Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

Op 22-10-2020 om 10:29, gerrit B zei:

Er zijn wel wat maatregelen die hun een enorme voorsprong geven nl. kom je uit het buitenland dan ga je hoe dan ook eerst 14 dagen in quarantaine in een door de overheid gecontroleerd en bewaakt hotel.

Dat hotel zit dus wel potdicht en de 1e dagen kom je helemaal niet buiten en pas later mag je 1 uur per dag wat rondlopen op het terrein van het hotel zelf en als je na 14 dagen nog steeds virusvrij bent dan mag je naar huis.

Dat is toch wel een voordeel als je op een eiland zit en de aan en afvoer van personen goed kunt regelen.

 

Werkt dus ook niet.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/09/28/commissie-gammele-hotelquarantaine-leidde-in-victoria-tot-768-doden-a4013817

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat het in Australië niet werkt of gewerkt heeft betekend natuurlijk niet dat met een beter beleid zoals ze dat in Nieuw Zeeland hebben ingevoerd het dan ook niet goed kan werken.

Denk dat e.e.a valt en staat met hoe het ook binnen in het gebouw geregeld is en hoe de personen gescheiden worden gehouden.

Feit is wel dat als je mensen opsluit in een ruimte en verder nergens rekening mee houdt dan het dan wel gigantisch mis gaat.

 

Maar kwam vandaag in aanraking met een klant waar de dochter ook positief van getest is.

Ben je eigenaar van een groot bedrijf waar honderden werknemers werken moet je verplicht met een besmet persoon in één huis blijven.

Ik vergelijk het met een mand met appels, rot er daar 1 van dan haal je die er uit om te voorkomen dat de rest ook gaat rotten maar met Covid moet alles in dezelfde mand blijven en leggen we de rotte appel hooguit op de rand.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, ceesv zei:

De voorzitters van de veiligheidsregio’s Gelderland-Midden en Noord- en Oost-Gelderland roepen hun inwoners vrijdag nog eens dringend op om thuis te blijven.

„Beperk alle reisbewegingen, ook van en naar Duitsland”, aldus Ton Heerts, burgemeester van Apeldoorn en Ahmed Marcouch, burgemeester van Arnhem.

 

Las ik ook ceesv. Ik denk dat de restaurants net over de grens stampvol zitten.

12 uren geleden, ceesv zei:

Andere landen nemen rigoureus maatregelen, waarna je ziet dat daar de impact minder ernstig is.

 

 

Waarom lopen de besmettingen dan overal gierend op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, ceesv zei:

Een oud Nederlands gezegde wat nog steeds opgaat is dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken.

 

Alleen samen kunnen we dit oplossen, maar iemand zal de leiding moeten nemen en een duidelijke koers moeten uitstippelen en communiceren.

 

 

 

Ik heb van de week het roer drastisch omgegooid. Sinds het mondkapjes advies 24 dagen geleden is het aantal besmettingen in Nederland verviervoudigd (!!). Ik bescherm mezelf nu door medische mondkapjes te gaan dragen en die niet-medische dingen heb ik weggegooid. Ik bescherm nu niet alleen mezelf beter, maar ook anderen die ik tegenkom. Dan maar tegen het overheids advies om alleen niet-medische mondkapjes te gebruiken, het gaat om de gezondheid van mezelf en anderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, minplus zei:

Liever een salarisverhoging zodat meer mensen  gaan overwegen of dit zware en gevaarlijke werk mogelijk een optie is.

Maar goed, dat is het algemene probleem van het neoliberale systeem, dat kan iedereen inmiddels weten.

 

In Nederland is het al slecht gesteld met hun salaris, maar in Duitsland is het nog minder. Onbegrijpelijk dat de zorg perse geprivatiseerd moest worden. Die rekening wordt nu keihard gepresenteerd.

 

13 uren geleden, Con zei:

 

Wij hebben immers geen grip op de natuur!

NIEMAND.

 

 

 

Helemaal eens met jou Con, maar probeer anderen dit maar eens aan het verstand te peuteren. Totaal onmogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 @kiekiek en je hebt net Vroege Vogels gemist op TV.

 

Je moet iets doen en niet alleen maar erover lullen. Dat geld voor alle problemen die een oplossing en dus inzet van mensen nodig hebben.

zo dat was weer genoeg gepreek voor dit weekend anders krijgen we hier ook nog problemen met die 30 kerkgangers

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, AEO zei:

De NPO laat vrijwel uitsluitend een links geluid horen, dus 100% betrouwbaar is die niet.

De fabeltjesfuik van YouTube is beter betrouwbaar?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, kiekiek zei:

 

Las ik ook ceesv. Ik denk dat de restaurants net over de grens stampvol zitten.

 

Waarom lopen de besmettingen dan overal gierend op?

 

Omdat we met zijn allen met dit kloteweer binnen zitten, op een kluitje.

En  de ventilatie binnen in ieder huis is droevig, ho ho Con, iets

genuanceerder.  Onze ventilatie in huis is (uiteraard) niet afgepast

op dergelijke 4ussen.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Corona-gordijnen gezien om elkaar toch nog op

een bepaalde manier te kunnen knuffelen. Was zelfs een

beetje emotioneel maar wel prachtig om te zien hoe

mensen weer tot elkaar kwamen, echt mooi!

 

image.jpeg.2587c7ecc097203385dda86a2e6cdac5.jpeg

 

https://www.hln.be/video/kanalen/actua~c443/series/nieuws-video~s1966/met-dit-gordijn-kunnen-grootouders-kleinkinderen-knuffelen~p147167

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Con zei:

 

Omdat we met zijn allen met dit kloteweer binnen zitten, op een kluitje.

 

Als je zoveel mogelijk thuis zit, hoe kom je dan aan het virus?😷

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Con zei:

Ik heb de Corona-gordijnen gezien om elkaar toch nog op

een bepaalde manier te kunnen knuffelen. Was zelfs een

beetje emotioneel maar wel prachtig om te zien hoe

mensen weer tot elkaar kwamen, echt mooi!

 

image.jpeg.2587c7ecc097203385dda86a2e6cdac5.jpeg

 

https://www.hln.be/video/kanalen/actua~c443/series/nieuws-video~s1966/met-dit-gordijn-kunnen-grootouders-kleinkinderen-knuffelen~p147167

 

Tis echt bezopen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Schoonzus is wegens ruimtegebrek op de IC verplaatst naar Amersfoort.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...