Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

10 minuten geleden, Sverige zei:

Ik hoorde ook dat de mond en neusbescherming goed zou werken, wat mij logisch lijkt... vreemd dat zo weinig landen dit verplichten.

Daar is nog steeds de discussie over gaande, en harde, gemeten gegevens over het rendement van het dragen van mondkapjes zijn er nog niet.

Er er namelijk ook een keerzijde aan mondkapjes voor iedereen.

 

Als iedereen gewoon minstens 1,5 meter uit elkaars buurt blijft, zouden mondkapjes weinig toevoegen in de strijd tegen corona.

En dan zijn ze weggegooid geld. Dat zou jou toch moeten aanspreken. 😁😉

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, ik hoor in ZiB, het Oostenrijkse journaal dat het dragen van de mondkapjes wel toegevoegde waarde heeft... Ook in Italie is men er positief over.

Maar zoals bij alles is er altijd een discussie gaande over het nut.

Uiteraard spreken besparingen mij heel erg aan... Zelf zou ik op andere corona gerelateerde uitgaven besparen, niet op de mondkapjes, aangezien ik er zelf het nut volledig van inzie.

Je draagt ze niet voor jezelf, maar voor de anderen... en als iedereen dat dan doet, doen ze het ook voor jou, en pluk jij er uiteindelijk de vruchten van.

 

Weer opnieuw... Ja, volgens mij tot men van het belang doordrongen is...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mondkapjes, geeft het het voordeel van de twijfel.

Baat het niet, het schaadt ook niet.

Goedgekeurd of niet.

 

En het terugsturen van de zending mondkapjes sloeg

helemaal als een tang op een varken. Daar heeft de

regering eigenlijk mee gezegd dat het zonder

mondkapje veiliger is. (tja, Nederlandse maatstaven,

terwijl de regering zelf nu alle wetten doorbreekt (ten

goede, laat dat duidelijk zijn)

 

En de kosten?

Ach waar hebben we het over,  een mondkapje

of (wellicht) een mensenleven...

Wil iemand op zijn geweten hebben als dan...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, drz zei:

Wat mij opvalt is dat de chinezen de genetische code van het huidige coronavirus als vrij snel online heeft gezet.

Dit is in de ogen van conspiratie theorie aanhangers weer voer om te denken dat dit virus uit het biologisch lab van Wuhan is ontsnapt.

 

Zo moeilijk was dat niet.

 

De Chinezen hadden de code van SARS al en Corona (wat eigenlijk een SARS virus is) heeft net een iets ander aantal eiwitcellen dan SARS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Quote

Baat het niet, het schaadt ook niet.

 

En dat is dus juist het punt, het baat niet of nauwelijks en het schaad wel als je ze verkeerd gebruikt en die kans is heel erg groot als je niet op het gebruik van dergelijke beschermingsmiddelen getraind bent.  De enige baat die het heeft is dat je minder snel een ander besmet, maar dat doe je ook niet als je gewoon strak 1,5 meter afstand houdt.

 

Pak je het kapje verkeer van je snoet of raak je het aan de voorzijde aan, besmet je je handen en berg je m verkeerd op, besmet je de omgeving en dan wordt je als niet corana patient alsnog zelf corona patient. Een mens raakt onbewust zijn eigen gezicht wel Ugh keer per 10 minuten aan. Als je niet getraind bent maak je die fout dus heeeeeeeeel erg snel en besmet je jezelf. 

 

Even kapje recht zetten of aandrukken, even jeuk in je gezicht.....even..... sneller gebeurt dan je denkt en je denkt er ook niet bij na.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komen allerlei voortschrijdende inzichten over deze longaandoening. Soms zijn er vermoedens, soms sterkere aanwijzingen.En dan wordt er nader onderzocht.

 

Ik krijg de indruk dat we in het westen door schade en schande inmiddels meer weten dan wat we door en via China al wisten en komen te weten.

 

Wat mij enigszins irriteert is dat tijdens allerlei onderzoeken en onzekerheden er zoveel mensen zijn die bepaalde zaken als zekerheden verkondigen, en vervolgens de regering en het RIVM verwijten maken.

 

Zo gingen er een aantal weken geleden hele volksstammen naar de supermarkten om enorme voorraden closetpapier in te slaan.Van Amerika tot in Duitsland,      

En nu opeens weer de mondkapjes. Terwijl genoeg afstand houden, niet samenscholen en goede hygiene een aantoonbaar resultaat hebben in de verspreiding. Plus thuisblijven om allerlei redenen.

 

Opeens zijn mondkapjes een hot item. Er wordt soms bijna kinderlijk om gedramd. En dat terwijl er bij mooi weer zich nog hele volksstammen hutjemutje verzamelen op het Drielandenpunt. We gaan zien wat voor gevolgen dit laatste gaat hebben op de verspreiding in Limburg.

 

België heeft een volledige lockdown, maar daar is het afgelopen weekend ook behoorlijk tegen gezondigd. Gisteren waren de cijfers in België ook niet goed.

 

Als iedereen nou zoveel mogelijk thuisblijft en niet samenschoolt, dan zou de schijnzekerheid van mondkapjes amper nog iets toevoegen.

Maar ja, we moeten natuurlijk wel een zondebok hebben als de cijfers tegenzitten. En dan is het nieuwe verwijt richting de autoriteiten opeens: " Jullie verplichten geen mondkapjes."

 

We gaan de komende dagen en weken zien in welke mate de Nederlandse bevolking de hand in eigen boezem blijft steken. Ik hou mijn hart vast.

De economie-aanhangers zitten ook al weer hard op de deur te bonken om een beëindiging van de lockdown. Ongeacht de consequenties.

 

Ik vrees de slappe knieën. En dan is alles voor niks geweest.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Eduard07 zei:

Als iedereen gewoon minstens 1,5 meter uit elkaars buurt blijft, zouden mondkapjes weinig toevoegen in de strijd tegen corona.

 

 

Uit Amerikaans onderzoek is inmiddels gebleken dat grotere druppeltjes een afstand van 1,5 meter kunnen overbruggen en dat kleinere nevel ongeveer 7 tot 8 meter tot het op de grond neerdaalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, kiekiek zei:

 

Uit Amerikaans onderzoek is inmiddels gebleken dat grotere druppeltjes een afstand van 1,5 meter kunnen overbruggen en dat kleinere nevel ongeveer 7 tot 8 meter tot het op de grond neerdaalt.

Stond er ook bij hoe groot de kans is dat dat gebeurt?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Oja, en wie is die expert dan Viroloog Trump?

 

 

 

Want daar in d's USA, dáár pakken ze deze crisis pas goed aan! 🤪

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het youtube filmpje over niezen is geen flauwekul mbt die druppels als aerosol

 

Veel belangrijker worden de komende maanden een georganiseerd naar buiten kunnen gaan, maak er een plan voor want anders krijg je allemaal compleet psychisch gestoorde mensen die door het lint gaan en hun familie de keel doorsnijden.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, kiekiek zei:

 Bij iedere keer als je zou niezen zonder enige vorm van bescherming.

Kun je mij eens een link geven naar dat artikel. Ik zou dit graag zelf even LETTERLIJK willen nalezen. Vrije vertalingen naar het Nederlands vertrouw ik niet.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

En niezen zonder bescherming is niezen zonder opvoeding.

 

Niezen doe je in je elleboog of in een papieren zakdoek, met je rug naar anderen toe.

 

Niezen in een mondkapje verspreidt evengoed. Dat houd een kapje echt niet tegen. Dat komt er links, recht, boven en onder gewoon uit bij een FF2p masker en bij een goedkoop maskertje gaat het er gewoon DOORHEEN.

  • Like 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, drz zei:

Ik hoop dat er voldoende grondstoffen beschikbaar blijven en dat er geen geldwolven en andere zakkenwassers misbruik van gaan maken.

Criminaliteit , munt slaan uit miserie is voor sommige onnozele oetlullen geen probleem ,

bv zoals dat artikel in het Antwerpse dat ik reeds vermelde ivm 50€ per mondkapje !!

  • Like 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...