Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

53 minuten geleden, ceesv zei:

Ja, en wat voor invloed heeft het ontnemen van de energie van de wind op de luchtstromingen en het klimaat/temperatuur?

Alleen maar voordeel, anders meer wind en nog meer warmte uit het zuiden naar hier

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, ceesv zei:

Ja, en wat voor invloed heeft het ontnemen van de energie van de wind op de luchtstromingen en het klimaat/temperatuur?

Als er weer heel veel ongelooflijke onweders zijn door de extreme weersituaties als gevolg van de klimaat verandering wat doen die dan met de opgebouwde potentiaal verschillen door de energie ontlading?

Elke ontlading is zo'n 1400kWh (als je het omrekent van 5Gjoules per inslag => "externe bronnen")

Waar blijft die energie?

 

De wind, cq lucht stromingen worden omgezet in weerstand op vaste objecten of in het geval van windmolens de weerstand om de rotorbladen en dus dynamo spoelen te bewegen. De bomen zijn ook een veermechanisme waar de wind, cq lucht stromingen zich op kan botvieren. Door het traagheidsmoment van bomen gebouwen of molens belast door wind, cq lucht stromingen ontstaat enkel wrijving en turbulentie die in het beste geval omgezet kan worden in elektriciteit.

 

Die paar sprietjes als windmolen die we er aan toevoegen op 200 meter hoogte zijn ruis ten opzichte van het aantal natuurlijke objecten zoals bomen, heuvels, bergen, gebouwen en schuimende zeegolven of wolken vol met ijs en waterdamp. Je zou je eerder moeten afvragen wat een vliegtuig op 15 kilometer hoogte teweeg brengt waar 550 kilometer per uur winden heersen.

Stromingsleer van gas / lucht of vloeistoffen is een heel fascinerende wetenschap en die maken geen meldingen van negatieve invloeden van windmolens.

De massa van de aarde ( traagheid ) al draaiende met 107.000 kilometer per uur ten opzichte van de luchtlagen is zo'n geweldige energie dat een windmolen sprietje nagenoeg niet meetbaar die energie beïnvloed.

 

 

aangepast door Tonskidutch

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Je zou je eerder moeten afvragen wat een vliegtuig op 15 kilometer hoogte teweeg brengt waar 550 kilometer per uur winden heersen.

Er vliegt geen toestel op 15 km hoogte en windje van 550km/h is ook wat veel van het goede

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

15 km was de hoogte waar de Con ordde supersoon vloog.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-8-2022 om 13:16, ceesv zei:

15 km was de hoogte waar de Con ordde supersoon vloog.

Wil je mij erbuiten laten? 😁

  • Haha 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/14/2022 at 6:55 AM, ceesv said:

Ik kende die site al, die staat hier ook aan.

Ik loop erover te denken om wanneer ik hier glasvezel internet krijg, een ontvanger te installeren en mijn locatie als meetpunt in dat netwerk op te nemen.

 

Meedoen?

Lijkt mij ook wel interessant om mee te doen. Ik woon in een onweerrijk gebied zullen we maar zeggen 😉 . Ik heb mijzelf dus opgegeven als geïnteresseerdee, en sta op de lijst met een nummer > 9000! Ik vraag mij oprecht af hoe lang het gaat duren voordat ik in aanmerking ga komen voor een kit......

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...