Ga naar inhoud


Vaarwel Canaldigitaal


mietde

Aanbevolen berichten

Gast satellitetv

Ben uit België en ik kijk al een tijd via Canal Digitaal ...ik moet wel toegeven dat op de Nederlandse commercieel zenders veel meer en vooral veel langer reclame te zien is! In België mag het maximaal 5 minuten zijn maar in Nederland soms tot 15 minuten! En dan ook nog eens op alle commercieel zenders tegelijk reclame. 25 euro per maand is dan veel om 80% reclame te moeten bekijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe het ontstaan is, dat weet ik ook niet maar het is toch eigenaardig dat in Nederland (en dus ook in België), ook voor de door reclame-inkomsten gefinancierde zenders, een abonnement moet worden afgesloten. Dat juist de commerciëlen niet free-to-air ontvangen kunnen worden is vreemd: het lijkt me, dat juist deze zenders belang hebben bij zo veel mogelijk kijkers en daarom zonder obstakels door iedereen te ontvangen zouden moeten zijn. 

 

Het komt er in feite op neer, dat men moet betalen om reclame en gesponsorde programma's te kunnen zien. Ik blijf het vreemd vinden.

VU+Solo4K, VUSoloSE, Synology NAS, MacBook Pro, HP Envy

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Berteman:

Het komt er in feite op neer, dat men moet betalen om reclame en gesponsorde programma's te kunnen zien. Ik blijf het vreemd vinden.

 

Maar het is wel een keuze. Je kunt ook een "vrije kijker" worden. DE NPO en de regionale omroep via DVB-T3 en de Engelse/Duitze zenders via de satelliet. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je bent abuis.

 

NPO zit al jaren achter het betaal plaatje, elke Canaldigitaal en kabel klant betaalt een doorgifte vergoeding voor NPO 1,2,3

Alleen DVB-T2 is door de wetgever uitgezonderd van die doorgifte vergoeding.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus heb je als Nederlander dus nog altijd de keus gratis te kunnen kijken. Ik verwacht dat het dus onder DVB-T2 ook betaald zal gaan worden. Maar dat had je al kunnen weten voor je je antwoord ging geven. Hier in Spanje zijn alle nationale zenders gratis onder DVB-T en onder elke andere provider betaald. enkel als men TDT probeerd betaald te maken (geprobeerd) Breekt de hel los. Dat ziet ik Nederlanders dus niet doen die zeiken en klagen maar gaan toch uiteindelijk betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

NPO 123 zijn in de wet verankerd fta op DVB-T2

Een poging om er FTV van te maken door de provider van DVB-T2 is indertijd geblokkeerd.

Het netwerk van de publieke kanalen is in handen van de publieke omroep.

 

Het is niet te verwachten dat in de 2e kamer een initiatief gestart wordt dit te veranderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Berteman:

maar het is toch eigenaardig dat in Nederland (en dus ook in België), ook voor de door reclame-inkomsten gefinancierde zenders, een abonnement moet worden afgesloten

Dat is in Zweden ook zo, en dat irriteert me ook...

Nóg vreemder vind ik het echter dat je bij premium abonnementen via bv Sky UK ook reklame door je strot gedrukt krijgt als je naar bv SyFy kijkt... (Star Trek voyager werd zelfs 4x onderbroken...) of naar Sky Sports Golf... maar uiteraard ook nog tientallen andere zenders...

Dat valt me iedere keer weer op als ik in een huis of hotel zit waar het sky pakket te bekijken is...  en als ik dan zo eens bekijk hoe veel je moet neertellen voor die abonnementen, zit er iets fout volgens mijn bescheiden mening...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt omdat de commerciële zenders hebben bedacht dat de kijker moet betalen om überhaubt uit te kunnen zenden! In het prille begin hebben ze zich afgevraagd 'gaan we uitzenden via TV of niet?'. De kosten voor satellietdistributie waren erg hoog (Astra 1 rekent de hoofdprijs). Louter uit reclameinkomsten ging dat toen zeker niet! Eigen producties waren er nauwelijks en om de toen nog potentiële kijker te lokken moesten er top-pulp series aangekocht worden om de zendtijd te kunnen vullen.. Het is toen een pure gok geweest of dit ooit zou gaan werken. De geschiedenis heeft het geleerd.. Klaarblijkelijk werkte dit verdienmodel en dit zijn ze vervolgens gaan uitmelken zoals een kapitalistische instelling vereist...

 

Nu, jaaaaaaaaren later lijkt dit model nu te gaan verzwakken omdat de hoeveelheid (dezelfde!!!!) reclame de mensen nu echt de strot uit gaat hangen. Veel stappen over naar reclameloos kijken en alternatief kijken. Het lineaire kijken is op zijn retour..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Sverige:

 

Nóg vreemder vind ik het echter dat je bij premium abonnementen via bv Sky UK ook reklame door je strot gedrukt krijgt.

 

 

Dat is - zij het in beperkte mate - ook zo bij het premium kanaal play sports van Telenet. Hier krijg je reclame voor gokkantoren, bier (de sponsor van de league) en heel soms nog eens iets anders. Nochtans betaal je 19 (als je drie producten afneemt) of 29 euro voor het "beperkte" voetbalaanbod (veel in weekend, door de week vooral herhalingen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...