Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

denk dat de 1e uitzending

1e uitzending

bij het gros van de Nederlanders ook niet echt goed is bevallen aangezien ze daarna zo ongeveer geliquideerd is door de media en uitgespuugd door de rest.

 

in de 2e uitzending proberen ze dat dan recht te trekken en de bedoeling duidelijk te maken

2e uitzending

Maar ik krijg dan toch sterk het gevoel van "jongens was een paar jaar langer naar school gegaan en had wat geleerd" ook al is het alleen maar om je niet in zoiets te verwikkelen en door te hebben dat je misbruikt wordt door een actiegroep die alles inzake het virus maar onzin vindt.

 

Sterk vond ik wel het optreden van Dhr. Gommers die begrip toonde en op een nette manier aangaf waar hij het wel en niet mee eens was zonder iemand de grond in te trappen, feiten gewoon uitlegde en fabels weersprak maar ook een deel van de schuld bij zichzelf en het OMT neerlegde en zich hardop afvroeg "wat hebben wij dan verkeerd uitgelegd, of niet uitgelegd, dat jullie er zo over denken"?

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


14 uren geleden, gerrit B zei:

Sterk vond ik wel het optreden van Dhr. Gommers die begrip toonde en op een nette manier aangaf waar hij het wel en niet mee eens was zonder iemand de grond in te trappen, feiten gewoon uitlegde en fabels weersprak maar ook een deel van de schuld bij zichzelf en het OMT neerlegde en zich hardop afvroeg "wat hebben wij dan verkeerd uitgelegd, of niet uitgelegd, dat jullie er zo over denken"?

 

Inderdaad respect voor deze man, net als voor Ernst Kuipers. Ze zaaien ook geen paniek onder de bevolking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Penthe zei:

Ik vind die vinger zwaar onterrecht en het geeft wel weer aan wat een k*t land Nederland is geworden, ik ben zelf Nederlander in hart en nieren maar hier ben ik echt niet trots op. Elk jaar weer lees ik dingen waarvan ik denk what the ...... . Anyway de leugens vliegen je daar dagelijks om de oren en daar wil ik niet bij horen.

 

 

Inderdaad leugens en leugens. Vlak voordat we vorige week terug zouden vliegen naar Nederland hadden mijn vriendin en ik voor het eerst van ons leven heel sterk het gevoel dat we niet terug wilden naar Nederland. Ga maar lekker op oranje, dan moeten we in Portugal blijven. Weer dat covid gemanipuleer op tv, weer leugens, weer verdraaiingen. Ik weet niet of je duits een beetje machtig bent, maar van de week was er bij de ARD een programma waarin de omroep met cijfers en grafieken eindelijk toe gaf dat ze de afgelopen maanden zwaar overdreven hebben bericht. Eindelijk eerlijkheid en openheid van zaken. In Nederland moeten we daarop wachten tot pasen en pinksteren op 1 dag vallen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat als ze hadden gezegd "ach joh die 2e golf valt allemaal wel mee"?

Als de ziekenhuizen dan waren volgelopen en geen spullen genoeg op voorraad dan had men lopen schreeuwen dat het allemaal weer waardeloos geregeld is en dat ze zich beter hadden moeten voorbereiden.

Ik heb het liever dat men van het ergste scenario uitgaat en dat men later kan zeggen "het is allemaal nog wel meegevallen" dan andersom.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, cookie monster zei:

Ik dacht eerder aan zwavelzuur , gegarandeerd ontsmettend 😊

 

 

 

En je handjes kwijt ;)

22 minuten geleden, gerrit B zei:

Maar wat als ze hadden gezegd "ach joh die 2e golf valt allemaal wel mee"?

Als de ziekenhuizen dan waren volgelopen en geen spullen genoeg op voorraad dan had men lopen schreeuwen dat het allemaal weer waardeloos geregeld is en dat ze zich beter hadden moeten voorbereiden.

Ik heb het liever dat men van het ergste scenario uitgaat en dat men later kan zeggen "het is allemaal nog wel meegevallen" dan andersom.

 

Nee joh wees gewoon eerlijk. Nu leven we alweer een maand of zeven in een permanente staat van angst en onzekerheid. Dat raakt niet alleen degene die het krijgen, maar het raakt werkelijk iedereen. En over spullen op voorraad: zorg dan dat die voorraden op peil zijn. Simpel toch? Van de week toevallig even Jinek gekeken en daar zat een psychologe van een of ander onderzoeksinstituut. Die hadden onderzoek gedaan onder 25.000 jongeren en daaruit bleek dat 74 % van de jongeren sinds de corona crisis kampen met psychische problemen. Ik schrik daar echt van.

 

 

 

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, kiekiek zei:

Nu leven we alweer een maand of zeven in een permanente staat van angst en onzekerheid.

 

Als ik zie hoe steeds meer mensen de regels aan hun laars lappen......

Dan valt het denk ik wel mee met die permanente staat van angst en onzekerheid.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kun je eerlijk zijn over zaken die je nog niet weet?

 

Als jij zo'n glazen bol hebt dan zou ik zeggen zorg meteen dat je in het OMT team komt en vertel hun even wat er gaat gebeuren.

Dan weten we allemaal precies wat ons te wachten staat, hoeven we geen overjarige voorraden voor een habbekrats van de hand te doen, worden er geen onnodige voorraden antistoffen ingekocht die mogelijk helemaal niet werken, hoeft het ziekenhuis personeel niet op hun tenen te lopen en weten al die psychisch gestoorde  jongeren die niet meer uit mogen gaan meteen per wanneer het feestseizoen weer geopend wordt.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, kiekiek zei:

Inderdaad leugens en leugens. Vlak voordat we vorige week terug zouden vliegen naar Nederland hadden mijn vriendin en ik voor het eerst van ons leven heel sterk het gevoel dat we niet terug wilden naar Nederland. Ga maar lekker op oranje, dan moeten we in Portugal blijven. Weer dat covid gemanipuleer op tv, weer leugens, weer verdraaiingen.

 

Als jij het verschil wel weet leg dan even uit wat er allemaal gelogen wordt en wat dan wel de waarheid is?

Sturen we meteen even een linkje naar de regering zodat ze kunnen lezen hoe het allemaal precies zit en geen onzin meer hoeven te verkondigen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enerzijds lopen de besmetting extreem hard op maar dan moeten ze eerst maanden discussiëren over een mondkapjes verplichting die er in Maart al had moeten zijn, maar die RIVM aap wil maar niet toegeven. Nee dan voeren ze liever straks een avondklok die helemaal nergens op slaat. 

 

De grootste besmettingen vinden plaats op scholen en bij jongeren maar die willen ze niet dicht gooien want de jongeren zijn toch zo zielig terwijl die zich vanaf begin af al slecht aan de regels hebben gehouden of helemaal niet. Een deel heeft zelfs een gratis corona diploma gehad.  Ik ben altijd solidair met de jongeren geweest maar nu heb ik echt geen medelijden met ze.  

 

 Nog even en de scholen doen de deuren zelf wel op slot.  Ondertussen  hebben ze wel afgesproken met de evenementen branche dat ze daar de teugels laten vieren maar kerken en andere branches  dienen zich wel aan de regels houden wat vrij logisch is alleen doe het dan voor iedereen hetzelfde, anders is het compleet onbegrijpelijk en willekeurig.

 

Ze hebben een app gemaakt die helemaal niks gaat helpen maar wel nog steeds privacy gevoelig is. Ze hebben nu alweer te korten aan medische middelen en testen die notabene ergens naar het midden oosten gevlogen moeten worden terwijl de commerciële teststraten binnen 45 minuten resultaten hebben maar die kosten blijkbaar te veel (?)  En natuurlijk laten we het vlieg verkeer rustig doorgaan...  Zelfs het boete beleid klopt aan geen kanten.  Ik kan door blijven gaan en je blijven verbazen want de lijst is oneindig lang.

 

Die overheid is volledig incapabel, ze spreken zichzelf zo vaak tegen.  Mensen gaan hun eigen plan trekken en dat is volledig terecht..  

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, kiekiek zei:

 

Kijk het ARD programma maar even dan gerrit B.

Dus we moeten onze Nederlandse mening baseren op een enkel ARD programma? Dat kun je niet menen! Dat zou niet best zijn als we zo gaan oordelen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, kiekiek zei:

 

Kijk het ARD programma maar even dan gerrit B.

Die had ik deze week al eerder gezien,  maar wat daar gezegd wordt is dat de besmettingen wel oplopen en het aantal ziekenhuis opnames ook maar niet in de mate zoals van begin van het jaar. Daar wordt ook gezegd dat er nu een andere groep mensen besmet is die vooralsnog minder last lijkt te hebben. Ook dat er een aantal sterfgevallen wordt genoemd maar dat die hoofdzakelijk in de periode voor de vakantie zijn gevallen.

maar kijk je naar de actuele cijfers,  

                                                                                                                              deze week   vorige week

Aantal nieuwe meldingen 27.485 19.326
Aantal meldingen ziekenhuisopnames op verpleegafdeling (bron: NICE) 803 501

Aantal meldingen ziekenhuisopnames op Intensive Care (bron: NICE)

122               

100

 

   

Dan zie je dat de cijfers met een bijna schrikbarende snelheid oplopen en de laatste dagende besmettingen telkens met meer dan 10% oplopen en dan zal een ieder die zijn gezonde verstand gebruikt aan zien komen dat als dat op deze manier doorgaat het niet alleen bij de huidige jongere groep besmette personen zal blijven.

 

En dan?

 

Dus zou zeggen begin alvast te schrijven met je aanbevelingen voor de overheid zodat ze straks een gedegen rapport in de hand hebben en precies weten wat hun te doen staat.

 

     
   

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van mening dat we tijdens die eerste golf in maart ook al met veel meer besmettingen van doen hadden dan officieel vastgelegd kon worden omdat toen immers niet iedereen getest kon worden.

Nu proberen we dat wel te doen en registreren we uiteraard ook veel meer besmettingen.

De conclusie dat deze golf anders is dan de voorgaande omdat het tot minder ziekenhuis opnames en doden leidt is onjuist.

De huidige golf is precies dezelfde als de eerste. Als straks de ziekenhuizen weer overbelast zijn dan gaan mensen pas de ernst van de situatie weer inzien en worden ze voorzichtiger en zal het aantal besmettingen pas weer onderuit gaan.

Ik vind die rioolwater onderzoeken op het corona dashboard interessant: Die geeft tenminste een onafhankelijk cijfer en is niet afhankelijk van testcapaciteit, asymptomatische patiënten en mensen die zich niet willen laten testen.  Jammer genoeg geen dagelijkse updates van die cijfers...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...