Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


Oude mensen klagen nu al dat ze de zoveelste nr moeten kiezen op hun telefoon om een vraag te kunnen stellen, zelfs 20 min wachten en er zelfs opgelegd word. Ik denk ook dat er veel data via satelliet over en t weer gaat. Herstructurering, bezuiniging, vernieuwing bedrijven  of dumpen van volk. Elk jaar opnieuw.

Ik zou die bedrijven eens willen kennen die het doorzenden en ontvangen. Of is dat gewoon op een glasvezelkabel aangesloten (en de rest zijn jouw zaken niet) 

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, minplus zei:

Veertig jaar uitholling hef je niet in een jaar op.

In hoeverre is er werkelijk 40 jaar uitholling?

40 jaar geleden (dan hebben we het over de jaren 80) overleden zo'n 425 personen per 100.000 aan kanker, nu is dat gedaald tot onder de 300

In de jaren 80 was je ten dode opgeschreven als er aids was geconstateerd nu leeft 90% gewoon probleemloos met aids.

In de jaren 80 lag je nog voor veel behandelingen 2 weken in het ziekenhuis terwijl je nu aan het eind van de dag weer naar huis kunt.

 

Ik weet dat elke verandering niet meteen een verbetering is, maar veel verbeteringen hoeven ook niet meteen tot een uitholling te leiden.

 

Ik heb het al wel eens eerder genoemd, vroeger ging je voor een bepaald beroep omdat je dat leuk leek en je er met hart en ziel voor ging (of je was te dom voor iets anders)

Vandaag de dag wordt eerst gekeken hoeveel er te verdienen valt in een bepaald beroep en wordt op basis daarvan een beroepskeuze gemaakt.

Persoonlijk denk ik dat daar het grootste probleem van de uitholling zit.

 

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie hebben het weer over helemaal niks en maar afkraken en maar klagen. Men had om vrijwilligers gevraagd voor de zorgtehuizen.

Daar zijn zorgmedewerkers tekorten door ziekte en quarantaine. Nu moeten er toch weer soldaten aan te pas komen.

 

En als de echte verpleging het niet meer aan kan in de ziekenhuizen door oververmoeidheid en eveneens quarantaine blijft maar een ding; kaken op elkaar en volhouden/volharden in de lockdown.

Als je niet wilt dat je op de stoep beland voor het ziekenhuis waar ze je niet meer kunnen opvangen blijf je thuis en riskeert niets.

 

Om over de gekte van het nieuwjaar vieren maar gezwegen.

  • Like 1

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
16 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Men had om vrijwilligers gevraagd voor de zorgtehuizen.

Daar zijn zorgmedewerkers tekorten door ziekte en quarantaine. Nu moeten er toch weer soldaten aan te pas komen.

Tja, Nederland, vrijwilligers moeten wel over de juiste papieren beschikken.....

 

Een initiatief tijdens de eerste coronagolf om meer mensen voor de zorg te werven, heeft maar beperkt succes gehad. Bij 'Extra handen voor de Zorg' kwamen 22.800 meldingen binnen van mensen die aangaven wel in de zorg te willen werken, 10 procent van hen kreeg een werkplek.

De rest werd afgewezen, onder meer omdat ze niet over de juiste papieren of ervaring beschikten, te ver weg woonden of geen baan in deeltijd aangeboden kregen.

Bron:

Bron ANP / NOS

 

 

Voor degenen die wel denken de juiste papieren voor de zorg te hebben, ze zoeken nog mensen.

Klik

Extra handen voor de zorg.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké ceesv, dat is natuurlijk ook weer waar.

Maar als je eten rondbrengt of koffie heb je echt geen papieren nodig...... welke papieren hebben die soldaten dan?

Mijn schoonzus heeft ook tijden in de zorg als vrijwilliger gewerkt, die heeft volgens mij alleen een MAVO diploma.

Als het aan die papieren ligt dan is het management van de zorg tehuizen zelf schuld.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zie je verkeerd.

Stel dat iemand het verkeerde eten krijgt of iemand begint te stuiteren door de koffie omdat hij/zij alleen maar thee mocht drinken dan staat alles op stelten en staat de hele media met camera's voor je woonzorgcomplex.

Daar heb je vandaag de dag dus diploma's voor nodig om te zorgen dat het allemaal volgens de juiste  procedures verloopt en je als zorgverlener niets verweten kan worden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, gerrit B zei:

dat zie je verkeerd.

Stel dat iemand het verkeerde eten krijgt of iemand begint te stuiteren door de koffie omdat hij/zij alleen maar thee mocht drinken dan staat alles op stelten en staat de hele media met camera's voor je woonzorgcomplex.

Daar heb je vandaag de dag dus diploma's voor nodig om te zorgen dat het allemaal volgens de juiste  procedures verloopt en je als zorgverlener niets verweten kan worden.

Gerrit, het gaat om hand- en span diensten. Ik denk niet dat de vrijwilligers met alleen MAVO dit soort beslissingen voor de kiezen krijgen.

Niks mis met sjouwers en afwassers en schoonmakers. 

 

En laat maar aan het leger over hoe zij in dit soort situaties moeten handelen. Die weten blind wat hen te doen staat. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Eduard07 zei:

Die weten blind wat hen te doen staat

Ja die kunnen zelfs schieten zonder munitie.... :grin:

 

Neen ook eten rondbrengen dat klaargemaakt wordt in de keuken op recept voor iemand heel speciaal kan ook de "brevet loze" zorgmedewerker er staan namelijk naamkaartjes en kamernummers op het tablet. Of is dat al te lastig?

 

nou goed, laat het maar eens zien dan hoe ze de nood oplossen.

 

en overigens ik heb heel wat meegemaakt met de verpleging en verzorging bij m'n moeder zaliger

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zoals ik al aangaf, het is Nederland, ook voor hand en spandiensten is bepaald dat je gediplomeerd moet zijn.

 

Denk nog eens terug, een paar jaar geleden, in ik meen Rotterdam werd iemand in een huis zodanig gemarteld, dat het buiten te horen was.

De gewaarschuwde politie, 2 man sterk bleven minstens een half uur buiten staan wachten op versterking, er moest een speciaal opgeleid inval team komen.

 

Na dat half uur was er in het huis niets meer te horen, het slachtoffer was dood gemarteld.

 

 

Regels zijn in Nederland steeds belangrijker, zelf initiatief tonen wordt uitdrukkelijk niet op prijs gesteld.

 

In geheel Europa wordt vanaf gisteren of vandaag gevaccineerd.

 

In Nederland wordt er 8 januari (symbolisch?) begonnen, er zijn inenting pakketten software beschikbaar, worden elk kaar bij de griepinjecties gebruikt, maar de GGD wil eigen software gebruiken, en die is nog niet klaar.

 

De vaccins liggen al een paar dagen in de vriezer in Oss te wachten.........

 

nu beginnen met vaccineren, betekent 2 weken korter in lockdown, minder zieken, en sterfgevallen, 2 weken eerder naar het nieuwe normaal.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

Ja die kunnen zelfs schieten zonder munitie.... :grin:

Wel even binnen de context blijven van de discussie, he? 😉

 

Ik hoorde vanmorgen op de radio een interview waarin hoog werd opgegeven over de medische expertise van ons leger.

En dat is inclusief logistieke (patienten-vervoer). 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hopelijk krijgen we geen oorlog.......... want dan is daar ook een tekort aan militair personeel.

 

Neen ik terg jullie natuurlijk een beetje, want ideaal is het ook niet. Echter dat ziet zo'n 30% van de bevolking niet eens die feesten lekker verder.

Je kan niet eens een dag zonder vuurwerk te horen. Ga ook in een Camper zitten en steek het allemaal tegelijk af stelletje randdebielen.

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk zeker, dat de geneeskundige dienst in het leger niet onder doet voor die in onze maatschapppij, echter...

 

Bron Wikipedia.

Tot 2005 beschikten alle manoeuvre bataljons over een eigen geneeskundig peloton. Door reorganisatie werden de geneeskundige pelotons van de gemechaniseerde manoeuvre bataljons gecentraliseerd bij de geneeskundige compagnieën van de gemechaniseerde brigades. In 2013 zijn de laatste geneeskundige pelotons van de drie luchtmobiele infanterie bataljons opgeheven.

Dit was een van de maatregelen bij de geneeskundige dienst binnen de reorganisatie van defensie naar aanleiding van het regeerakkoord van het kabinet Rutte I.

  • Like 1
  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...