Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden, ceesv zei:

Zunigkyk, ik lees dat het park in Tilburg op slot gaat omdat mensen geen afstand tot elkaar bewaarden.

Ben je van mening dat dat geen goede zaak is?

 

Ja, want de beoordeling "geen afstand tot elkaar" klopt niet.

Als er al mensen dichter dan 1,5m van elkaar waren dan zijn die personen aan elkaar gerelateerd, maw ook buiten het park en thuis zullen zij zich daar niet aan kunnen houden.

 

Bovendien is de afstandseis nogal onzinnig als je bekijkt hoe het er in bus, trein en supermarkt aan toe gaat. Daar is het veel onveiliger.

 

Ik vind het gemoraliseer rond het afstandhouden buiten nogal beschamend...  Vooral de toon die de Telegraaf aanslaat, beetje zoals bij de filmpjes met verkeershufters, dat vind ik niet makkelijk verteerbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Tja, op naar de totale lockdown met zo een houding.

Misschien is het je ontgaan dat de regio Tilburg zwaar getroffen is.

 

IC verpleegkundigen smeken steeds opnieuw, blijf thuis, ga niet naar buiten.

 

Youp van het Hek had ook zo een houding, totdat hij zelf getroffen werd.

 

Ik ga het risico niet opzoeken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Tja, op naar de totale lockdown met zo een houding.

Misschien is het je ontgaan dat de regio Tilburg zwaar getroffen is.

 

Youp van het Hek had ook zo een houding, totdat hij zelf getroffen werd.

 

Ik ga het risico niet opzoeken.

Youp van het Hek is getroffen, maar ik heb hem nog nergens zien pleiten voor het verjagen van mensen uit parken, bos en strand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Virus zou eerder in Italië zijn ontstaan: (via Google translate)

Italiaanse artsen werden zich in november bewust van een 'vreemde longontsteking' die in de regio Lombardije circuleert.


In Noord-Italië circuleerde een 'vreemde longontsteking'
al in november, weken voordat artsen op de hoogte werden gebracht van de nieuwe uitbraak van coronavirus
in China, zei een van de toonaangevende medische experts van het Europese land deze week.

"Zij [huisartsen] herinneren zich dat ze een zeer vreemde longontsteking hebben gezien, zeer ernstig, vooral bij ouderen in december en zelfs november", zei Giuseppe Remuzzi, de directeur van het Mario Negri Instituut voor Farmacologisch Onderzoek in Milaan, in een interview met de National Openbare radio van de Verenigde Staten.

 

Bron

 

Andere bron

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Zunigkyk said:

Ja, want de beoordeling "geen afstand tot elkaar" klopt niet.

Als er al mensen dichter dan 1,5m van elkaar waren dan zijn die personen aan elkaar gerelateerd, maw ook buiten het park en thuis zullen zij zich daar niet aan kunnen houden.

 

Bovendien is de afstandseis nogal onzinnig als je bekijkt hoe het er in bus, trein en supermarkt aan toe gaat. Daar is het veel onveiliger.

 

Ik vind het gemoraliseer rond het afstandhouden buiten nogal beschamend...  Vooral de toon die de Telegraaf aanslaat, beetje zoals bij de filmpjes met verkeershufters, dat vind ik niet makkelijk verteerbaar.

 

De situatie in bus en trein is helemaal zo slecht niet.

Ik zat zelf een aantal dagen geleden in de trein, en het aantal passagiers is zo laag dat mensen meters van elkaar verwijderd zitten.

 

Dat de situatie in de supermarkt niet optimaal is weten we allemaal, maar welk alternatief heb je dan voor ons?

Moeten we de supermarkten dan maar allemaal sluiten?

 

Beide bovenstaande voorzieningen zijn essentieel en dienen in stand te blijven.

Parken en stranden zijn dat niet en vandaar dat de autoriteiten daar indien nodig ingrijpen.

 

Ik vind de vergelijking met verkeershufters eigenlijk helemaal niet zo ongepast.

Verkeershufters worden geacht andere mensen in gevaar te brengen.

Mensen die moedwillig de regels omtrent de virusbestrijding ontlopen doen dat dus ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, johnno zei:

Mensen die moedwillig de regels omtrent de virusbestrijding ontlopen doen dat dus ook.

 

Je gaat mee in een subtiele verdraaiing van de feiten.

Dat de parkwandelaar moedwillig de virusbestrijding in gevaar brengt is gewoon niet waar.

 

Een of andere official ziet buiten mensen lopen en vindt dat dat niet moet.

En de Telegraaf is de eerste om daarin mee te gaan teneinde schande, moord en brand te mogen roepen. De slijmballen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zunigkyk …. ik heb de gedachte dat jij alleen aan jezelf denkt en de medemens kan je de bomen in , je moet je diep SCHAMEN

 

hopelijk heel snel dat samenscholings verbod net als duitsland en dan een fikse boete die zich er niet aan houd

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Nou, wat een commotie allemaal.

Als je op het nieuwsbericht een interview met een journalist die in Parijs verslag doet van de zondagmarkt zie voor de camera en er staat achter een mevrouw die voor het kraampje staat te hoesten (en ook nog in beeld wil komen zoals alle ijdeltuiten) weet ik genoeg hoe doortastend die maatregels werken.

 

 

mochten het aantal mensen verblijvende in de supermarkt hier die 1,5 meter in acht nemen dan is de afstand tussen mijn voordeur en de kassa aan de supermarkt vol

300 mensen voor nodig

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Tonskidutch zei:

mochten het aantal mensen verblijvende in de supermarkt hier die 1,5 meter in acht nemen dan is de afstand tussen mijn voordeur en de kassa aan de supermarkt vol

300 mensen voor nodig

Hier in België mag er slechts één klant per 10 m2 winkeloppervlakte aanwezig zijn. Deze aanwezigheid is beperkt tot 30 minuten. De "Social distancing" blijft uiteraard ook van kracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, blackeyes zei:

zunigkyk …. ik heb de gedachte dat jij alleen aan jezelf denkt en de medemens kan je de bomen in , je moet je diep SCHAMEN

 

 

Echt tof van je.

Omdat jij iets slechts van me denkt moet IK me schamen? Sorry, dat lukt me niet.

 

"Doe zelf ff normaal man!"

 

Maar eh, je vindt bij De Telegraaf vast wel een vriend/medestander.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie de rest van de wereld wil bevriezen kan natuurlijk ook zelf in quarantaine gaan.

Eerst vond ik Boris Johnson een beetje makkelijk (eigenlijk lomp) met zo'n plan, maar als een kleine risicogroep de wereld naar zijn hand wil zetten dan pleit ik er ook voor.

 

BORIS JOHNSON will instruct everyone over the aged of 70 to stay in strict isolation for four-months as part of new measures to curb the spread of coronavirus

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Wie de rest van de wereld wil bevriezen kan natuurlijk ook zelf in quarantaine gaan.

Eerst vond ik Boris Johnson een beetje makkelijk (eigenlijk lomp) met zo'n plan, maar als een kleine risicogroep de wereld naar zijn hand wil zetten dan pleit ik er ook voor.

 

BORIS JOHNSON will instruct everyone over the aged of 70 to stay in strict isolation for four-months as part of new measures to curb the spread of coronavirus

 

 

 

Wat een domme reactie. Hopelijk versta je voldoende engels om te begrijpen dat ze die man eerstdaags colloqueren.

 

Live

Coronavirus latest news: Boris Johnson faces 'full-scale Cabinet mutiny' if UK lockdown isn't enforced

 

Bron The telegraph

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...