Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

De koffieshops worden bij de lockdown niet genoemd onder "essentiële" (uitgezonderde) winkels.

Toch zijn ze hier (in Tilburg) open en ze worden druk bezocht.

Niet alleen door de plaatselijke bevolking.

Ik schat dat 20% van de bezoekers uit Belgie/Frankrijk/Duitsland komt. Die zorgen dus voor een snelle verspreiding over grote afstanden.

 

Ik vind het een vreemde situatie, aangezien de nering van koffieshops feitelijk illegaal is. Mij dunkt dat gedogen onder de huidige omstandigheden zeker niet essentiëel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is sowieso vreemd dat winkels boetes krijgen als ze de rookwaren niet totaal hebben verstopt, maar dat dit soort broeinesten uitgezonderd worden. En dat terwijl de keerzijden ervan steeds duidelijker worden. Alcohol, rookwaren, softdrugs, een pot nat voor de wet, wat mij betreft.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vandaag heeft men bekend gemaakt, dat ziekenhuizen stoppen met niet spoedeisende patiënten op te nemen.

Het aantal corona bedden stijgt, de capaciteit van de IC komt aan zijn grenzen, niet in de laatste plaats omdat ook steeds meer verplegend personeel ziek wordt.

 

In Duitsland begint men ook te merken dat hun IC bedden steeds meer bezet worden, en vol raken.

 

Men verwacht daar dat de piek rond midden januari zal liggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, soms weet je het niet zeker met die opgegeven locaties, toch? ;)

Volgens mij hebben ze hier in Maastricht ook een avondklok ingesteld speciaal voor de politie en handhavers, maar dat is een ander topic.

 

Hier zijn de supermarkten deze dagen het nog niet eens over de opening en sluitingstijden maar het lijkt wel er op een avondklok die ingaat van 21:00 uur te doorbreken.

Het was overigens opvallend druk om 8:00 uur, maar met gepaste afstand etc.

nee we hebben geen avondklok, maar als je het vergelijkt met Nordhorn :whistle:

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ander dingetje wat mij vorige week opviel: In Duitsland worden voor kwetsbare groepen 27 miljoen medische FFP2 mondmaskers beschikbaar gesteld. Hierover hoor je in Nederland helemaal niets. Mijn ouders hebben ze besteld via Internet maar hebben we nog steeds schaarste dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vermoed Nordhorn

Klopt, maar toch iets uitgebreider: Grafschaft Bentheim.

Wonderlijk dat in deze rustige omgeving de getallen voor Duitse begrippen vrij hoog zijn. Idem geldt dat voor Twente naar NL maatstaven. De Duitse maatstaven zijn echter veel stringenter.

 

Een ander dingetje wat mij vorige week opviel: In Duitsland worden voor kwetsbare groepen 27 miljoen medische FFP2 mondmaskers beschikbaar gesteld

Mijn vrouw en ik konden ze al gratis afhalen bij de apotheek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Tonskidutch zei:

een dingetje? is dat de Olav commentator stijl?

Alle maskers moeten wij zelf kopen en we zijn vrij in de aanschaf van welk type, we mogen ze zelfs zelf maken.

Oh ik heb geen idee van wie ik "dingetje" heb opgepikt, taal verspreidt zich ook als een virus.

 

Prima dat we ze zelf kopen en hopelijk ook vrij om betere te kopen want dat was een tijd geleden niet toegestaan. Maar gebeurt het ook? Het lijkt mij dat er een kans blijft liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tonskidutch zei:

@OFDM, ik wil van Dissels stelling niet nog een keer herhalen, maar den normaalen man of wief weet geenen raadt met dezen Masker.

maw zet je het vekeerd op of af heb je de extra bescherming al teniet gedaen. :whistle:

Dat is ook waar. Dan maar gewoon door met de placebo maskers die je herhaaldelijk op en af kan doen, in de tas stoppen, aan het oor hangen enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...