Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden, ceesv zei:

Ondertussen is er duidelijkheid over de grens met Duitsland.

 

De slagboom gaat niet naar beneden voor beroepspendellaars, vrachtwagen chauffeurs en mensen met een dringende reden om Duitsland te bezoeken.

 

Wil je toch Duitsland in, wordt je verplicht 2 weken in Quarantaine te gaan in Duitsland.

 

Vraag me af hoe ze dit in praktijk gaan zetten. Als het "dringend" is, heb je toch geen veertien dagen te verliezen ??

 

En waar moeten die vrachtwagenchauffers e.d. in quarantaine ?? Een hotelletje op de grens of zo ?? Of heb ik dit niet goed begrepen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ja, even een boodschapje over de grens doen is er niet bij.

Men probeert een paas uittocht te voorkomen.

Goede vrijdag is in Duitsland een vrije dag waarbij veel mensen in Nederland gaan inkpen, of een lang weekeinde naar de kust aan.

 

42 minuten geleden, pollegazon zei:

En waar moeten die vrachtwagen chauffers e.d. in quarantaine ?? Een hotelletje op de grens of zo ?? Of heb ik dit niet goed begrepen ?

Nee, je begrijpt het niet goed, de slagboom  niet naar beneden betekent dat pendelaars en vrachtwagen chauffeurs geen beperking hebben voor hun dagelijkse grensgang.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel topics zijn er nu over dat virus en antwoorden? Gisteren en vandaag de herhaling op Discovery over Corona. 

Leek wat beter te zijn en hadden op't laatste over het middel Remdesivir. Uitleg vond ik ook mooi gezegd 'het zwakke punt van de virus is dat het zich graag vermenigvuldigd'. Dat medicijn belet dat.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, edbe zei:

Denemarken en Oostenrijk willen ze alweer enkele scholen en meer winkels openen na 14 april.....

Heel heel dom is dat. kinderen dragen het virus over zonder dat ze zelf ziek zijn. Trouwens vandaag hier in België heel verontrustend nieuws uit wzc. In bepaalde wzc is de helft van het personeel besmet, zonder koorts en zonder dat ze het zelf weten. Nu begint men eindelijk te testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ceesv zei:

Ondertussen is er duidelijkheid over de grens met Duitsland.

 

De slagboom gaat niet naar beneden voor beroepspendellaars, vrachtwagen chauffeurs en mensen met een dringende reden om Duitsland te bezoeken.

Wil je toch Duitsland in, wordt je verplicht 2 weken in Quarantaine te gaan in Duitsland.

Niet helemaal juist, de officiële tekst is:

Wie na een meerdaags verblijf in het buitenland wil inreizen in Duitsland, moet straks twee weken in quarantaine, heeft de Duitse regering besloten. In overleg met de deelstaten wordt deze maatregel 10 april ingevoerd.

Zoals ik het lees geldt dit dus voor Duitsers die langer in het buitenland zijn geweest.

Moet je voor werk oid. de grens over dan kun je gewoon ook weer terug.

Bij de grens bij Venlo stonden ze vandaag al te controleren en werden de meeste mensen die nog even boodschappen wilden doen of tanken al terug gestuurd door de Duitsers.

 

Toch maar eens informatie in gaan winnen hoe ik nu nog mijn spullen uit Duitsland aan de zaak krijg.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, astro iris zei:

Heel heel dom is dat. kinderen dragen het virus over zonder dat ze zelf ziek zijn.

 

Het verhaal uit het onderzoek uit Boston ook gelezen?

Wat ik er uit lees is dat in vrijwel alle landen zo midden tot eind mei de piek in besmettingsgevallen wordt verwacht. In de landen met een totale Lock down, zoals België, is die niet midden mei te verwachten maar juist eind juni, begin juli.

Zoals ik het dan lees helpt tot nu toe eigenlijk geen enkele maatregel om niet besmet te raken, ga je in een volledig isolement dan koop je in feite alleen maar tijd en komt de besmetting nog steeds maar alleen wat later.

Het lijkt erop dat veel landen daar nu alles op inzetten en alleen maar bezig zijn om de besmetting gecontroleerd plaats te laten vinden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij ik me vergis situeert het rapport de piek voor België in week 3 van de maand mei. De lock down zou kunnen opgeheven worden tussen de tweede week van juni en de vierde week van juli.

Met het isolement kun je wel degelijk de dans ontspringen, aangezien nooit 100 % van de bevolking zal besmet geraken.

Het is effectief zo dat er in hoofdzaak geprobeerd wordt om tijd te kopen om de ziekenhuizen niet te overbelasten.

Hoe sneller er een vaccin beschikbaar wordt, hoe sneller het tij zal keren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Coliseo zei:

Hoe sneller er een vaccin beschikbaar wordt, hoe sneller het tij zal keren.

Dit!!

 

Economisch is er nu echt een ramp gaande waarbij meer dan 10.000 mensen per maand werkloos raken zoals het er nu uit ziet.

Volgens de prognoses van economen zouden er zelfs een miljoen werklozen kunnen zijn aan het einde van het jaar, maar alles hangt af met de accuraatheid van de overheid.

Deze laat op dit moment wat steekjes vallen en reageert erg traag.

(bron:BNR)

 

De tests en vaccin moeten nu echt heel snel komen!

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, edbe zei:

Denemarken en Oostenrijk willen ze alweer enkele scholen en meer winkels openen na 14 april.....

Het zijn weer de economische belangen omdat er geen goed vangnet is voor die geen geld meer verdienen.

Dus die moeten met risico voor eigen leven weer aan de slag.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat er voldoende grondstoffen beschikbaar blijven en dat er geen geldwolven en andere zakkenwassers misbruik van gaan maken.

Volgens het bericht zijn er meerdere bedrijven mee bezig en is er ook een samenwerking.

Gelukkig ziet iedereen in dat een samenwerking een noodzaak is en dat geld geen issue is.

 

 

Wat mij opvalt is dat de chinezen de genetische code van het huidige coronavirus als vrij snel online heeft gezet.

Dit is in de ogen van conspiratie theorie aanhangers weer voer om te denken dat dit virus uit het biologisch lab van Wuhan is ontsnapt.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

De winkels die in Oostenrijk open mogen zijn bouwmarkten, tuincentra en andere winkels tot maximaal 400 m2 oppervlak.

De plicht om mond en neusbescherming te dragen wordt uitgebreid tot de openbare ruimte, waarbij dit nu alleen in de supermarkt gold.

De winkels die nu weer open zullen mogen, na Pasen, zijn winkels die in veel andere landen, waaronder volgens mij ook Nederland, nog steeds gewoon open waren...

Er werd bovendien gisteren nog duidelijk gesteld dat het alleen zo zou zijn, als de besmetting verder afvlakt, en er dus geen stijging meer plaatsvindt.

Ik hoorde ook dat de mond en neusbescherming goed zou werken, wat mij logisch lijkt... vreemd dat zo weinig landen dit verplichten.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...