Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

39 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Maar het is helemaal niet eens mogelijk om thuis te blijven want niemand levert mij hier voedsel.

 

Het kost natuurlijk iets meer, maar ook de gemoedsrust heeft zijn waarde.

 

https://www.ah.nl/over-ah/gemak/online-bestellen

 

@ Kiekiek

 

Inderdaad. Dat is exact wat onze topvirologen zeggen. Als er die er niet was, dan zouden ze dat in bijvoorbeeld supermarkten aanraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


27 minuten geleden, pollegazon zei:

 

Inderdaad. Dat is exact wat onze topvirologen zeggen. Als er die er niet was, dan zouden ze dat in bijvoorbeeld supermarkten aanraden.

Mogelijk dan ook tegen woekerprijzen zoals bij de handzeep.

 

Wat hier nu ondergesneeuwd dreigt te raken, is de discussie over de positieve bijdrage van mondkapjes in de strijd tegen het virus.

Die is nog nergens wetenschappelijk vastgesteld.

Tot nu toe barst het van de aannames.

En omdat mensen IETS willen kunnen doen in het gevecht tegen deze onzichtbare vijand, lijkt zich nu een op de onderbuik gebaseerd kuddegedrag te ontwikkelen a la toiletpapier.

 

Mondkapjes zijn voorlopig symboolpolitiek en schijnveiligheid. Cijfermatig hebben we niks hards in handen om het gebruik ervan te propageren.

 

Wat wel bewezen is effectief te zijn, is: afstand houden, beschermd hoesten en niezen, thuisblijven bij twijfel.

 

Wat gezeur weer over dat mondkapjes opeens het verschil zouden maken. Doe dan een dikke sjaal voor de mond. Hangt er vast nog wel een aan de kapstok..  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, pollegazon zei:

Het kost natuurlijk iets meer,

Ja hoon en gelach bij ons die geen salaris meer kunnen genereren als ZZP'er kun je krijgen.

 

Weet je dat die BBZ die je kunt aanvragen en uiteindelijk na een maand krijgt niet eens genoeg is om van te kunnen eten...?

Dat weet je niet!

Dus de bezorgdienst is echt geen optie de komende 6 maanden en met mij 45% van de bevolking.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Men koopt tijd omdat er maar een beperkt aantal bedden beschikbaar zijn.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, pollegazon zei:

 

Het kost natuurlijk iets meer, maar ook de gemoedsrust heeft zijn waarde.

 

https://www.ah.nl/over-ah/gemak/online-bestellen

 

 


Dan heb je schijnbaar nog geen boodschappen on-line gedaan.

 

Ik dacht vorige week ook om slim te zijn om de boodschappen bij de bekende supermarkten on-line te bestellen en dat het meer kost kon mij dan ook verder niet echt boeien...

Nou, vergeet het maar, buiten het feit dat vaak niet eens alles geleverd kan worden wat je besteld, dit terwijl het op het moment van bestellen aanwezig was is er gewoon een groot probleem met de afleveringen.

 

Bij onze plaatselijke supermarkt Plus was de eerste optie om de boodschappen thuis geleverd te krijgen over 6 werkdagen.

Bij de door jou aangehaalde AH in Delft was dit ook 4 werkdagen maar die kans was groot dat zij geen bestellingen afleveren buiten Delft.

 

Dus hoe zo gemoedsrust....?

 

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sverige zei:

De winkels die in Oostenrijk open mogen zijn bouwmarkten, tuincentra en andere winkels tot maximaal 400 m2 oppervlak.

Ik vind dit echt wel risicovol !!

Ik vermoed dat men de "lockdown" hier in België nog gaat verlengen !! (Hopelijk !!)

 

Heel onverstandige mensen:

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/-gebruik-toch-je-gezond-verstand-chinezen-troepen-massaal-samen-nu-lockdown-opgeheven-is~a34add51/

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat hier ontkenners zijn die tegen iedere prijs mensen willen laten geloven dat het dragen van mondkapjes geen goede zaak is, denken vooraanstaande virologen er toch anders over. Het gerenommeerde Robert Koch Institut heeft ook zijn mening herzien en zegt dat het dragen van dit soort eenvoudige maskers wel degelijk nut kan hebben icm de reeds eerder gegeven verplichting tot afstand houden, en grondige handhygiene etc etc...

Het is geen symbolische handeling, geen schijnveiligheid... maar een extra stap, naast al de reeds geldende regels, om verspreiding van het virus te helpen voorkomen.

https://www.bundesregierung.de/breg-de/themen/coronavirus/corona-schutzmasken-1737518

https://www.tagesschau.de/inland/schutzmasken-coronavirus-103.html

https://www.sozialministerium.at/dam/jcr:5d5ba721-6051-4c66-b059-c554227cc11d/20200403_Fragen und Antworten zum Mund-Nasen-Schutz.pdf

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit zo langzamerhand niet een zinloze discusie aan het worden?

 

Sommigen hier zijn voor een mondkapjesverplichting.

Anderen zijn tegen een mondkapjesverplichting.

 

Nederlandse virologen zien er tot nu toe weinig in.

En naar hun adviezen zal het beleid gevormd worden.

We wonen hier nou eenmaal niet in Duitsland of China.

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Jürgen zei:

Dus hoe zo gemoedsrust....?

 

 

 

 

Inderdaad, zelf nog niks online besteld (buiten de gewone A zooi natuurlijk).

 

Dit was meer bedoeld voor Tonski en anderen die niet over een auto beschikken. Want in dat geval ben je beter af om zelf een ruime voorraad in te slaan, zodat je zoveel weg kunt blijven uit die broeihaard van besmettingen (supermarkten).

 

Johnno, de reden dat die virologen dat aanraden is omdat er op dit moment een gigantisch tekort is aan die MM. Dat komt omdat in navolging van jan met de pet ook de overheid haar productjes liever vanuit het goedkope China betrekt, hoe zou je zelf zijn.

 

Eens dat tekort voorbij is, zal het niet lang duren voor ze dit in die broeihaarden "verplicht" gaan maken, let op mijn woorden.

 

Maar het staat je vrij daar anders over te denken, uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minutes ago, pollegazon said:

Johnno, de reden dat die virologen dat aanraden is omdat er op dit moment een gigantisch tekort is aan die MM. Dat komt omdat in navolging van jan met de pet ook de overheid haar productjes liever vanuit het goedkope China betrekt, hoe zou je zelf zijn.

 

Dat mag misschien in België zo zijn, maar het is niet wat ik in Nederland hoor.

Men is doorgaans van mening dat mondkapjes weinig extra bescherming bieden.

Mits uiteraard het afstand houden in acht wordt genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sverige zei:

Ondanks dat hier ontkenners zijn die tegen iedere prijs mensen willen laten geloven dat het dragen van mondkapjes geen goede zaak is, denken vooraanstaande virologen er toch anders over.

Nou, nee. In het tweede artikel van jou staat duidelijk vermeld hoe de WHO erover denkt, en worden de bezwaren genoemd die het RIVM ook noemt.

 

Waar ik me in deze discussie aan begin te storen, is het feit dat er regelmatig tegen het RIVM aan wordt geschopt, omdat die zich niet aan de WHO adviezen zou houden.

Nu ze m.b.t. de mondkapjes dat wel degelijk doet, is het weer niet goed. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, het WHO heeft bedenken, maar dat het het RKI aanvankelijk ook... en die hebben hun mening bijgesteld. Landen als Oostenrijk en Italie hebben ervoor gekozen... in Jena heeft men het ook besloten... Ik verwacht nog wel wat uitbreiding, aangezien het een makkelijke en goedkope extra bescherming is. Bovendien geeft het ook psychologische bescherming...

Maar de tijd zal het allemaal leren. De ervaring leert dat landen als Nederland niet altijd een voorloper is met het nemen van dit soort maatregelen. Wat echt werkt en wat niet is overigens moeilijk te "meten"... aangezien je een aantal maatregelen tegelijk neemt, en je nu eenmaal niet de luxe hebt om dingen te gaan testen.

Het volledig opsluiten van de bevolking levert dan ook weer weinig op als ik dan Belgie met Nederland vergelijk... Belgie heeft meer besmettingen en meer overlijdens per miljoen inwoners dan Nederland... Vergelijk je dan weer met Zweden, waar het een stuk minder strikt is, heb je nog betere cijfers..... Uiteraard mag je niet vergeten dat de bevolkingsdichtheid veel lager is, waardoor het besmettingsrisiko automatisch daalt... pieken zie je dan inderdaad in de grote steden, wat de stelling van de bevolkingsdichtheid bevestigt.

 

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, pollegazon said:

 

Ze doen dus aan cherry picking.

 

Enkel de adviezen die in hun kraam passen, worden gevolgd.

 

Een merkwaardige conclusie.

 

Jij vindt dus dat ieder advies klakkeloos moet worden overgenomen?

Het lijkt mij dat het RIVM dan een compleet overbodig instituut wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...