Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


4 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Dit maakt het probleem in Nederland op pijnlijke manier duidelijk, het tekort aan IC capaciteit:

 

Nederland heeft vergeleken met de meeste Europese landen amper IC headroom. We weten allemaal welke politieke partij dit heeft gewild en ze laten de zorg er gewoon opnieuw voor vliegen met halfzachte maatregelen en afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ondertussen de actuele situatie.

In de firma vandaag 2 personen positief getest met de bijbehorende ziekte verschijnselen, de rest van de betrokken afdeling is naar huis gestuurd.

Op een andere afdeling iemand met griepklachten, gepaard gaand met smaak en reukverlies, tests zijn onderweg.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, OFDM zei:

Nederland heeft vergeleken met de meeste Europese landen amper IC headroom. We weten allemaal welke politieke partij dit heeft gewild en ze laten de zorg er gewoon opnieuw voor vliegen met halfzachte maatregelen en afwachten.

 

De introductie van ons huidige zorgstelsel was afhankelijk van de steun van meerdere partijen, en ik wil de schuld dan ook niet volledig neerleggen bij een partij.

Ook nu wordt de marktwerking in de zorg nog steeds van harte ondersteund door meerdere partijen.

Marcel Levi maakte hoe dan ook in Buitenhof overduidelijk waarom er in Nederland nog altijd niets is gedaan aan dat tekort aan IC headroom.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Eduard07 zei:

Ondertussen lijkt de situatie in België, Ierland en het VK qua IC capaciteit niet veel beter te zijn.

 

IK moet bekennen dat ik het nu even kwijt ben.

Klopt het het lijstje van kiekiek dan niet, waarop België veel hoger staat genoteerd dan Nederland?

En Marcel Levi deelt hierboven mee dat Engeland een verdubbeling van de capaciteit heeft gerealiseerd.

 

Ik realiseer mij natuurlijk dat Engeland niet helemaal hetzelfde is als VK......maar toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, johnno zei:

De introductie van ons huidige zorgstelsel was afhankelijk van de steun van meerdere partijen, en ik wil de schuld dan ook niet volledig neerleggen bij een partij.

Ook nu wordt de marktwerking in de zorg nog steeds van harte ondersteund door meerdere partijen.

Marcel Levi maakte hoe dan ook in Buitenhof overduidelijk waarom er in Nederland nog altijd niets is gedaan aan dat tekort aan IC headroom.

 

 

 

Je hebt gelijk dat ik het niet bij één partij mag leggen. Dat we een economisch gedreven zorg systeem hebben is nu duidelijk en als daar een lage(re) zorgpremie tegenover staat valt dat bij de burger wel goed. Als Nederland deze keer wel betaalt voor Duitse IC plaatsen en zij hebben genoeg dan is dat ook wel weer te verdedigen behalve voor familie die ver moet reizen maar ik wil wel naar Münster als het moet.

 

Of Engeland zo snel aan extra personeel kon komen vraag ik mij af. Hier wordt geroepen dat ze er simpelweg niet zijn. Of dat dan weer komt door lage salarissen weet ik niet..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neoliberale marktwerking betekent lage salarissen voor heel veel belangrijke beroepen en waanzinnige "salarissen" voor een heel klein groepje.

Dus gaat het gigantisch fout. Met de gezondheidszorg, onderwijs, brandweer, politie en zo kunnen we er nog tig tig noemen.

Een keuze die men hier gemaakt heeft, waarbij velen geen enkel benul hebben wat goed voor hen is.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, OFDM zei:

Of Engeland zo snel aan extra personeel kon komen vraag ik mij af. Hier wordt geroepen dat ze er simpelweg niet zijn. Of dat dan weer komt door lage salarissen weet ik niet..

Heel veel artsen, dokters noem het maar op zijn uit Spanje vertrokken om vooral in Engeland te werken met een veel hoger salaris en meer respect want dat is in vele landen ver te zoeken.

 

Wij hebben daardoor hier in Spanje een enorm personeels te kort op medish gebied, tja alleen een aplausje van het volk helpt niet het medish personeel te ontlasten en overuren uit betalen wat is dat?

3 minuten geleden, kiekiek zei:

Morgen komen er geen extra corona maatregelen, maar morgen gaan wel weer de canarische eilanden en de griekse eilanden op code geel.

Over 2 weken staat het daar ook wel weer op rood let maar op.

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, minplus zei:

Neoliberale marktwerking betekent lage salarissen voor heel veel belangrijke beroepen en waanzinnige "salarissen" voor een heel klein groepje.

Dus gaat het gigantisch fout. Met de gezondheidszorg, onderwijs, brandweer, politie en zo kunnen we er nog tig tig noemen.

Een keuze die men hier gemaakt heeft, waarbij velen geen enkel benul hebben wat goed voor hen is.

 

Het begon al met het afschaffen van het ziekenfonds en de particuliere verzekeringen eind jaren ´80.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, OFDM zei:

Of Engeland zo snel aan extra personeel kon komen vraag ik mij af. Hier wordt geroepen dat ze er simpelweg niet zijn. Of dat dan weer komt door lage salarissen weet ik niet..

 

Marcel Levi heeft het inderdaad alleen over een verdubbeling van het aantal bedden, en rept niet over personeel.

Er is daar de afgelopen jaren een enorme leegloop van buitenlandse artsen en verplegend personeel, dankzij de aanstaande Brexit.

Penthe meldt nu weer dat er veel artsen e.d. vanuit Spanje naar het VK zijn vertrokken.

Mogelijk ziet het er daardoor binnen de NHS inmiddels weer wat rooskleuriger uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, theparasol zei:

 

Sterk staalje geschiedsvervalsing.... dat was pas in 2006.... dus ga je even wat beter inlezen, hier bijvoorbeeld:

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekenfonds_(Nederland)

 

Is geen geschiedvervalsing, gewoon een vergissing man. Eind jaren ´80 zijn ze begonnen met eigen bijdrage´s. Ik kan me nog herinneren dat ik 5 gulden per maand moest betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...