Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

34 minuten geleden, johnno zei:

Ik moet bekennen dat ik ook tot die groep behoor.

Maar het is gewoon een kwestie van nuchter blijven.

En gewoon zo goed mogelijk de adviezen naleven.

 

Aan die adviezen heb ik er een zelfstandig toegevoegd.

In de supermarkt probeer ik mijn mond zoveel mogelijk gesloten te houden.

Of dat daadwerkelijk iets uithaalt weet ik absoluut niet.

Maar het leek me wel een zinnige maatregel.

 

O ja, en voor de grappenmakers hier:

Ik weet het, dat zou ik hier ook wat vaker moeten doen.😀

Maakt niets uit of je je mond dicht houdt. Via je mond of je neus, in beide gevallen komt het virus in je longen.

Helaas.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, gerrit B zei:

Dit kan 2 dingen betekenen:

Ja , ik ben ook benieuwd , maar de natuur reageert heel snel , zeker nu !!!!

Flora & fauna die nu plots rust krijgen , da's dan weer een pluspunt in dit gehele gebeuren !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, de mon zei:

Dit zijn nog maar de eerste dagen in .be met zoveel winkels gesloten. 4 Winkels gedaan waarvan 2 gesloten om een eenvoudig puzzelboekje te kopen. En dan zijn er mensen met hopen tijd die willen schilderen en niks kunnen kopen.

En ver mag je niet rijden anders wordt het een duur ritje.

Nog 2 weken volhouden.

 

Ik denk dat het veel langer gaat duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, de mon zei:

Dit zijn nog maar de eerste dagen in .be met zoveel winkels gesloten. 4 Winkels gedaan waarvan 2 gesloten om een eenvoudig puzzelboekje te kopen.

Gewoon even on-line zoeken daar zijn genoeg puzzels te vinden.

Zowel puzzels die je on-line invult als puzzels die je uit kunt printen en op papier in kunt vullen.

7 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Ik denk dat het veel langer gaat duren.

 

dat verwacht ik ook, kijk naar China, daar begon het in december en nu pas eind maart lijkt het enigszins onder controle. Dat is dus wel ruim 3 maand verder.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, johnno zei:

Wat 'waterpas' hier doet is op niet mis te verstane wijze zijn mening geven inzake beweringen van een andere poster.

Ik zie daar niets verkeerd in en vindt dat dit binnen een forum gewoon moet kunnen.

Het wordt natuurlijk anders als mensen gaan schelden en vloeken......en dat gebeurt helaas ook wel eens.

Het lijkt me eerder een gebrek aan elementaire beleefdheid en gebrek aan opvoeding.

Waterpas geeft geen eigen mening. Hij heeft een blind vertrouwen in de politiek en hij blaft gewoon iemand af die iets naar voor schuift dat hem niet zint.

Als je ziet dat er vandaag alleen al zo'n 800 Corona-doden bijgekomen zijn in Italië, een Europees land, dan is het duidelijk dat ze daar de zaak niet meer onder controle hebben.

Het zal je, of een van je naasten, maar overkomen dat er op basis van je leeftijd beslist wordt dat je niet meer in aanmerking komt voor medische opvolging.

Nederland lijkt trouwens ook het geweer van schouder te veranderen door een en ander strikter aan te pakken om het aantal besmettingen in te dijken.

Ofwel laat je de boel maar waaien en word je op een bepaald moment geconfronteerd met een capaciteitstekort aan medische zorg, ofwel tracht je het aantal zieken te beperken of te spreiden in de tijd. Daar hoef je geen helderziende voor te zijn.

De logica van ceesv is nog niet zo verkeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, drz said:

@johnno, wat heb jij precies waardoor je tot de risicogroep behoort?

 

Ik weet niet of dit de juiste plaats is om mijn medische geschiedenis de wereld in te sturen.

Maar het feit dat hier 5 medicijnen op het aanrecht staan zegt je waarschijnlijk genoeg.

Daarnaast bevind ik me ruimschoots aan de verkeerde kant van de leeftijdsgrens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, minplus said:

Maakt niets uit of je je mond dicht houdt. Via je mond of je neus, in beide gevallen komt het virus in je longen.

 

Het feit dat het ook via de neus naar binnen kan komen was me natuurlijk niet ontgaan.

Mijn gedachte was dat ik de kans op besmetting iets kleiner zou kunnen maken.

Maar ik ga er zonder meer van uit dat jij op dit gebied meer weet dan ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Coliseo said:

De logica van ceesv is nog niet zo verkeerd.

 

Maar ik was toch ook het standpunt van waterpas niet aan het verdedigen?

Of ceesv wel of niet gelijk heeft kwam in mijn betoog helemaal niet aan de orde.

Wat ik verdedigde was het recht van iedereen hier zijn of haar mening te geven.

Zolang dit zonder vloeken en schelden gebeurt moet dat in mijn ogen kunnen.

Waar zijn anders forums voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, johnno zei:

Ik weet niet of dit de juiste plaats is om mijn medische geschiedenis de wereld in te sturen.

Maar het feit dat hier 5 medicijnen op het aanrecht staan zegt je waarschijnlijk genoeg.

Daarnaast bevind ik me ruimschoots aan de verkeerde kant van de leeftijdsgrens.

Oh dat is dan wel pittig! Sterkte in elk geval de aankomende tijd en denk om jezelf!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, drz said:

Oh dat is dan wel pittig! Sterkte in elk geval de aankomende tijd en denk om jezelf!

 

Ach, ik denk altijd maar dat heel veel mensen slechter af zijn dan ik.

Ik mag dan wat medische probleempjes hebben, ik kan alles nog doen.

En ja hoor......dat lukt ook nog best.😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, edbe zei:

en dan nog het domme volk die menen dat het vakantie is....en de drukte opzoeken.....

 

Ik reed van de week de straat in en zag een groep van zeker 20 ouders en kinderen gezellig chillen, zonder ook maar afstand te houden van elkaar. Morgen zijn er briefings op diverse lokaties van defensie. Nog even en we gaan richting een lockdown. Met dank aan al die sukkels die dit virus niet serieus nemen en lak hebben aan de maatregelen en adviezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer dit virus op IQ zou selecteren, zou het permanent erg rustig worden op deze aardbol! 😁

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...