Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Hier lees ik (Voor België) als de besmettingen binnen de 10 tot 12 dagen niet afnemen we in lockdown gaan, en ik vind eerlijk gezegd hoe rapper hoe liever, want hoe meer slachtoffers moeten er nog vallen? Het is wel de bedoeling dat de besmettingen dalen in plaats van ze te laten stijgen.

Als dat zo is ga ik sowieso in november toch niet buitenshuis gaan werken.

Ik sta geheel aan de kant van Mr. Van Ranst, een lockdown en hoe rapper hoe liever, en zeker als de besmettingen iedere dag blijven toenemen.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/van-ranst-zakken-de-cijfers-binnen-tien-tot-twaalf-dagen-niet-dan-rest-ons-enkel-nog-een-lockdown~a70979f3/

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nederland is veel te laks met de regels

Veel te vrijblijvend

De besmettingen vinden vooral in huis plaats en niet in een stadion of kerk/moskee 

En de wijzende vinger naar de jeugd die ik regelmatig in de media zie is ook niet representatief

In de praktijk zie ik juist de jeugd met mondkapjes op en afstand houden en juist   oudere mensen zonder mondkapje en vlak langs je heen lopend

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kiekiek zei:

Sommige mensen slaan door: net een man gespot die alleen in de auto reed met mondkapje op.

Doet ik ook want ik moet hem op als ik naar buiten ga dus ook als ik naar de auto loop. In de auto doet ik hem dan niet af want 10 minuten later ben ik bij de supermarkt waar ik ook een kapje moet dragen. Ik doet het mondkapje dus op als ik weg gaat en pas af als ik weer thuis ben ook al zit ik alleen in de auto.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Penthe

 

Helemaal met je eens, ik ben nu nog in Nederland maar zo doe ik hier ook, ik draag altijd een mondkapje buiten. Buiten ben ik nog steeds een van de weinige die er een opzet, wat ik wel zie dat er meer mensen nu eentje dragen was minder dan 1% misschien nu 5%

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Penthe zei:

Ik doet het mondkapje dus op als ik weg gaat en pas af als ik weer thuis ben

zo hoort het ook 👍

en dan handen wassen

 

maar dat wisten we al :D

dat stom gefrut aan dat masker de hele tijd en afdoen en weer opdoen en in je jaszak steken etc is allemaal contraproductief.

- er is nog steeds geen instructie film van RIVM en GGD voor de mensen

- in scholen wordt er ook geen minuut aan uitleg of instructie besteed

- en nog steeds lopen mensen met een masker en met hun neus die erboven uit steekt

 

binnenkort zouden er ook medische mondkapjes beschikbaar komen in de supermarkten <> weggegooid geld dus

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk dat we ons weer aardig bang aan het maken zijn.

Volgens de WHO is het sterftecijfer van Covid-19 niet meer 3,4%, zoals in het begin werd gezegd, maar slechts 0,13%!

Dat is vele malen minder en de idioot overdreven maatregelen die wereldwijd getroffen werden waren logisch met de kennis van toen. Maar er is ook zoiets als voortschrijdend inzicht, en daar ontbreekt het geheel aan.

En nu kunnen we allemaal met mondkapjes gaan lopen, maar dat werkt niet, kijk maar naar b.v. Spanje waar veel meer besmettingen zijn, terwijl iedereen verplicht is met zo'n muilkorf te lopen, zelfs buiten op straat of in het bos!

Mondkapjes werken niet en ik zal er ook geen gebruik van maken.

Goede basishygiëne is wel belangrijk, verder voldoende ventilatie, en buiten in de open lucht word je niet besmet.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
27 minuten geleden, AEO zei:

En nu kunnen we allemaal met mondkapjes gaan lopen, maar dat werkt niet, kijk maar naar b.v. Spanje waar veel meer besmettingen zijn, terwijl iedereen verplicht is met zo'n muilkorf te lopen, zelfs buiten op straat of in het bos!

Ik denk dat dit iets te kort door de bocht is.

In Duitsland is het aantal besmettingen duidelijk lager en zijn mondkapjes..... verplicht!

 

De werkelijkheid is dat er niet één maatregel is die effect heeft, maar een aantal maatregelen die als optelsom ervoor zorgen dat de reproductie van het virus onder de 1 blijft.

 

Het sterftecijfer is op dit moment lager, misschien omdat de groep kwetsbare mensen voorzichtig geworden is, door voortschrijdend inzicht.

Ook kan het personeel in verpleeghuizen zich nu beter beschermen.

 

Het aantal besmettingen in Nederland loopt nog steeds op, vandaag 6.499 nieuwe besmettingen geregistreerd.

 

Wat meer zorgen baart, is dat na de besmetting en de ziekte het herstel in veel gevallen op zich laat wachten en mensen klachten blijven houden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, AEO zei:

Mondkapjes werken niet en ik zal er ook geen gebruik van maken.

Mondkapjes werken wel maar enkel voor de ander, als jij er 1 draagt zorg je ervoor dat je een ander vrijwel niet kunt besmetten, als die ander er ook 1 draagt kan hij jou ook vrijwel niet besmetten, Maar iemand zonder mondkapje kan wel iemand met mondkapje besmetten. Je draagt dat ding namelijk om de ander te beschermen. Iemand die bewust geen mondkapje draagt is dus een enorme egoist.

 

Ze moeten maar eens wat betere voorlichting op tv gaan geven over hoe een mondkapje werkt want volgens mij snapt de helft van de bevolking dat nog steeds helemaal niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, AEO zei:

Ik merk dat we ons weer aardig bang aan het maken zijn.

Volgens de WHO is het sterftecijfer van Covid-19 niet meer 3,4%, zoals in het begin werd gezegd, maar slechts 0,13%!

Dat is vele malen minder en de idioot overdreven maatregelen die wereldwijd getroffen werden waren logisch met de kennis van toen. Maar er is ook zoiets als voortschrijdend inzicht, en daar ontbreekt het geheel aan.

En nu kunnen we allemaal met mondkapjes gaan lopen, maar dat werkt niet, kijk maar naar b.v. Spanje waar veel meer besmettingen zijn, terwijl iedereen verplicht is met zo'n muilkorf te lopen, zelfs buiten op straat of in het bos!

Mondkapjes werken niet en ik zal er ook geen gebruik van maken.

Goede basishygiëne is wel belangrijk, verder voldoende ventilatie, en buiten in de open lucht word je niet besmet.

Gelukkig hebben we jou en nog een paar mensen hier en de Here Engel nog die het samen met Trump en Bolsonaro veel beter begrijpen dan al die domme wetenschappers en regeringsleiders...

 

Inmiddels slaat de paniek weer toe in de ziekenhuizen waar veel operaties uitgesteld worden en het verplegend personeel op het tandvlees loopt.

Een verpleegster zei begin deze week tegen mij: "Waren er maar niet van die idioten die de ernst van de zaak niet in kunnen zien en weigeren een mondkapje te dragen. Laat die mensen maar eens een dagje bij ons op de IC of Covid-afdeling komen werken."

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Tonskidutch zei:

die hebben blijkbaar allemaal staar en zijn slechthorend

net nog een uit moeten leggen wat anderhalve meter is / maar dat is die vanmiddag al weer vergeten :blink:

Durf je wel tegen ouderen?   😁😉

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Penthe zei:

Ze moeten maar eens wat betere voorlichting op tv gaan geven over hoe een mondkapje werkt want volgens mij snapt de helft van de bevolking dat nog steeds helemaal niet.

Het gebruik ervan is inmiddels - zeker in Nederland - al zo vaak besproken, dat ik vrees dat het ontkennen van het nut ervan of de koppige, botte weigering er een te dragen eerder te maken heeft met een tegendraadse houding. En juist die tegendraadse houding van een aanzienlijke groep doet heel Nederland nu de das om. Deze oorzaak van onze hoge besmettingscijfers is zelfs in het buitenland niet onopgemerkt gebleven.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...