Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

24 minuten geleden, Eduard07 zei:

Gerrit, het gaat om hand- en span diensten. Ik denk niet dat de vrijwilligers met alleen MAVO dit soort beslissingen voor de kiezen krijgen.

Niks mis met sjouwers en afwassers en schoonmakers. 

 

En laat maar aan het leger over hoe zij in dit soort situaties moeten handelen. Die weten blind wat hen te doen staat. 

Vergeet het maar, ook die schoonmaker moet gecertificeerd zijn  en die sjouwer moet een opleiding hebben om te weten hoe hij moet sjouwen zodat de werkgever later niet aansprakelijk gesteld kan worden.

Dat is nu de doorgeschoten "ik ben niet verantwoordelijk" maatschappij die er gecreëerd is.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Uhm waarom hebben we dan zoveel arbeidsmigranten in de tuinbouw en vleesindustrie bijvoorbeeld?

ik denk dat je die certificering een beetje te academisch ziet.

 

In de zorg in Duitsland werken bijna 40% buitenlandse "niet gecertificeerde" zorgmedewerkers via een Duitse mensenmakelaar.

De situatie zal niet heel veel anders zijn op de bouwplaatsen van Nederland, waar elke bouwvakker volgens de wet een opleiding moet hebben gehad/genoten.

Op papier is alles vereist.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, gerrit B zei:

Vergeet het maar, ook die schoonmaker moet gecertificeerd zijn  en die sjouwer moet een opleiding hebben om te weten hoe hij moet sjouwen zodat de werkgever later niet aansprakelijk gesteld kan worden.

Dat is nu de doorgeschoten "ik ben niet verantwoordelijk" maatschappij die er gecreëerd is.

Ik denk dat er genoeg mbo's zijn die iets kunnen betekenen in de zorg, gezien de opleiding die ze volgen.

Verkapte stages zouden het kunnen zijn, en voor niet-mbo-ers "maatschappelijke stages".

Het gaat natuurlijk om werkzaamheden die ervoor zorgen dat er zoveel mogelijk uren met deskundige handen aan het bed worden gedraaid, en dat deze deskundigen hand- en spanwerkzaamheden eromheen bespaard blijven. Zelfs administratief. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik helemaal met je eens, daarom noem ik het ook een doorgeschoten "ik ben niet verantwoordelijk" maatschappij.

Daarnaast stelt zo'n certificatie ook vaak totaal niets voor en kost alleen maar klauwen vol geld maar de markt vraagt er om of je verzekeraar verplicht het je om zo schades af te kunnen schuiven.

Zo heb ik een certificatie opleiding gezien voor schoonmakers, een uurtje uitleg met hoe men het snelste een toilet schoon kon maken zonder je doekje telkens weer uit te moeten spoelen, wat vragen waarop vooraf werd uitgelegd welk antwoord er gegeven moest worden en aan het eind van de morgen was men gecertificeerd.

Maar eigenlijk moet je het anders lezen, aan het eind van de morgen heb je dmv. je vragenlijstje juist in te vullen aangegeven dat je weet hoe het eigenlijk moet zodat als het fout gaat de werkgever aan kan tonen dat hij er alles aan heeft gedaan om fouten te voorkomen.

  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat dus, echter zal niemand dat doen, om niet het risico te lopen aansprakelijk gesteld te worden.

 

Ondertussen wordt in geheel Europa gevaccineerd, Nederland is het enige land in Europa wat nog niet vaccineert, 8 januari zal de eerste (symbolische?) vaccinatie plaats vinden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ceesv zei:

Dat dus, echter zal niemand dat doen, om niet het risico te lopen aansprakelijk gesteld te worden.

 

Ondertussen wordt in geheel Europa gevaccineerd, Nederland is het enige land in Europa wat nog niet vaccineert, 8 januari zal de eerste (symbolische?) vaccinatie plaats vinden.

de Jonge heeft het erover dat het in NL "zorgvuldig" moet gebeuren......dus de eerste 5 maanden van 2021 kun je niet gaan reizen door EU....want ik durf te wedden dat je verplicht wordt om in de landen van EU een bewijs moet hebben dat je inge-ent bent....

 

Men wist deze zomer al dat het inenten eraan zat te komen....

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wellicht toch die "manische meningenmachine" die mede debet is aan die Nederlandse traagheid.😉

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wel, als je het precies wilt weten, waarom er in Nederland nog niet gevaccineerd wordt?

 

Googel maar eens op CoronIT en Osirus.

en

praeventis.

 

of lees dit eens door.

Vaccinatie software

 

Daarna kan je zelf een mening vormen over deze materie en het uitstel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

9 minuten geleden, Eduard07 zei:

Het is wellicht toch die "manische meningenmachine" die mede debet is aan die Nederlandse traagheid.😉

 

Denk dat het allemaal nog wel meevalt, gisteren gaf De Jonge ook al aan het gaat niet op het tijdstip van aanvang maar op welk moment een bepaalde hoeveelheid inentingen heeft behaald.

België is bijv ook al begonnen maar dat met 250 dosis verdeeld over verschillende verzorgingstehuizen.

Dan kun je roepen van "wij zijn al begonnen" maar denk niet dat zo'n aantal nu echt zoden aan de dijk zal zetten.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
13 minuten geleden, gerrit B zei:

De Jonge ook al aan het gaat niet op het tijdstip van aanvang maar op welk moment een bepaalde hoeveelheid inentingen heeft behaald.

Daarmee is hij in Europa de enige die er zo over denkt.

 

Laatste nieuws:

RIVM: ’Pas in derde kwartaal is iedereen gevaccineerd’'

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

23 minuten geleden, ceesv zei:

Daarmee is hij in Europa de enige die er zo over denkt.

 

Kan zijn maar het komt wel realistisch over.

Wat dat betreft is het net vissen, je kunt direct in het begin al wel vis vangen waardoor de rest tegen een achterstand aan kijkt maar uiteindelijk gaat het er om hoeveel de weegschaal bij de eindweging aangeeft om als beste uit de bus te komen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs bij het vissen zit het venijn hem in de staart, inderdaad. 😁

 

En wie weet welke verrassingen "de wet van de remmende voorsprong" ons nog brengt.

De Industriële Revolutie is het VK in de 19e eeuw werd later ook een blok-aan-het-been.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lees het artikel over vaccinatie software en trek je conclusie.

 

In Nederland wordt nog niet gevaccineerd omdat de software nog niet klaar is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...