Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

helemaal niet verwonderlijk dat je nog beeld hebt.

Hebben we jaren geleden al eens op sat4all uitgelegd aan de hand van een test van @snuffer en mij.

Als het effe dooit is het een andere kwestie, dan veranderen de sneeuw kristallen tot compact ijs waar de signalen niet meer doorheen komen.

p.s. 1 cm is er hier gevallen en vanaf vandaag blijft de zon schijnen.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


17 uren geleden, cookie monster zei:

Hoe ge feitelijk uw stoep moet schoonmaken , sneeuwruimen:

😱🤫🥶😂

Zoiets doe ik al vele jaren met de bladblazer. Gaat 10x zo snel en levert geen gladheid door opvriezen.

Alleen met die halve meter stuifsneeuw hier wordt het scheppen; dan werken beide niet.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze sneeuw heeft wel mijn bladblazer gekost.

Inderdaad kon je de meeste sneeuw zo wegblazen en de wind deed de rest wel.

Tot de wind plots draaide en de bladblazer de weggeblazen sneeuw zelf weer opzoog.

2 tel later kwamen er rookwolken uit de bladblazer🥴

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep een flymo turbo op 230V.

Nooit verwacht dat ik het in 2 tel fout kon gaan.

Je zag de sneeuwwolk plots aankomen hetzelfde moment hoorde je het toerental teruglopen en was het ook al gebeurd.

Gelukkig het grootste deel achter het huis al wel klaar.

Als het warmer is dat ding maar eens uit elkaar halen en kijken of er ook een zwaardere motor in past.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een beetje buiten woont gewoon zoiets als een Stihl op benzine nemen. Die trekt er zich niets van aan en werkt ook nog eens heel veel beter. Maakt iets meer lawaai, maar ik ben met een grote tuin van 1300 m2 en oprit hier in een paar minuten klaar met de bladeren en met een dunne laag sneeuw op terras en oprit idem. En geen gekloot met een kabel.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lawaai is dus juist het probleem, ik heb er een hekel aan dat buren op zondagmorgen 8.30 uur beginnen met die lawaai bezem of met een motormaaier in de weer zijn dus ga dat zelf niet doen.

Ik had alleen dit keer geen dunne laag sneeuw maar sneeuwduinen van ongeveer 70 cm en dat was dus net iets te veel.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, gerrit B zei:

Dat lawaai is dus juist het probleem, ik heb er een hekel aan dat buren op zondagmorgen 8.30 uur beginnen met die lawaai bezem of met een motormaaier in de weer zijn dus ga dat zelf niet doen.

Ik had alleen dit keer geen dunne laag sneeuw maar sneeuwduinen van ongeveer 70 cm en dat was dus net iets te veel.

Zoals ik al zei, met die hoogte is het zinloos.

En de bladeren doe ik met een grote tuin een keer of 3 in de herfst in de middag in een paar minuten. Heeft niemand last van in mijn geval met de buren op een halve kilometer maar ook als je met 20 bij elkaar woont kan het geen groot probleem zijn.

Tenzij iedereen dagelijks een half uur elk blaadjes gaat verwijderen, maar dan ben je niet goed bij je hoofd.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, minplus zei:

Tenzij iedereen dagelijks een half uur elk blaadjes gaat verwijderen, maar dan ben je niet goed bij je hoofd.

Heb je al eens in Baden Württemberg gewoond? Kehrwoche noemen ze het. (jouw buurt om de straat en trottoir te vegen)

Helemaal gestoord die Schwaben maar wel leuke mensen.

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...