Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

@Alziendoog

Dat het aantal sterfgevallen nog meevalt, oversterfte deze week 900?!, komt omdat er nog medische zorg beschikbaar is.

Zodra het nee verkopen voor een ziekenhuis opname en de ic begint, kan je een dramatische toename van de sterfgevallen gaan zien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 minuten geleden, astro iris zei:

Erg kortzichtige gedachte. hoeveel huishoudens zijn er in Nederland? Hoeveel pakjes per dag? Bij hoeveel ouderen +70 moet je pakjes leveren? Dat dit nu net de groep is met meeste risico's. Is een speld in een hooiberg dat je aan zo iemands deur staat.

Nou nee, niet kortzichtig.

Op een dorp van 600 inwoners kom ik dagelijks op 80 ( meestal dezelfde ) adressen.

Ook veel ouderen die incontinentiemateriaal etc. nodig hebben.

Dan heb je nog een aantal concurrenten die hetzelfde werk doen.

Wij als bezorgers zouden dan de ideale drager zijn om het virus te verspreiden.

 

Vreemd genoeg zijn het juist de meest angstige mensen die nu online gaan kopen en mijn klantenkring uitbreiden.

Zij gaan niet meer naar de winkel, maar kiezen wel een bezorger die meer mensen spreekt dan op dat moment in de winkel lopen.

Nu de overheid een aantal winkels heeft dichtgegooid, wordt het alleen maar meer.

 

Ik zie het dus in de praktijk meevallen.

Uiteraard heb je gelijk dat mensen normaal ook collega's spreken op het werk, en in hun sociale omgeving. Dat is nu een stuk minder, en in die zin draag ik weinig aan het risico mee.

Maar het zal maar gebeuren dat iemand van DHL/Postnl/DPD, etc. onbewust besmet is....dan gaat het verrekt snel.

 

Helaas dus geen speld in een hooiberg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ceesv zei:

 Ik ken ondertussen de nodige corona sterfgevallen in mijn omgeving, ik wens het niemand toe, maar voor vele landgenoten is het een ver van mijn bed show.

 

Totdat het een van jou geliefden overkomt.

 

Joep van het Hek kan daar ook ondertussen uit eigen ervaring over meepraten.

Dat komt omdat 17 miljoen mensen het niet hebben gehad. 

Dat komt omdat velen ook herstelde patiënten kennen. Dan denk je juist andersom dan hoe jij denkt. Als je 97 of 98 procent kans hebt op herstel (nog niet bekend of later alsnog door toedoen van virus, restschade, je alsnog gaat) en je kent dus mensen die in die categorie vallen, dan krijg dat soort discussies vanzelf. Ik ken ondertussen de nodige corona herstelden in mijn omgeving, misschien omdat ik nog bij de jonge helft hoor, snap wel dat je als oudere wat anders erin staat en nog graag niet door zo'n verrot virus moet gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, erwinnaar zei:

Vind het nu veelal onzin, hoeveel zijn er wel niet aan de 'normale' griep heen gegaan door een ander te besmetten al die eeuwen/jaren, hoeveel heb ik of ieder ander wel niet aangestoken met een verkoudheidsvirus of erger en niet wetende dat een ander daaraan onderdoor is gegaan?

Maar nu er wereldwijd overheden en farmacie zich ontpoppen als reddende engelen gaat me dat domweg te ver, al dan niet geholpen door de media. Als er dan een moderne apartheid dreigt te ontstaan dan zijn de rapen nog veel gaarder ben ik bang voor. 

Ja, dat virus dat nu rondgaat is geen kattenpis, dat is me wel duidelijk, maar aub, laat ons niet denken een maakbare samenleving te maken dmv ingrijpende zaken als verplicht een spuit of deelname aan maatschappij te ontzeggen als je niet daaraan mee wenst te werken tot beter bekend is of het werkt.

Eerst maar eens zien of dat middel wel echt werkt en dat het niet erger is dan de kwaal. Het is mij iig te snel ontwikkeld, getest en nu al toegepast. Dat is wat me tegenhoud op dit moment om te geloven dat dit de redding moet zijn. 

Ik lees elke keer met verbazing wat je schrijft, ook nu nog, een jaar nadat de ellende begon en iedereen de mogelijkheid heeft gehad zich in alle gegevens over virussen, vaccins en vaccin-ontwikkeling te verdiepen.

Het is echt totaal iets anders dan een griepje. HIV is geen Ebola is geen Polio is geen Covid is geen Pokken is geen.......

Begin oktober 1.000.000 doden ondanks alle enorme maatregelen en een gigantische gezondheidszorg en inmiddels richting 2.000.000 en het gaan er meer worden.

Zonder de huidige kennis en maatregelen was het al minstens even erg als de Spaanse griep, toen ook een totaal onbekend iets,  geweest met tig miljoenen doden.

Als men 100 jaar geleden onze mogelijkheden had gehad met geneesmiddelen en vooral vaccinaties waren het 2 miljoen en niet 40 miljoen doden geweest.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Alziendoog zei:

Nou nee, niet kortzichtig.

Op een dorp van 600 inwoners kom ik dagelijks op 80 ( meestal dezelfde ) adressen.

Ook veel ouderen die incontinentiemateriaal etc. nodig hebben.

Dan heb je nog een aantal concurrenten die hetzelfde werk doen.

Wij als bezorgers zouden dan de ideale drager zijn om het virus te verspreiden.

 

Vreemd genoeg zijn het juist de meest angstige mensen die nu online gaan kopen en mijn klantenkring uitbreiden.

Zij gaan niet meer naar de winkel, maar kiezen wel een bezorger die meer mensen spreekt dan op dat moment in de winkel lopen.

Nu de overheid een aantal winkels heeft dichtgegooid, wordt het alleen maar meer.

 

Ik zie het dus in de praktijk meevallen.

Uiteraard heb je gelijk dat mensen normaal ook collega's spreken op het werk, en in hun sociale omgeving. Dat is nu een stuk minder, en in die zin draag ik weinig aan het risico mee.

Maar het zal maar gebeuren dat iemand van DHL/Postnl/DPD, etc. onbewust besmet is....dan gaat het verrekt snel.

 

Helaas dus geen speld in een hooiberg.

Jij zal toch meest buiten staan, mondkappie op, aanbellen, afstand bewaren en weer gaan, hoe doe je dat met tekenen van pakketten? Dan is het wel wat linker dunkt me? Of mag je het op afspraak in een container leggen/gooien? 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Eduard07 zei:

Dus wat jij in je dagelijkse leven niet persoonlijk ziet, is er niet?

Misschien moest jij je nickname hier maar gauw veranderen, dan.

Zeg ik dat?

Als ik dagelijks bij mensen aan de deur kom, en ze zijn in 99% van de gevallen nog steeds gezond, dan kan ik een conclusie trekken dat het gelukkig meevalt.

Uiteraard kan ik niet alles overzien, gelukkig maar.

Wat ik dagelijks zie, maakt wel dat ik gewoon nuchter blijf.

Houd gewoon alles open ( met beperkende maatregelen ) maar gooi niet alles op slot.

De schade aan de economie ( en ja dat telt ook mee ) wordt straks verhaald op dezelfde ouderen die nu de risicogroep zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, minplus zei:

Ik lees elke keer met verbazing wat je schrijft, ook nu nog, een jaar nadat de ellende begon en iedereen de mogelijkheid heeft gehad zich in alle gegevens over virussen, vaccins en vaccin-ontwikkeling te verdiepen.

Het is echt totaal iets anders dan een griepje. HIV is geen Ebola is geen Polio is geen Covid is geen Pokken is geen.......

Begin oktober 1.000.000 doden ondanks alle enorme maatregelen en een gigantische gezondheidszorg en inmiddels richting 2.000.000 en het gaan er meer worden.

Zonder de huidige kennis en maatregelen was het al minstens even erg als de Spaanse griep, toen ook een totaal onbekend iets,  geweest met tig miljoenen doden.

Als men 100 jaar geleden onze mogelijkheden had gehad met geneesmiddelen en vooral vaccinaties waren het 2 miljoen en niet 40 miljoen doden geweest.

Ik lees telkens met verbazing alsof jij hoogheid Ab bent 🙂 Bovendien, ik gaf al aan dat het zeker geen kattenpis is. Of is dat niet voldoende voor jouw? Dat ik anders tegen dat spuitje aankijk op dit moment moet toch mogen. 

 

Kan je me eens vertellen hoe het dan zit met het kippen eiwit in de cel lijnen (miniem beetje, maar voor een verstokte veganist wel een ding) of menselijk embryo in de cel lijnen (ooit gebruikt, nu niet meer want borduren voort daarop).

 

aangepast door erwinnaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 minuut geleden, Alziendoog zei:

Houd gewoon alles open ( met beperkende maatregelen ) maar gooi niet alles op slot.

Dat bleek dus niet te werken, gezien de 2e golf die we net achter de rug hebben, en de 3e golf die nu opkomt.

Eind januari is code zwart aan de ziekenhuis poort te verwachten, de vraag is of de huidige beperkende maatregelen op tijd waren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kiekiek zei:

We gaan dus inderdaad naar China 2.0, social control, vaccin paspoorten zodat je weer naar je werk mag, dat soort dingen:

 

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/onrust-coronapaspoort-minister-de-jonge/?fbclid=IwAR0qzFLJRjPs68EunZX8d9QBpAlQ1U_8EAjo0LnR0ww4VJHp-4Ft8R1Cqc4

 

Onze vrijheid gaat steeds verder aan flarden. Als je het vaccin niet wil (om wat voor reden dan ook) dan wordt je gewoon gechanteerd, niet naar je werk, niet meer naar leuke dingen toe?

 

In wat voor wereld leven wij in godsnaam? Mijn vader heeft in de oorlog gestreden voor onze vrijheid en nu gebeurt dit?

 

Ik wil gvd zelf ja of nee kunnen zeggen tegen een vaccin, omdat het om mijn lichaam gaat!

 

Ik snap je gvd, en zeg amen! geheel mee eens.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Alziendoog zei:

Wat ik dagelijks zie, maakt wel dat ik gewoon nuchter blijf

Dus degenen die er ernstiger naar kijken, zijn niet "nuchter"? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zijn de degene die ernstiger ernaar kijken nuchter of allicht banger omdat het vaak wat ouderen zijn en de bui al voelen hangen omdat de oudere meer kans op een naar verloop heeft,  net zoals de jongeren de bui minder voelen hangen en statistisch gezien minder naar verloop hebben. Die zien het ook nuchter maar op andere manier. 

Dat veroorzaakt een zekere pad stelling en daar grijpt dan de overheid in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, ceesv zei:

@Alziendoog

Dat het aantal sterfgevallen nog meevalt, oversterfte deze week 900?!, komt omdat er nog medische zorg beschikbaar is.

Zodra het nee verkopen voor een ziekenhuis opname en de ic begint, kan je een dramatische toename van de sterfgevallen gaan zien.

Wat is oversterfte?

Men neme een gemiddeld jaar aan griepdoden en zet dat af tegen de huidige pandemie.

Is het ernstig...ja! Is het extreem...nee. Het aantal reguliere griepslachtoffers blijft dit jaar uit. Het totaal aan "virusdoden"zal dan min of meer gelijk blijven.

Uiteraard hebben de maatregelen wel geholpen.

Je hoort mij niet zeggen dat we de boel maar moeten laten gaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Alziendoog zei:

Wat is oversterfte?

Men neme een gemiddeld jaar aan griepdoden en zet dat af tegen de huidige pandemie.

Is het ernstig...ja! Is het extreem...nee. Het aantal reguliere griepslachtoffers blijft dit jaar uit. Het totaal aan "virusdoden"zal dan min of meer gelijk blijven.

Uiteraard hebben de maatregelen wel geholpen.

Je hoort mij niet zeggen dat we de boel maar moeten laten gaan.

 

Zou gewoon kloten zijn als jij als bezorger straks een ongeluk krijgt (veel op de weg) of iemand van de sokken rijdt en die kan dan niet geholpen worden. Dat is wat er aankomt en dat wil je uiteraard niet.  Ik meende te lezen tijd terug dat de opnametijd wel korter was in het hospitaal , maar dan nu toch wel meer drukte ondanks die kortere opnametijd..

 

Of als iemand een plezierritje op de motor maakt, een jong persoon,  van de motor valt en wel wordt geholpen want jong persoon en een ander ouder persoon dan afgewezen wordt....terwijl die niet op de motor zat voor zijn plezier...dat soort gevallen kan je ook krijgen...

aangepast door erwinnaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, erwinnaar zei:

Ik lees telkens met verbazing alsof jij hoogheid Ab bent 🙂 Bovendien, ik gaf al aan dat het zeker geen kattenpis is. Of is dat niet voldoende voor jouw? Dat ik anders tegen dat spuitje aankijk op dit moment moet toch mogen. 

 

Kan je me eens vertellen hoe het dan zit met het kippen eiwit in de cel lijnen of menselijk embryo in de cel lijnen (ooit gebruikt, nu niet meer want borduren voort daarop).

 

Je eerste zin reageer ik verder maar niet op. Je gaf aan dat het niks meer voorstelde dan een griepje en daar was mijn reactie op.

En wil je nu van mij een reactie op vroegere methoden die hier niet relevant zijn?

 

Natuurlijk mag je anders tegen een spuitje aankijken net als andere antivaccers en de ouders van m'n verlamde buurvrouw. Helemaal jouw vrijheid en helemaal als de anderen gevaccineerd zijn en ze niet meer dood gaan of gehandicapt raken door een besmetting van niet gevaccineerden.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, erwinnaar zei:

Jij zal toch meest buiten staan, mondkappie op, aanbellen, afstand bewaren en weer gaan, hoe doe je dat met tekenen van pakketten? Dan is het wel wat linker dunkt me? Of mag je het op afspraak in een container leggen/gooien? 🙂 

Ik sta buiten en bewaar afstand. Geen mondkapje, behalve in publieke ruimtes. Tekenen doe ik namens de ontvanger, of leg het op aanwijzing ergens neer.

Dat scheelt wel met het oplopen of verspreiden van het virus.

Toch zie ik mijzelf als risico, maar mijn werk gaat gewoon door, en ik zie weinig besmettingen.

Dat brengt me relativerend bij jouw standpunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...