Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


  • Moderator
4 uren geleden, kiekiek zei:

Je mag toch weer naar Duitsland toe vanuit Nederland voor max 24 uur zonder test en zonder quarantaine? Iemand?

 

 

De voorzitters van de veiligheidsregio’s Gelderland-Midden en Noord- en Oost-Gelderland roepen hun inwoners vrijdag nog eens dringend op om thuis te blijven.

„Beperk alle reisbewegingen, ook van en naar Duitsland”, aldus Ton Heerts, burgemeester van Apeldoorn en Ahmed Marcouch, burgemeester van Arnhem.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, om nog eens een vergelijking te maken tussen de griep en deze pandemie.

Doorgaans wordt bij een zware griep periode ongeveer 10% van de bevolking ziek.

 

Voor Covid 19 is niemand immuun, laat je het zonder maatregelen z'n gang gaan wordt in korte tijd 90% van de bevolking ziek, en dan gaat echt de medische zorg compleet onderuit. (Dat maar 90% ziek wordt toont ook meteen aan dat de overige 10% vermomde marsmannetjes zijn.😁).

 

Verder heeft niemand een oplossing, het ene land doet aan adviezen gevolgd door dringende adviezen en wanneer dat niet help vaardigt men andere nog dringendere adviezen uit.

Andere landen nemen rigoureus maatregelen, waarna je ziet dat daar de impact minder ernstig is.

 

De geschiedenis zal leren wat de beste aanpak is, maar niets doen gaat ook niets oplossen.

 

Voor wat betreft de economische impact, alles wat omhoog gaat komt ook ooit weer omlaag, in dit geval onze welvaart.

Ik ben opgegroeid in de tijd van de kolenkachel en ijsbloemen op de ramen, ook zonder onze welvaart zullen we overleven.

 

En verder wat Darwin zegt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-10-2020 om 12:01, ceesv zei:

Collega zijn ouders zijn eind afgelopen week opgenomen in het ziekenhuis met corona.

Moeder is afgelopen maandag overleden, hij zit zelf positief getest thuis.

 

 

Het is echt een klote situatie nu.

En zo komt het (bij jou) wel erg dichtbij.

Meer kan ik er niet van maken.

 

Dit zijn tijden om je inzichten te

wijzigen in de meest algemene zin.

 

Één jaar geleden Corona? Nooit van gehoord.

Nu beheerst het ieders leven.

 

Ik hou mij hart vast hoe dit afloopt.

Dat staat helemaal los van welke

maatregelen dan ook.

Wij hebben immers geen grip op de natuur!

NIEMAND.

 

Op 22-10-2020 om 14:18, kiekiek zei:

 

Wat is daar mis mee of denk je aan een ontsnapt virusje uit een lab in verweggistan ;)

Daar ben ik wel bang voor.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een oud Nederlands gezegde wat nog steeds opgaat is dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken.

 

Alleen samen kunnen we dit oplossen, maar iemand zal de leiding moeten nemen en een duidelijke koers moeten uitstippelen en communiceren.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-10-2020 om 15:13, Eduard07 zei:

Die valt onder "complotten".

 

Wat is er mis met complotten?

Je moet immers alles uitsluiten

en daar hoort nu eenmaal

complottheorie ook bij. Daar mag

en kun je niet aan voorbijgaan.

Het blijft altijd een optie totdat

het tegendeel is bewezen is.

 

Of we er nu iets mee opschieten...?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem met die complottheorieën is dat ze blijven bestaan ook al is het tegendeel tien keer bewezen.

Voor de rest is het altijd zinnig je te realiseren dat er mensen zijn die je willen belazeren. Op alle niveaus.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, minplus zei:

...Ze werken zich daar weer te pletter.

Tijd voor weer wat handgeklap of word ik langzamerhand een beetje cynisch?...

 

NEE, ze beginnen weer op hun tandvlees te lopen terwijl

de wonden nog niet zijn genezen. Dus JA, applaus.

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, AEO zei:

Helpt een volledige lockdown?

En hoe groot is de schade wereldwijd?

 

Hou nou is op (iedereen trouwens) over schade.

Wat is de schade als iemand overlijd... onbetaalbaar.

 

Die economie hersteld wel, een dode nooit, tenminste

de laatste 2000 jaar niet, er was één uitzondering.

 

En er is ook geen economie als er geen mensen meer zijn.

 

IMO, economie onbelangrijk, mensenlevens ultiem!

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liever een salarisverhoging zodat meer mensen  gaan overwegen of dit zware en gevaarlijke werk mogelijk een optie is.

Maar goed, dat is het algemene probleem van het neoliberale systeem, dat kan iedereen inmiddels weten.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, erwinnaar zei:

Hier tot nu toe geluk gehad: mijn buurman heeft corona sinds vorige week donderdag officieel. Ten tijde van zijn klachten heb ik veel contact gehad,  regelmatig bij elkaar geweest (uit zelfde bakje met blokjes kaas/worst gegeten binnen) en ook aantal keren gewoon naast elkaar in de auto gezeten, we dachten aan gewone verkoudheid....tot hij zich liet testen dus.

 

Ik vlakte alles in het begin allemaal wel wat af, trok meer richting hoax enzovoort, maar nu ik hem nog regelmatig spreek (ik buiten, hij boven vanuit zijn geopende raam want hij moet 10 dagen opgesloten zitten) is het geen pretje voor hem en moet ik mijn mening wel bijstellen in deze.

 

Ik hoop nu het ruim een week verder is dat ik het niet alsnog ontwikkel, heb de eerste 5 a 6 dagen NIETS gemerkt aan klachten en ben sinds vandaag weer in de openbaarheid getreden. 

 

 

Laat dit een goede les les en wees zuinig op jezelf en je omgeving, een ode aan iedereen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, kiekiek zei:

 

+ 750. De mondkapjes halen dus niet zoveel uit.

 

Niet zoveel... dus wel iets, laten ons daar aan vast blijven houden.

Laten we met zijn allen het beste doen wat in onze mogelijkheden

zit. Een mondkapje schaadt niet!

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, minplus zei:

Liever een salarisverhoging zodat meer mensen  gaan overwegen of dit zware en gevaarlijke werk mogelijk een optie is.

Maar goed, dat is het algemene probleem van het neoliberale systeem, dat kan iedereen inmiddels weten.

 

Men zou m.b.t. de volgende lintjesregen ook eens rond kunnen kijken in ziekenhuizen en verzorgingstehuizen.

Dat is weer eens wat anders dan mensen belonen omdat ze zo goed hun zakken hebben weten te vullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...