Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten


4 minuten geleden, kiekiek zei:

Als je niet weet hoe je ze moet gebruiken, dan heeft het inderdaad minder zin. Vandaar het gehamer op die 1.5 meter, terwijl dat eigenlijk te weinig is vanwege de fijne deeltjes die veel verder komen.

Ik zit nog steeds te wachten op een link naar dat "onderzoek" dat jij inmiddels al lijkt te hebben verklaard tot ultieme wijsheid.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

3 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Even een pagina terug scrollen Eduard07 ;)

Excuus, over het hoofd gezien.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Zonder geïnfecteerd te zijn kun je toch hoesten en niezen en dat kun je echt niet onderdrukken.

 

Hooikoorts is maar één oorzaak, ook het ruiken aan de mango in de supermarkt kan dat oproepen of die sjaal van de kassa juf die allemaal vezeltjes in de lucht vrijlaat en door de luchtbehandeling door de hele winkel verdeeld wordt. Of die meneer die voor je staat en de huismijten uitwerpselen op zijn Jas rond deeld.

 

Het blijft moeilijk:

 

Wat kan ik doen om verspreiding van het nieuwe coronavirus te voorkomen?

Blijf zoveel mogelijk thuis. 

Ontvang zo min mogelijk bezoek (maximaal 3 bezoekers) en

Houd dan 1,5 meter afstand tot elkaar.

Ga alleen naar buiten als dat nodig is.

Voor werk wanneer je niet thuis kunt werken, voor boodschappen, een frisse neus of om iets voor een ander te doen 

Ga niet op bezoek bij mensen van 70 jaar of ouder en mensen met een kwetsbare gezondheid.

Ga zeker niet op bezoek als je verkoudheidsklachten hebt.

Verpleeghuizen zijn gesloten voor bezoek.

Als u naar buiten gaat, houd dan tenminste 1,5 meter afstand tot anderen (uitgezonderd gezinnen/huishoudens en kinderen tot en met 12 jaar).

Tegen groepen van meer dan 2 personen die niet 1,5 meter afstand tot elkaar houden, kan worden opgetreden.

Zorg voor goede hygiënemaatregelen:Was je handen 20 seconden lang met water en zeep, daarna handen goed drogen 

Voordat je naar buiten gaat, als je weer thuis komt, als je je neus hebt gesnoten, natuurlijk voor het eten en nadat je naar de wc bent geweest.

Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog

Gebruik papieren zakdoekjes om je neus te snuiten en gooi deze daarna weg

Was daarna je handen 

Schud geen handen

Houd 1,5 meter afstand (2 armlengtes) van anderen

Dit geldt voor iedereen, bijvoorbeeld op straat, in winkels, met collega’s, behalve thuis en binnen het gezin/huishouden.

Door 1,5 meter afstand te houden is de kans kleiner dat mensen elkaar besmetten.

 

 

Als je jezelf daaraan houd, waar heb je dan een mondkapje voor nodig, met als bijkomende risico dat je met dat kapje jezelf besmet....?

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Omdat als je hoest je verkoudheidsverschijnselen hebt en dus helemaal niet buiten moet/mag zijn.

 

Kan ik nog boodschappen doen?

Voor iedereen in Nederland geldt: blijf zoveel mogelijk thuis. Ga alleen naar buiten als dat nodig is. Als je geen klachten hebt, kun je gewoon boodschappen doen. Ga alleen boodschappen doen en houd 1,5 meter afstand tot anderen. Dan is de kans klein dat anderen je besmetten.
Heb je wel verkoudheidsklachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging tot 38 graden Celsius: blijf dan thuis. Vraag iemand anders om boodschappen te doen of laat ze bezorgen.

 

Iedereen loopt elkaar gek te maken, maar hier staat alles duidelijk:

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/vragen-antwoorden#Vragen over voorkomen besmetting

 

Als iedereen nou eens ophoud met eigen regels te verzinnen en gewoon de f***ing instructies leest en opvolgt is er niets aan de hand!

 

Heeft het zin om een mondkapje te dragen om je te beschermen tegen COVID-19?

In Nederland adviseren we alleen mondkapjes voor medisch personeel. Mensen die werken met (mogelijk) besmette mensen gebruiken professionele mondkapjes. Deze mondkapjes helpen alleen als je ze op de juiste manier gebruikt; ze moeten heel goed sluiten over neus en mond en je moet ze regelmatig wisselen. De simpele (papieren) mondkapjes die veel mensen gebruiken, beschermen de drager niet tegen het virus. Verkeerd gebruik van de mondkapjes geeft schijnzekerheid.

Kan het nieuwe coronavirus (COVID-19) zich ook via de lucht verspreiden?

Door hoesten en niezen komt het virus uit neus, keel of longen naar buiten. Via kleine druppeltjes komt het virus zo in de lucht. Deze druppeltjes blijven niet in de lucht zweven maar dalen snel neer. Hoe zieker iemand is, hoe meer virus hij kan verspreiden. Er is nog geen bewijs dat het virus langere tijd in de lucht kan blijven en zich zo kan verspreiden.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is evident dat men geen begrip heeft voor iets wat een mens absoluut niet kan onderdrukken

dat je verschijnselen hebt zou een reden kunnen zijn (maar wij met verschijnselen gaan niet de straat op)

als je geen verschijnselen hebt maar plots moet hoesten door een irritatie in je keel en luchtwegen dat is heel gewoon HOOR.

 

ik dump nog maar even een paar redenen voor hoesten die iedereen kent

1. door een bacteriële infectie of een virusinfectie, zoals een verkoudheid of een griep. 2. door rook, stof en bepaalde chemische dampen, zoals chloor of ammoniak. 3. door overgevoeligheid voor bepaalde stoffen (allergie). 4. door spanningen. 5. als bijwerking van bepaalde geneesmiddelen. 6. bij mensen die last hebben van een slecht pompend hart of brandend maagzuur.

 

niet alleen 1 of 6

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, kiekiek zei:

@Kiekiek, dank!

 

Ik lees een nog op theorie gebaseerd verhaal waarin een aantal aannames worden gedaan.

De laatste alinea van het artikel geeft eigenlijk een omschrijving van een (nader) onderzoek dat zou moeten worden gedaan om te weten of en in welke mate deze aannames m.b.t. transmissie van corona kloppen.

 

Daarna kan pas geconcludeerd worden of en in welke mate mondkapjes iets toevoegen in het tegengaan van overdracht van de infectie.  

Maar we weten nu al dat er een hygiënische keerzijde zit aan het dragen van mondkapjes. Die kun je niet negeren.

 

Daarnaast lijkt er bij COVID19 al infectie-overdracht te kunnen plaatsvinden terwijl de geïnfecteerde geen klachten heeft. Of - zoals we inmiddels weten - alleen tekenen van smaak- en reukverlies.

 

Maar dit hele verhaal zijn we niet nodig  als we ons gewoon flink aan de regels houden die we al hebben. 

 

Wat onverlet laat dat er snel nader en grondig onderzoek moet komen over infecties als covid-19. Ongetwijfeld kunnen we ons daarmee veel ellende en mensenlevens besparen. 

 

Nogmaals dank voor de link met een toch recent artikel.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

het is evident dat men geen begrip heeft voor iets wat een mens absoluut niet kan onderdrukken

dat je verschijnselen hebt zou een reden kunnen zijn (maar wij met verschijnselen gaan niet de straat op)

als je geen verschijnselen hebt maar plots moet hoesten door een irritatie in je keel en luchtwegen dat is heel gewoon HOOR.

 

 

Ik hoop dat je het met me eens bent dat nu in deze tijd niets 'gewoon' is.

 

Als je nu hoest en of niest blijf je thuis. Niemand kan namelijk met zekerheid zeggen of je wel of geen corona hebt en als je hoest of niest verspreidt je dus eventueel het virus. De instructies zijn volkomen helder. Jammer voor mensen met (hoogstwaarschijnlijk) hooikoorts, maar die blijven dan dus thuis want die hebben verkoudheidsverschijnselen want hoesten en of niezen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Michel zei:

 

Als je jezelf daaraan houd, waar heb je dan een mondkapje voor nodig, met als bijkomende risico dat je met dat kapje jezelf besmet....?

 

 

 

 

Ik weet niet of je momenteel in China woont (daar houdt iedereen zich hieraan, anders worden ze gewoon opgeknoopt - makkelijke keuze dus) maar in Vlaanderen en (vermoed ik) Nederland is het heel moeilijk om dit aan de meeste mensen verkocht te krijgen. De zon schijnt, de cijfers vallen (blijkbaar) mee, het duurt al zo lang, het kan toch zo erg niet zijn, ik hou van mijn privacy, ik ben gehaast, ik ben single...

 

Redenen zat.

 

Vandaar is het logisch dat sommige landen de mensen geen andere keuze geven dan hen te  verplichten om mondmaskers te dragen. Vermits bij ons de piek nog lang niet bereikt is en daarna ook de afdaling volgt, zal het nog even duren. Maar vroeg of laat komen die mondmaskers er ook bij ons, dus leer er mee leven.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vulde mij bericht aan maar dat heb je niet gelezen natuurlijk

je kan ook door spanning een hoestbui krijgen in de supermarkt (weet je de stress met al die andere die je kunnen aansteken)

Mijn hooikoorts is met medicatie onder controle en heb er na 10:00 uur geen last meer van.

Maar het is helemaal niet eens mogelijk om thuis te blijven want niemand levert mij hier voedsel.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...