN is een krant gesponsord door de blauwe dictatuur die momenteel heerst in europa en vooral in belgie en dus zeker de politiek niet gaat aanvallen en hun geldkraan verliezen

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, gerrit B zei:

Of die voordelen nog steeds nodig zijn om zo'n bedrijfstak overeind te houden daar kan best eens naar gekeken worden maar dat is wel een totaal andere discussie.

 

Men is van mening dat subsidies niet eerlijk verdeeld worden, daar en ook hier...

Daar wil men sneller van de fossiele brandstoffen weg (die grünen) maar als we die gebruikers blijven subsidieren, wie krijgt dan uiteindelijk de pegels van die opbrengsten inzake fossiele brandstof? Hand in hand met de olie maatschappijen, dat kan niet meer.

 

Indien je blijft subsidieren komt er geen beweging in die algemene noodzakelijke zaak veel meer CO2 neutralere krachtpatsers op de weg en op het land te brengen.

Vrachtauto tolheffingen worden duurder en die denderen over de oude bruggen en wegen in Duitsland, wat is er mis met het concept dat al dat onderhoud en vernieuwingen en zelfs uitbreidingen die geld kosten door te berekenen aan de transporteur en uiteindelijk de pakjesbestellende klant.

De inflatie ten opzichte van economische groei moest men toch maar eens vaker over nadenken.

 

 

 

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...