Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, kiekiek zei:

Ik was vanmorgen bij de lokale bouwmarkt en daar stond duidelijk aangegeven: 1 persoon per pad! Dat zouden ze ook eens moeten gaan doen in de supermarkt.

Kijk op dit moment gaan klussen thuis is natuurlijk een inhaalslag maken van het achterstallig onderhoud dat jij verzaakte, maar is niet een essentiële bezigheid of noodzakelijk voor de economie van het land. Dergelijke bouwmarkten openhouden mag maar dan inderdaad met de grootst mogelijke veiligheid maatregelen.

De infecties lopen terug hier lokaal maar men vindt weer nieuwe vormen om zich te infecteren, door naar de bouwmarkt te gaan. Gewoontedieren.

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kiekiek, spijker op zijn kop! 

Maar de bedrijfsleider is verantwoordelijk!

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Wetenschappelijk onderzoek had al aangegeven dat fijne deeltjes (nevel) uit de mond of neus een afstand van 7 tot 8 meter kan overbruggen:

 

https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2763852

 

Ik neem aan onder windstille omstandigheden binnen. Buiten met wat wind zou het maar zo tot 30 meter nog besmettelijk kunnen zijn.

 

Ik heb al eerder gereageerd op dit artikel. Het is voorlopig papier. Er is nog niet onderzocht wat we met deze "wetenschap" moeten i.v.m. de pandemie.

 

Maar als je je aan de regels houdt, hoeven we daar ook niet op te wachten. Blijf ruim uit de buurt van elkaar en we helpen de zorgverleners.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, astro iris said:

1.5 meter afstand onvoldoende. deze afstand geldt als je naast mekaar wandelt of stil staat. Wanner je echter achter iemand wandelt moet je 5 meter houden, indien je achter iemand loopt 10 meter....

 

Sorry, maar de logica van deze boodschap ontgaat mij. Waarom zou iemand een zoveel grotere afstand in acht dienen te nemen als ie achter iemand aan loopt?

 

En denk je niet dat de windsnelheid/richting mede in acht genomen dient te worden? 1.5 meter kan ook onvoldoende zijn wanneer je naast elkaar staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de bijna-watersnoodramp en verplichte evacuatie in 1995 kreeg ieder betrokken gezin een bedrag van 500 gulden van de overheid. Die evacuatie duurde 5 dagen dus 100 gulden per dag. Dit was bedoeld als financiele tegemoetkoming.

Zou de overheid deze keer ook iets dergelijks gaan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, johnno zei:

Sorry, maar de logica van deze boodschap ontgaat mij. Waarom zou iemand een zoveel grotere afstand in acht dienen te nemen als ie achter iemand aan loopt?

 

En denk je niet dat de windsnelheid/richting mede in acht genomen dient te worden? 1.5 meter kan ook onvoldoende zijn wanneer je naast elkaar staat.

Dus dan is er maar één regel, "blijf in je kot".

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minutes ago, kiekiek said:

Na de bijna-watersnoodramp en verplichte evacuatie in 1995 kreeg ieder betrokken gezin een bedrag van 500 gulden van de overheid. Die evacuatie duurde 5 dagen dus 100 gulden per dag. Dit was bedoeld als financiele tegemoetkoming.

Zou de overheid deze keer ook iets dergelijks gaan doen?

 

Rutte zou dat ongetwijfeld heel graag doen.

Maar helaas, er zijn geen guldens meer.

 

Wim Kok haalde die 500 gulden trouwens uit al die gestolen kwartjes.

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zal inmiddels een ander profiel hebben 😁😁

2 uren geleden, kiekiek zei:

.Zou de overheid deze keer ook iets dergelijks gaan doen?

Al geeft de regering 100000 per persoon, we gaan het allemaal weer via de belastingen terug betalen!!
Het is gewoon een sigaar uit eigen doos.. De regering geeft geen kado’s..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minutes ago, drz said:

De regering geeft geen kado’s.

 

Nou, jawel hoor, ze doen het alleen van onze centen.

 

Niettemin ben ik van mening dat een bonus voor het zorgpersoneel niet mag uitblijven.

Zeker gezien het feit dat deze mensen toch al niet zo rijkelijk beloond worden.

Een applausje is leuk, maar daar kunnen ze niet van eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...