Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, gerrit B zei:

Ik was vandaag in Duitsland om de bestellingen voor de klussen van volgende week op te halen en moet zeggen dat daar wel werk van alles is gemaakt.

In de winkels waren strepen op de vloer aangebracht om de afstand te bewaren, kassa waren geheel afgeschermd door plexiglas schermen, kon je normaal je karretje tegen de kassa zetten nu moest je minimaal 1m afstand bewaren, bij elke kassa stond aangegeven dat pinnen de voorkeur had en winkel personeel werkte allemaal met handschoenen aan.

Ook in de winkel zelf werd door de meesten keurig afstand bewaard en even gewacht tot je voorbij was.

 

Enige minpuntje was dan wel dat je bij het tekenen voor het afhalen van de DHL Pakketten op een schermpje met je vinger je handtekening moest zetten.

Hier bij ons in de Westhoek hetzelfde in groot warenhuizen, er staat security aan de deur die beperkt aantal mensen binnen laat.  Bij bakkers en beenhouwers mag je beperkt naar binnen gaan, meestal maar met twee of drie, naargelang de grootte van de winkel.

3 minuten geleden, ceesv zei:

Je zal maar in de risico groep zitten en toch je inkopen moeten doen.

En daar behoor ik bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites


18 minuten geleden, Con zei:

Lock down, ben een voorstander. Mensenlevens zijn belangrijker dan economie!!!

 

De deskundigen spreken elkaar daar in tegen.

De een zegt Lock Down zodat het virus zich niet kan verspreiden, de ander zegt absoluut niet doen.

Zou je een totale Lock Down instellen dan hou je het virus nu wel even tegen maar wordt de Lock Down opgeheven dan komt het in alle hevigheid terug.

Met de huidige regels, zegt men, wordt het virus verspreid maar veel minder snel dan als je niets doet, voordeel is een minder grote piekbelasting in de ziekenhuizen maar ook dat het virus in die korte tijd geen kans heeft zich te muteren voordat een grote groep immuniteit heeft opgebouwd.

Zou je een Lock Down instellen en de besmetting dus uitstellen dan is de kans op mutatie ook veel groter en kan het virus daarna dubbel zo hard en nog veel dodelijker terug slaan.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, ceesv zei:

Dat die capaciteit eindig was is geen verrassing voor mij, het is wel een verrassing voor de beleidsmakers van het RIVM.

Ik geef al een paar dagen aan, dat buurlanden bezig zijn met het bouwen van grote noodziekenhuizen, die begrijpen wel wat er komen gaat.

Wat een arrogantie, het wordt tijd dat "off topic" voortaan "de beste stuurlui staan etc......" Het RIVM maakt op grond van verschillende scenario´s een inschatting, met de bijbehorende adviezen, de beleidsmakers zitten in den Haag en kiezen voor een aannemelijk scenario. U en de buurlanden weten wat er komen gaat....., wat doe je hier dan nog als moderator van deze site, meld je aan als beleidsmaker of wordt waarzegger. Dit soort bijeen gesprokkelde vermoedens, verwijzingen en links naar elders, vervuilen de invulling van een verantwoorde meningsvorming.  Bescheidenheid, nog nooit van gehoord zeker?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, waterpas zei:

Wat een arrogantie, het wordt tijd dat "off topic" voortaan "de beste stuurlui staan etc......" Het RIVM maakt op grond van verschillende scenario´s een inschatting, met de bijbehorende adviezen, de beleidsmakers zitten in den Haag en kiezen voor een aannemelijk scenario. U en de buurlanden weten wat er komen gaat....., wat doe je hier dan nog als moderator van deze site, meld je aan als beleidsmaker of wordt waarzegger. Dit soort bijeen gesprokkelde vermoedens, verwijzingen en links naar elders, vervuilen de invulling van een verantwoorde meningsvorming.  Bescheidenheid, nog nooit van gehoord zeker?

 

Mensen wees alsjeblieft wat milder naar elkaar.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, cookie monster zei:

Dit kan 2 dingen betekenen:

1 In Italië hebben ze de riolering met waterzuiveringen absoluut niet in orde (ik kan me nog een uitspraak van mijn vader herinneren over dat vieze, smerige en stinkende Venetië)

2 dat vieze water is net als onze Noordzee eigenlijk best schoon maar bevat veel zwevende deeltjes als zand ed. en lijkt daardoor niet schoon.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, Con said:

 

Mensen wees alsjeblieft wat milder naar elkaar.

 

Wat 'waterpas' hier doet is op niet mis te verstane wijze zijn mening geven inzake beweringen van een andere poster.

Ik zie daar niets verkeerd in en vindt dat dit binnen een forum gewoon moet kunnen.

Het wordt natuurlijk anders als mensen gaan schelden en vloeken......en dat gebeurt helaas ook wel eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@johnno  Noem het beestje gewoon bij zijn naam.. En ja, ik erger mij rot aan geestelijke zwakzinnige idioten die met hun nutteloze anti- trump geblaat op elk forum te vinden zijn.

Ziek wordt je van die figuren.

Kap gewoon met die onzin, we hebben niets met buitenlandse leiders te maken.

 

En ja, ik geef toe dat ik mijn emoties soms laat gaan, maar mag dat ook al niet meer?
#laatmijmezelfzijn

 

Laten we ons even druk maken over ons eigen kleine landje die wellicht op de drempel staat van een grote lock-down en heel misschien in de grootste crisis ooit terecht kan komen.

Laten we ons druk maken over onze zwakkeren in de samenleving, laten we elkaar bijstaan indien nodig.

Velen hebben hun ouders nog, al dan niet hoogbejaard en velen hebben oudere vrienden en kennissen die een risicogroep zijn, laten we ons daar even druk over maken en aan hen denken! 

 

....mopperdemopper..😁

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ceesv said:

Je zal maar in de risico groep zitten en toch je inkopen moeten doen.

 

Ik moet bekennen dat ik ook tot die groep behoor.

Maar het is gewoon een kwestie van nuchter blijven.

En gewoon zo goed mogelijk de adviezen naleven.

 

Aan die adviezen heb ik er een zelfstandig toegevoegd.

In de supermarkt probeer ik mijn mond zoveel mogelijk gesloten te houden.

Of dat daadwerkelijk iets uithaalt weet ik absoluut niet.

Maar het leek me wel een zinnige maatregel.

 

O ja, en voor de grappenmakers hier:

Ik weet het, dat zou ik hier ook wat vaker moeten doen.😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn nog maar de eerste dagen in .be met zoveel winkels gesloten. 4 Winkels gedaan waarvan 2 gesloten om een eenvoudig puzzelboekje te kopen. En dan zijn er mensen met hopen tijd die willen schilderen en niks kunnen kopen.

En ver mag je niet rijden anders wordt het een duur ritje.

Nog 2 weken volhouden.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...