Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


20 minuten geleden, Gerard 76 zei:

Automatisering is ook niet altijd zaligmakend,denk aan de toeslagenaffaire.

 

Denk dat de toeslagenaffaire weinig met automatisering te maken heeft.

Dit heeft er alles mee te maken dat er sommigen een toeslag voor kinderopvang aanvroegen terwijl de kinderen nooit op een opvang te zien waren of zelfs helemaal niet in Nederland aanwezig waren maar er wel een toeslag voor aangevraagd kon worden en het geld meteen naar het buitenland verdween.

Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom juist bepaalde gezinnen hierdoor getroffen werden omdat het frauderen in sommige kringen veel vaker voorkwam en men daar strenger op ging letten.

Probleem waar echter niet op gelet werd was dat men standaard van fraude uitging en men het naliet om bij mensen die wel geheel te goeder trouw aan toeslag hadden aangevraagd te controleren of er daadwerkelijk wel fraude in het spel was.

 

Maar de maatregelen inzake de toeslagen zijn ingevoerd omdat er massaal gefraudeerd werd met deze toeslagen en daar is men dus te ver in doorgeschoten.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen had de media het toen alleen maar over de fraude en schreeuwde men van de daken dat er maatregelen getroffen moesten worden.

Nu het fout is gegaan en men te ver is gegaan om deze fraude in te dammen heeft men het alleen nog maar over het fout gaan en niet meer over waarom men tot deze maatregelen is gekomen.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, gerrit B zei:

Nu het fout is gegaan en men te ver is gegaan om deze fraude in te dammen heeft men het alleen nog maar over het fout gaan en niet meer over waarom men tot deze maatregelen is gekomen.

Zoiets van: Ik heb een ingegroeide teen nagel en hak mijn been er af.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nee, om even het geheugen op te frissen het ging om dat met name door Bulgaren en Polen grootschalige fraude met deze toeslagen plaats vond maar ook door Nederlanders met een migratieachtergrond zou er grootschalig gefraudeerd worden.

Iets wat dacht ik in 2013 openbaar is gemaakt door met name RTL nieuws en Brandpunt.

Die fraude was toen dacht ik al opgelopen tot een slordige 1,5 miljard en het was juist de belastingdienst die RTL nieuws en Brandpunt op het spoor heeft gezet omdat dit door de belastingdienst al was gemeld bij het ministerie maar er door de politiek niet werd ingegrepen.

Dus eigenlijk is het iets anders, men heeft het been er afgehakt omdat die toch al niet meer te redden viel maar men heeft vergeten dat er daarna ook wondverzorging nodig is.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, gerrit B zei:

Nou nee, om even het geheugen op te frissen het ging om dat met name door Bulgaren en Polen grootschalige fraude met deze toeslagen plaats vond maar ook door Nederlanders met een migratieachtergrond zou er grootschalig gefraudeerd worden.

Iets wat dacht ik in 2013 openbaar is gemaakt door met name RTL nieuws en Brandpunt.

Dat ging volgens mij om de WW fraude

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Terug naar het virus, de actualiteit:

Roel Coutinho : beschamend dat we zo laat gaan vaccineren

Overbelasting van de zorg gaat door, elke week telt!

Coutinho, emeritus-hoogleraar epidemiologie, voorganger van Jaap van Dissel bij het RIVM.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ceesv zei:

Roel Coutinho : beschamend dat we zo laat gaan vaccineren

 

Had dat niet iets te maken met het vastleggen van vaccinaties en het koppelen aan je DigiD? Eerst zou het softwarematig klaar zijn in januari en later werd er gezegd dat die koppeling er pas in maart zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Volkskrant heeft een reconstructie gemaakt naar de aanloop van het vaccineren.

In November is de overheid pas begonnen met gesprekken met betrokken partijen.

Het is bij gesprekken gebleven, men heeft geen mensen aangenomen, geen sporthallen gehuurd en geen software gebouwd.

 

Gevolg is, dat vanaf 11 januari 2021 pas drie GGD-regio’s klaar zijn om te vaccineren.

Vanaf 18 januari kunnen zorgmedewerkers overal in het land terecht.

 

Verder is er voor Nederland een probleem met de verpakkings grootte van het vaccin, 1.000 stuks per doos.

De fabrikant stelt, dat een uurtje vaccineren in een sporthal 1.000 vaccins weg zijn.

Nederland wilde doosjes met kleine hoeveelheden.

 

De krant citeert hoogleraar immunologie Anke Huckriede uit Groningen die zegt dat er wekelijks 400 mensen aan corona bezwijken.

„Hoe sneller we kunnen beginnen met vaccineren hoe sneller we de meest kwetsbaren kunnen beschermen. Dat betekent minder doden.”

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, dutchandrew zei:

Soms is het beter om niet te blussen met water.

 

En soms is het ook beter om zelfs niet te blussen.

Ik herinner mij een ontploffing in het bedrijf waar ik werkte.  Het was een waterstof ontploffing in een reactie vat (500 m3).  Na de ontploffing bleef het vat branden.  De bedrijfsbrandweer wou de vlammetjes doven.  Dit was echter niet aan te raden.  De waterstof ontwikkeling ging gewoon door, maar brandde gewoon weg.  Als ze de vlammetjes doofden dan, terwijl de waterstof ontwikkeling gewoon doorging dan kreeg je de kans op een nieuwe ontploffing.

Beter was het gecontroleerd te laten branden, en de waterstof ontwikkeling te stoppen.  In dit geval door het aanwezige zuur te neutraliseren met NaOH zodat de reactie stopte.

 

Hiermee wil ik aantonen dat symptoom bestrijding niet altijd de juiste is.   Bezint eer je begint is nog altijd de juiste methode.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik mag toch veronderstellen, dat vaccineren de juiste methode is om deze pandemie te stoppen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor nu lijkt dat inderdaad de beste oplossing.

Of het dat ook echt is dat weet je pas over een aantal jaren omdat dan pas bekend is hoe een lichaam reageert/zich aanpast op zowel het virus als ook op de vaccinatie.

Ik zeg hier specifiek een lichaam want tot voor kort werd aangenomen dat dieren geen last zouden hebben van dit virus maar er duiken nu toch steeds meer berichten op dat ook dieren besmet kunnen raken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral is de lockdown weken geleden afgekondigd tot en met de 10e januari 2021. Dus een duidelijke stelling dat je als burger tot die tijd niet op straat gaat mits je een essentieel beroep moet uitoefenen. Ergo de besmetting kan niet toenemen behalve als je jezelf niet aan de lockdown en maatregels houdt. Levensmiddelen inkopen mag natuurlijk MITS je alle regels opvolgt en niet voor de gezelligheid naar de Supermarkt en winkelcentra gaat. (dat gezellig shoppen gebeurd echter wel en is gelijk aan de feestjes van de jeugdigen) Opvallend waren de aantal auto's / verkeer op de weg gedurende het afgelopen kerstweekend. Heel vreemd als je de maatregelen zelf eerbiedigt sinds meer dan 3/4 jaar.

In dat licht is eerder inenten of vaccineren dus uitgaande van een optimale medewerking van ons burgers belangenloos.

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...