Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

23 minuten geleden, kiekiek zei:

 

De vergrijzing van de bevolking zal wat afnemen.

 

 

De pensioenen voor jongeren zijn gewaarborgd

Woningtekort ook opgelost

Geen overvolle treinen meer, iedereen een zitplaats

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites


nou nou dat zijn 5 miljoen medeburgers minder... om in die situatie te komen

dat wenst niemand toch?

 

dan hoeft men ook geen auto meer te kopen, die staat klaar van de vorige overledene

alleen tanken over de grens wordt een probleem:grin:p.s. alhoewel er is dan ook geen handhaving meer die me tegenhouden zal

 

ik vind het maar griezelig hoor die voordelen

aangepast door Tonskidutch

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Tonskidutch zei:

ik vind het maar griezelig hoor die voordelen

 

Ik begin de cijfers intussen een beetje te relativeren en ik laat de mm discussie aan anderen ;)

 

Wat me vooral blijft verbazen is hoe politici zich (vooral in Vlaanderen) in bochten wringen om toch wat "voordeel" te halen uit de situatie. Op elkaar schieten, in plaats van mekaar in moeilijke tijden steunen. Twitter is daarbij een uitstekend wapen. Afschaffen, die boel 😷

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Eduard07 zei:

Maar het staat iedereen natuurlijk nu al vrij iets voor te doen: een kapje of een sjaal, als je daar zoveel van verwacht. Maar die 1,5 meter afstand bewaren blijft desondanks ook verplicht.

Deze morgen op de radio, 1.5 meter afstand onvoldoende. deze afstand geldt als je naast mekaar wandelt of stil staat. Wanner je echter achter iemand wandelt moet je 5 meter houden, indien je achter iemand loopt 10 meter en als je achter iemand rijdt met een gewone fiets , geen elektrische, dan zeker 20 a 30 meter afstand houden. Al gezien hoeveel dit daadwerkelijk doen? deze raad komt er nu pas en iedere persoon met gezond verstand (en dat zijn er weinig  als je rond kijkt) wist dat al.  Zoals ik zei, we zijn heeeeel slecht bezig hier en slaan alle verwittigingen en raadgevingen in de wind, van degene die het wel weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dagelijkse ervaring is anders. Mensen die mij niet kennen, nemen op straat ruim afstand. Vooral als er zat ruimte is.

De beste/veiligste vuistregel momenteel vind ik: Gedraag je op straat alsof je mogelijk zelf drager bent en alle anderen dat ook zijn!

(En dan ben je ook geen mondkapje nodig.) 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loop maar eens achter iemand die een sigaret rookt.  Als niet-roker hou ik zeker 5 meter afstand. Rondom.

 

Maar de regel is ook niet: 1,5 meter afstand houden, maar MINSTENS 1,5 meter. Daarom worden clubjes racefietsers (en motorrijders) ook aangepakt.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of gelaatsmaskers in een huis tuin en keuken magnetron een goed idee is?

 

Wanneer het neusclipje van metaal is, kan je de brandweer bellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ceesv zei:

van metaal is

ja dat is natuurlijk niet verstandig, daarom moet per geval informatie gegeven worden

 

onderscheiden moet worden in type en samenstelling

ook of het hergebruikt kan worden

en die informatie mag je wel verwachten van de verkoper en zeker van de producent

 

maar meer nog van de overheid die met aanbevelingen omgaat als of het je eigen burgerplicht is dat uit te zoeken ( zo is 't echter wel )

 

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard07 Mijn dagelijks ervaring is stukken slechter dan de uwe hoor, hier in onze straat  staat men in groepje te keuvelen, terwijl de kinderen met elkaar spelen. gisterennamiddag zaten mijn buren zelfs buiten op de stoep met vrienden lekker iets te drinken. En in het warenhuis kan je onmogelijk die 1.5 meter houden, want als je even stopt aan een rek , dan staat er in de kortste keren iemand naast jou om ook iets uit dat rek te halen. Vandaar dat ik op dat moment een mondmasker draag. wandelen en fietsen doe ik nu totaal niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, astro iris zei:

Deze morgen op de radio, 1.5 meter afstand onvoldoende. deze afstand geldt als je naast mekaar wandelt of stil staat. Wanner je echter achter iemand wandelt moet je 5 meter houden, indien je achter iemand loopt 10 meter en als je achter iemand rijdt met een gewone fiets , geen elektrische, dan zeker 20 a 30 meter afstand houden. Al gezien hoeveel dit daadwerkelijk doen? deze raad komt er nu pas en iedere persoon met gezond verstand (en dat zijn er weinig  als je rond kijkt) wist dat al.  Zoals ik zei, we zijn heeeeel slecht bezig hier en slaan alle verwittigingen en raadgevingen in de wind, van degene die het wel weten.

 

Wetenschappelijk onderzoek had al aangegeven dat fijne deeltjes (nevel) uit de mond of neus een afstand van 7 tot 8 meter kan overbruggen:

 

https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2763852

 

Ik neem aan onder windstille omstandigheden binnen. Buiten met wat wind zou het maar zo tot 30 meter nog besmettelijk kunnen zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, astro iris zei:

En in het warenhuis kan je onmogelijk die 1.5 meter houden, want als je even stopt aan een rek , dan staat er in de kortste keren iemand naast jou om ook iets uit dat rek te halen.

 

 

Ik was vanmorgen bij de lokale bouwmarkt en daar stond duidelijk aangegeven: 1 persoon per pad! Dat zouden ze ook eens moeten gaan doen in de supermarkt. Verder alles afgezet met linten om de afstand in acht te nemen. Wel een minpuntje: de man achter de kassa had geen handschoenen aan. Toen ik daar voorzichtig iets van zei, zei hij: ´ik ben vorige week getest in Kleve en de test was negatief.´ Waarop ik het niet na kon laten om te zeggen dat de test TOEN negatief was, maar nu misschien niet meer wegens het niet dragen van handschoentjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...