Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, Eduard07 zei:

@Kiekiek en @ton68, jullie vinden het prima dat je (klein)kinderen naar een kinderopvang gaan waar de basale inentingen die we tot nu toe kennen, niet meer verplicht zijn?

 

 

Hallo Eduard,

 

Dat zeg ik absoluut niet maar een overheid moet wel gaan oppassen geen dictatuur c.q. communistische trekken erdoor heen te rammen zonder goed over de gevolgen na te denken.Er worden mij een beetje te rap (tijdelijke) maatregelen genomen zonder hier goed over na te denken, oppassen dat het geen dictatuur gaat worden. Pas dan slaat de vlam echt in de pan. Misschien een verkeerd vergelijk maar kijk eens naar de ellende die nu is ontstaan vanwege het eenzijdig opschorten van vuurwerk. Ik hoop dat het morgen rustig blijft maar dat is denk ik naïef.

 

p.s. Ik ben overal tegen ingeënt en  laat mij inenten tegen dit virus wanneer mogelijk (ik ben geen risico groep)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het individualisme is in Nederland enorm doorgeslagen. Dat je je laat inenten om een ANDER tegen besmetting te beschermen, moet de hoofdreden zijn om het te doen.

Doe je het niet, dan niet klagen over "dictatuur". Heeft er totaal niets mee te maken! 

 

Sterker nog: in de Grondwet staat dat de overheid de PLICHT heeft de volksgezondheid te beschermen. En dat ik me in mijn gezondheid beschermd moet voelen door de overheid. 

 

Het recht anderen te besmetten bestaat niet.   

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Diederik Gommers waarschuwt vandaag voor code zwart, eind januari in de ziekenhuizen.

Dan mag er iemand beslissen aan de ingang van het ziekenhuis wie een bed krijgt en wie weggestuurd wordt.

 

De ernst van de situatie dringt maar langzaam door.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het nu veelal onzin, hoeveel zijn er wel niet aan de 'normale' griep heen gegaan door een ander te besmetten al die eeuwen/jaren, hoeveel heb ik of ieder ander wel niet aangestoken met een verkoudheidsvirus of erger en niet wetende dat een ander daaraan onderdoor is gegaan?

Maar nu er wereldwijd overheden en farmacie zich ontpoppen als reddende engelen gaat me dat domweg te ver, al dan niet geholpen door de media. Als er dan een moderne apartheid dreigt te ontstaan dan zijn de rapen nog veel gaarder ben ik bang voor. 

Ja, dat virus dat nu rondgaat is geen kattenpis, dat is me wel duidelijk, maar aub, laat ons niet denken een maakbare samenleving te maken dmv ingrijpende zaken als verplicht een spuit of deelname aan maatschappij te ontzeggen als je niet daaraan mee wenst te werken tot beter bekend is of het werkt.

Eerst maar eens zien of dat middel wel echt werkt en dat het niet erger is dan de kwaal. Het is mij iig te snel ontwikkeld, getest en nu al toegepast. Dat is wat me tegenhoud op dit moment om te geloven dat dit de redding moet zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, astro iris zei:

@minplus Moet ik mij zorgen maken bij vaccinatie, die ik trouwens heel graag zou toegediend krijgen., Ik reageer nogal dikwijls op allerhande geneeskundige stoffen. Blijkbaar zit een stof in het vaccin dat ook verwerkt wordt in allerhande gels die tijdens operaties worden gebruikt. Toen ik een dertigtal jaar geleden geopereerd werd van een dubbele beenbreuk, heb ik nogal heftig gereageerd op een gel dat ze toen gebruikt hadden om plakkers aan te brengen. Opzwelling, rood en ferme jeuk en ook een ferme opstoot van koorts, tot 40°. Blijkbaar zijn er in UK al een tweetal gevallen . Best even mijn huisdokter hierover inlichten?

Ik zou vooral even checken welke hulpstoffen bij vorige vaccinaties bij jou zijn gebruikt indien je er toen heftig op gereageerd hebt en welke stof het exact is die in die gel zat want er komen meerdere vaccins met waarschijnlijk ook verschillende hulpstoffen. Mogelijk is een bepaald type voor jou optimaal.

Ik reageer zelf  bv "verkeerd" op 2 typen uit de antbiotica-groep. Ze werken dan prima,  maar de bijverschijnselen zijn storend.  Ik weet  nu bv. dat ik  beter geen fluorchinolonen kan nemen omdat ik me dan een ongeluk ga zweten. Ik heb het opgeslagen en doorgegeven aan ziekenhuis en huisarts.

In jouw geval zeker even met de huisarts overleggen als diezelfde stof erin zou zitten want hij moet dat iig weten en als hij/zij wat slimmer is zoals mijn vorige huisarts dan werkt het zeker positief want ze kennen het al of kunnen goed meedenken.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, minplus zei:

Ik zou vooral even checken welke hulpstoffen bij vorige vaccinaties bij jou zijn gebruikt indien je er toen heftig op gereageerd hebt en welke stof het exact is die in die gel zat want er komen meerdere vaccins met waarschijnlijk ook verschillende hulpstoffen. Mogelijk is een bepaald type voor jou optimaal.

Ik reageer zelf  bv "verkeerd" op 2 typen uit de antbiotica-groep. Ze werken dan prima,  maar de bijverschijnselen zijn storend.  Ik weet  nu bv. dat ik  beter geen fluorchinolonen kan nemen omdat ik me dan een ongeluk ga zweten. Ik heb het opgeslagen en doorgegeven aan ziekenhuis en huisarts.

In jouw geval zeker even met de huisarts overleggen als diezelfde stof erin zou zitten want hij moet dat iig weten en als hij/zij wat slimmer is zoals mijn vorige huisarts dan werkt het zeker positief want ze kennen het al of kunnen goed meedenken.

Mijn huisarts is op de hoogte van verschillende stoffen waarop ik allergisch reageer, echter een 15 tal jaar geleden was hij toch verrast dat ik heftig reageerde op malaria medicatie, hartritme stoornissen en ook opgezwollen lippen en huiduitslag , blijkbaar toen reactie op kinine, 1 op 100.000...tja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
40 minuten geleden, erwinnaar zei:

Vind het nu veelal onzin, hoeveel zijn er wel niet aan de 'normale' griep heen gegaan door een ander te besmetten al die eeuwen/jaren, hoeveel heb ik of ieder ander wel niet aangestoken met een verkoudheidsvirus of erger en niet wetende dat een ander daaraan onderdoor is gegaan?

Kijk eens om je heen.

Ondanks dat men zoveel mogelijk op afstand probeert te blijven en besmettingen probeert te voorkomen redden ziekenhuizen het niet meer.

 

Bij een griep epidemie heeft een groot gedeelte van de bevolking weerstand en wordt niet ziek, het kleinere deel wat wel ziek wordt doet dat thuis uitzieken.

 

Bij deze pandemie heeft nog niemand weerstand, het aantal mensen wat serieus ziek wordt is veel groter.

Het aantal mensen wat ziekenhuis opname of intensive care nodig heeft overstijgt het aanbod.

 

Niets doen of net doen of het maar een griepje is?

 

Dan ben je zeker de beelden vergeten uit China en Italië waar het leger nachts in colonnes overledenen naar naburige regio's reed, omdat de begrafenis ondernemers het niet meer konden bolwerken.

In Nederland waren er verpleeghuizen waar in een week tijd de helft van de inwoners stierf.

 

Het is maar een griepje??

Echt?

40 minuten geleden, erwinnaar zei:

Eerst maar eens zien of dat middel wel echt werkt en dat het niet erger is dan de kwaal. Het is mij iig te snel ontwikkeld, getest en nu al toegepast. Dat is wat me tegenhoud op dit moment om te geloven dat dit de redding moet zijn. 

Lees je eens in hoe de vijf verschillende vaccins werken, en hoe men dit vaccin afgeleid heeft van bestaande vaccins.

Het enige nieuwe is dat men bestaande vaccins de bouwtekening gegeven heeft van het corona vaccin.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, erwinnaar zei:

Vind het nu veelal onzin, hoeveel zijn er wel niet aan de 'normale' griep heen gegaan door een ander te besmetten al die eeuwen/jaren, hoeveel heb ik of ieder ander wel niet aangestoken met een verkoudheidsvirus of erger en niet wetende dat een ander daaraan onderdoor is gegaan?

Maar nu er wereldwijd overheden en farmacie zich ontpoppen als reddende engelen gaat me dat domweg te ver, al dan niet geholpen door de media. Als er dan een moderne apartheid dreigt te ontstaan dan zijn de rapen nog veel gaarder ben ik bang voor. 

Ja, dat virus dat nu rondgaat is geen kattenpis, dat is me wel duidelijk, maar aub, laat ons niet denken een maakbare samenleving te maken dmv ingrijpende zaken als verplicht een spuit of deelname aan maatschappij te ontzeggen als je niet daaraan mee wenst te werken tot beter bekend is of het werkt.

Eerst maar eens zien of dat middel wel echt werkt en dat het niet erger is dan de kwaal. Het is mij iig te snel ontwikkeld, getest en nu al toegepast. Dat is wat me tegenhoud op dit moment om te geloven dat dit de redding moet zijn. 

Zo zie ik het ook!.

Ik behoor met mijn werk als pakketbezorger tot de onmisbare groep werkenden die het hele afgelopen jaar volop werk hadden. ( daarom ook wat minder op sat4all....)

Nog nooit heb ik in een jaar zoveel interactie met mensen gehad, maar ik merk weinig van corona.

Soms een adres waar men in quarantaine zit, soms een mondkapjes plicht, maar verder draait de wereld gewoon door.

Maatregelen om de zaak onder controle te houden zijn prima, maar ook voor mij is het te ver doorgeslagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

5 minuten geleden, ceesv zei:

Kijk eens om je heen.

Ondanks dat men zoveel mogelijk op afstand probeert te blijven en besmettingen probeert te voorkomen redden ziekenhuizen het niet meer.

 

Bij een griep epidemie heeft een groot gedeelte van de bevolking weerstand en wordt niet ziek, het kleinere deel wat wel ziek wordt doet dat thuis uitzieken.

 

Bij deze pandemie heeft nog niemand weerstand, het aantal mensen wat serieus ziek wordt is veel groter.

Het aantal mensen wat ziekenhuis opname of intensive care nodig heeft overstijgt het aanbod.

 

Niets doen of net doen of het maar een griepje is?

 

Dan ben je zeker de beelden vergeten uit China en Italië waar het leger nachts in colonnes overledenen naar naburige regio's reed, omdat de begrafenis ondernemers het niet meer konden bolwerken.

In Nederland waren er verpleeghuizen waar in een week tijd de helft van de inwoners stierf.

 

Het is maar een griepje??

Echt?

Even beter lezen beste ceesv, ik zei toch dat het geen kattenpis is. Ben niets vergeten hoor. 

aangepast door erwinnaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Alziendoog zei:

Zo zie ik het ook!.

Ik behoor met mijn werk als pakketbezorger tot de onmisbare groep werkenden die het hele afgelopen jaar volop werk hadden. ( daarom ook wat minder op sat4all....)

Nog nooit heb ik in een jaar zoveel interactie met mensen gehad, maar ik merk weinig van corona.

Soms een adres waar men in quarantaine zit, soms een mondkapjes plicht, maar verder draait de wereld gewoon door.

Maatregelen om de zaak onder controle te houden zijn prima, maar ook voor mij is het te ver doorgeslagen.

Dus wat jij in je dagelijkse leven niet persoonlijk ziet, is er niet?

Misschien moest jij je nickname hier maar gauw veranderen, dan.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Alziendoog zei:

Zo zie ik het ook!.

Ik behoor met mijn werk als pakketbezorger tot de onmisbare groep werkenden die het hele afgelopen jaar volop werk hadden. ( daarom ook wat minder op sat4all....)

Nog nooit heb ik in een jaar zoveel interactie met mensen gehad, maar ik merk weinig van corona.

Soms een adres waar men in quarantaine zit, soms een mondkapjes plicht, maar verder draait de wereld gewoon door.

Maatregelen om de zaak onder controle te houden zijn prima, maar ook voor mij is het te ver doorgeslagen.

Erg kortzichtige gedachte. hoeveel huishoudens zijn er in Nederland? Hoeveel pakjes per dag? Bij hoeveel ouderen +70 moet je pakjes leveren? Dat dit nu net de groep is met meeste risico's. Is een speld in een hooiberg dat je aan zo iemands deur staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 Ik ken ondertussen de nodige corona sterfgevallen in mijn omgeving, ik wens het niemand toe, maar voor vele landgenoten is het een ver van mijn bed show.

 

Totdat het een van jou geliefden overkomt.

 

Joep van het Hek kan daar ook ondertussen uit eigen ervaring over meepraten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kiekiek zei:

Onze vrijheid gaat steeds verder aan flarden. Als je het vaccin niet wil (om wat voor reden dan ook) dan wordt je gewoon gechanteerd, niet naar je werk, niet meer naar leuke dingen toe?

Wie zich niet wil laten vaccineren , ok !!

Ik zit ook nog op een Belgisch forum waar enkele anti-vaxxers zitten !!

Van hen zijn er ook die zouden willen dat het vaccin afgekeurd wordt , zelfs verbieden !!

Gewoon de boel laten gaan , weg met de regels , leve de immuniteit ;

wie dan dood valt , pech voor de doden , zeggen ze dan !!

Het gaat daar dan hard tegen hard !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ceesv zei:

Kijk eens om je heen.

Ondanks dat men zoveel mogelijk op afstand probeert te blijven en besmettingen probeert te voorkomen redden ziekenhuizen het niet meer.

 

Bij een griep epidemie heeft een groot gedeelte van de bevolking weerstand en wordt niet ziek, het kleinere deel wat wel ziek wordt doet dat thuis uitzieken.

 

Bij deze pandemie heeft nog niemand weerstand, het aantal mensen wat serieus ziek wordt is veel groter.

Het aantal mensen wat ziekenhuis opname of intensive care nodig heeft overstijgt het aanbod.

 

Niets doen of net doen of het maar een griepje is?

 

Dan ben je zeker de beelden vergeten uit China en Italie waar het leger nachts in colonnes overledenen naar naburige regio's reed, omdat de begrafenis ondernemers het niet meer konden bolwerken.

In Nederland waren er verpleeghuizen waar in een week tijd de helft van de inwoners stierf.

 

Het is maar een griepje??

Echt?

Nee, het is de zwaarste "griep" sinds tijden.

Het levert dan ook enorm veel meer besmettingen op dan een gewone griep.

Daar moeten we op voorbereid zijn, en zover snap ik de overheidsmaatregelen.

 

Echter, het aantal overledenen t.o.v. de besmettingen valt mij mee, en zijn veelal ouderen.

Voor mij is juist het beeld dat 99% van de wereldbevolking zo op natuurlijke wijze antistoffen aanmaakt, en niet meer last ervaart dan een gewone griep.

Winst is dat nu ook de gewone griep op een laag pitje staat. Het scherpt het bewustzijn van mensen wel aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

De ernst van de situatie dringt maar langzaam door.

Hier in België zijn er dus die daar geheel anders over denken !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...