Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten


57 minuten geleden, ceesv zei:

Het gaat erom dat we niet allemaal tegelijk ziek worden naar het ziekenhuis hoeven.

 

 

Voilà. In één mooie zin uitgelegd wat het verschil is tussen de aanpak België en de aanpak Nederland.

 

Isolatie van mensen zorgt ervoor dat er minder TEGELIJK naar de IC zullen gaan, als je zoals de criminele bende R voor het tegenovergestelde kiest, zorg je ervoor dat er straks zoveel zieken tegelijk bij de ziekenhuizen zullen arriveren, dat je de afdeling IC meteen kunt sluiten.

 

Ook niet vergeten dat hoe meer patiënten binnenkomen, hoe meer "medisch personeel" zal uitvallen vanwege OOK corona.

 

Tenslotte de sterftecijfers. Het diensthoofd van een groot Belgisch ziekenhuis zei gisteren laat in een tv-uitzending dat de dodencijfers zwaar onderschat worden, omdat een deel overledenen zelfs niet getest werden.  En dat doelde hij ook en vooral op Italië en Spanje.

aangepast door pollegazon
verstaanbaarder maken
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Mojo zei:

Ik kreeg zojuist een NL Alert binnen met de oproep om vooral afstand te houden van elkaar.

Ze hadden de oproep van natuurmonumenten om niet in de natuur te duiken er ook mee moeten versturen. Heb je zo'n systeem opgetuigd en maken ze er nog te weinig gebruik van.

 

Terzijde, dit systeem werkt niet op alle telefoons dus hier niets ontvangen. Is mij bekend en ik lees het bericht dus op Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, pollegazon zei:

wat het verschil is tussen de aanpak België en de aanpak Nederland.

 

uhm hé?

er is geen verschil in aanpak betreffende die geciteerde maatregel

er is door de belgische Gemeenten nu overigens een blokkade van alle ongecontroleerde sluiproutes tegen het ongewenst grensverkeer "over en weer".

 

p.s.

Belgisch Limburg <> Nederlands Zuid Limburg

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha Tonski

 

groepsimmuniteit versus lockdown is een wereld van verschil.

 

Op "lange termijn" is de eerste altijd beter, maar je weet (1) niet of het snel genoeg zal werken en (2) je riskeert dat je in the end meer doden zult tellen dan Italie.

aangepast door pollegazon
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, pollegazon zei:
59 minuten geleden, ceesv zei:

Het gaat erom dat we niet allemaal tegelijk ziek worden naar het ziekenhuis hoeven.

 

 

Voilà. In één mooie zin uitgelegd wat het verschil is tussen de aanpak België en de aanpak Nederland.

dan moet je niet een zinnetje citeren want dat staat niet in hetgeen ceesv schreef

 

maar allá soite

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Mojo zei:

Ik kreeg zojuist een NL Alert binnen met de oproep om vooral afstand te houden van elkaar.

Ik hoor op het nieuws dat men dit 'middel' heeft ingezet.

 

Die Alerts heb ik 'bewust' niet. Ik vind het een goedkoop volksbesturingsmiddel, het staat me tegen zo bejegend te worden.

Als je met 1 Alert begint zijn er een heleboel andere die ook wat te melden/waarschuwen hebben. Ik zou er knettergek van worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, pollegazon zei:

Isolatie van mensen zorgt ervoor dat er minder TEGELIJK naar de IC zullen gaan, als je zoals de criminele bende R voor het tegenovergestelde kiest, zorg je ervoor dat er straks zoveel zieken tegelijk bij de ziekenhuizen zullen arriveren, dat je de afdeling IC meteen kunt sluiten.

 

Er wel eens bij stil gestaan wat er gebeurd dan als de Lock Down wordt opgeheven of niet langer houdbaar wordt?

Als elke dag het aantal geïnfecteerden verdubbeld dan lijkt de gehele operatie geslaagd, zou je nl. geen maatregelen treffen dan zou elke dag het aantal geïnfecteerden vervijfvoudigen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Gelukkig hebben we in Nederland ook echte gerenommeerde experts die op hun beurt weer in contact staat met experts in het buitenland en luistert de regering tot op heden perfect naar die experts en gelukkig niet naar de 'experts' in de (social) media.

 

Ik heb er volledig vertrouwen in. Onze experts maken m.i. terecht een hele moeilijke balans tussen het zo langzaam mogelijk verspreiden van het virus en het niet tot totale stilstand komen van onze economie wat immers ook voor miljoenen mensen gevaarlijk is. Even als voorbeeld Italië, waar al geen sprake meer was van een economie, er op de zorg enorm is bezuinigd en nu mensen bij wijze van spreken op de gang op een bedje liggen te sterven omdat de ziekenhuizen het niet meer aankunnen.

 

Het doel is er voor te zorgen dat de zorg niet vastloopt. Mijn vrouw werkt als verpleegkundige op de hartbewaking in het Elkerliek ziekenhuis in Helmond en in dit ziekenhuis is alles nog net te behappen.  Andere ziekenhuizen buiten Brabant hebben nog veel overcapaciteit. Men houdt nauwlettend in de gaten dat het aantal besmettingen onze totale capaciteit niet zal overschrijden.

 

Als alle hersenloze zombies die zich niets aantrekken van de aanwijzingen van onze regering nu eindelijk eens doen wat er notabene vandaag in een NL-Alert geschreven is, hoeft morgen de hele bende niet op slot en houden we samen de 'de curve' vlak!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik tracht met mijn reactie op ceesv enkel aan te geven, dat hij een vooringenomen standpunt heeft, hij kan niet onderbouwen waarom dat beter is, en dat vind ik arrogant. Er is in Nederland gekozen voor een scenario dat niet de voorkeur heeft van ceesv. Vervolgens tracht hij het door Nederland gekozen scenario, en het daaraan ontleende beleid te ontkrachten door te verwijzen naar maatregelen die elders worden genomen. Iedere dode is er een teveel, en tegelijkertijd is minder dan, beter. Dat lijkt me een contradictie! Je zou ook kunnen denken dat onze "geweldige gezondheidszorg" ons heeft opgezadeld met een risicogroep die pas zichtbaar wordt, als er echt wat aan de knikker is. In boven aangehaalde scenario´s, is het gissen naar het beste resultaat, en dat is jammer genoeg, voorlopig nog onzichtbaar. En dan, mijn vertrouwen in van alles en nog wat, stelt weinig voor dus is allesbehalve blind, ik ben van de "meten is weten" generatie en ik heb het hier al eens eerder vermeld, geloven is de domste manier van weten, maar in het beste geval een eerste aanzet tot het "ik geloof dat het zo is, maar dat gaan we onderzoeken" protocol. Tenslotte, geen van de respondenten die hier een ei komt leggen is een kip, dat wordt nog weleens vergeten. In plaats dat men zich zorgen maakt over het feit dat iemand een andere mening is toegedaan, wordt ie weggezet, voor wat, dat mogen jullie zelf opzoeken, in dit topic zijn daar al meer dan voldoende voorbeelden voor gegeven.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
2 minuten geleden, waterpas zei:

Er is in Nederland gekozen voor een scenario dat niet de voorkeur heeft van ceesv. Vervolgens tracht hij het door Nederland gekozen scenario, en het daaraan ontleende beleid te ontkrachten door te verwijzen naar maatregelen die elders worden genomen. Iedere dode is er een teveel, en tegelijkertijd is minder dan, beter. Dat lijkt me een contradictie!

 

Eens. Je kan de diverse landen en hun maatregelen niet 1 op 1 met Nederland vergelijken. Qua tijdlijn niet en qua omstandigheden niet. Ik ben gelukkig geen expert, maar ik vertrouw 100% op de experts die ons land zo goed mogelijk door de corona-crisis proberen te loodsen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik wil aangeven dat ik mij niet aangevallen voel door waterpas, in deze discussie verschillen we van mening.

 

Ik heb wel grote vraagtekens men de manier hoe de RIVM met deze pandemie omgaat.

Ik kijk daarbij naar hun berichtgeving en adviezen, die soms lijnrecht staan tegenover het gevoerde beleid van andere landen.

 

Allereerst ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen welzijn, verder heb je de plicht je zo te gedragen dat je gedrag geen hoger risico oplevert voor je medemens.

De komende week zal blijken welke kant het opgaat.

Over een uur komen de gegevens over de laatste 24 uur in Nederland.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben bang dat de regering, lees het RIVM aan tunnelvisie lijdt....

misschien is het de beste oplossing die het RIVM aandraagt, misschien ook niet maar wat onze regering doet is blind er op varen terwijl enige afstemming met onze buren toch wel op z'n plaats geweest zou zijn, zie de nu irritatie bij onze zuiderburen (tank-toerisme), eenduidig beleid is in deze zooooo belangrijk....

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Eenduidig beleid? Je vergeet even dat bijvoorbeeld Duitsland niet alleen een buurland is van Nederland, maar ook van Belgie, Luxemburg, Zwitserland, Oosterrijk, Tsjechië en Denemarken. Wat moet men daar dan gaan doen? Want die landen grenzen weer aan andere landen waar ook weer andere tijdlijnen en maatregelen gelden.

 

Het is duidelijk dat wij allemaal geen idee hebben waarover we praten en vanuit dat oogpunt kunnen we dat denken over de juiste aanpak dan ook maar beter overlaten aan de experts en zelf alleen maar denken hoe we die aanwijzingen zo goed mogelijk op kunnen volgen. Want DAAR worden de echte denkfouten gemaakt. ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...