Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


15 minuten geleden, ceesv zei:

Dat bleek dus niet te werken, gezien de 2e golf die we net achter de rug hebben, en de 3e golf die nu opkomt.

Eind januari is code zwart aan de ziekenhuis poort te verwachten, de vraag is of de huidige beperkende maatregelen op tijd waren.

Ja, heb je wel gelijk in, alhoewel het wel zou moeten kunnen werken als iedereen een beetje oppast.

Maar ja, als mensen massaal naar een black friday uitverkoop gaan....Dat is dan ook stom van die winkeliers....maar ja dat zijn de grote jongens die het nu voor het MKB verknooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jongeren blijken het meest besmet, maar voor ouderen is het een groter risico.

 

Bron Coronadashboard.

https://www.coviddashboard.nl/

 

Merk op, dat juist ouderen voor een groot gedeelte niet opgenomen worden in het ziekenhuis en "thuis" overlijden.

 

afbeelding.png

 

afbeelding.png

 

afbeelding.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Alziendoog zei:

Ik sta buiten en bewaar afstand. Geen mondkapje, behalve in publieke ruimtes. Tekenen doe ik namens de ontvanger, of leg het op aanwijzing ergens neer.

Dat scheelt wel met het oplopen of verspreiden van het virus.

Toch zie ik mijzelf als risico, maar mijn werk gaat gewoon door, en ik zie weinig besmettingen.

Dat brengt me relativerend bij jouw standpunt.

Ja, ik werk in de zorg en de maatregels werken behoorlijk gelukkig. Het is niet anders, wel veel tests onder collega's en bewoners maar gelukkig geen opnamen, wel kwarantaines enz. Maar allemaal onder 40 jaar oud en weer op de been. Daarbuiten idem, minimaal 25 mensen die weer ook op de been zijn na positieve test maar hoe schrijnend ook de wel enkele gevallen van jonge leeftijd het anders moesten doorstaan die ik dan verneem in een krant. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Eduard07 zei:

Dus degenen die er ernstiger naar kijken, zijn niet "nuchter"? 

Niet zo zwart/wit Eduard.

Uiteraard kijk jij er ernstiger naar, en ik wat nuchterder. Mag toch?

Maar probeer me dan niet in een hokje te stoppen alsof ik tegen alle coronamaatregelen ben.

Ik ben in mijn leven meermaals op de bek gegaan door zwart/wit denken. Ik heb zo mijn mening, maar wil dat niet voor een ander invullen als "voor of tegen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Eduard07 zei:

 

Hoe zit het met de vrijheid van een ander?

 

 

Daar gaat het niet om. het gaat om je eigen lichaam en daar mag jezelf over beslissen.

 

Dat je geen leuke dingen meer mag doen zonder vaccin is gewoon ronduit chantage, het mes op de keel zetten.

 

Ik hou mijn rug recht en na dit bericht van de Jonge ga ik definitief niet laten vaccineren. Dit deed de deur definitief dicht.

 

En om op jou bericht terug te komen: mensen die gevaccineerd zijn hoeven zich totaal geen zorgen te maken omdat ze beschermd zijn. Punt!

3 uren geleden, ceesv zei:

Kiekiek, kijk niet naar het vaccin paspoort, maar naar het gevaar van iemand besmetten.

Je moet zelf niet willen, dat jij een gevaar bent voor je omgeving.

 

Wil jij niet vaccineren, prima, maar blijf dan in dat deel van de samenleving die geen verantwoording wil nemen voor de rest van de samenleving en breng anderen niet in gevaar.

 

De samenleving wordt weer opgestart met gevaccineerde personen, zodat we weer terug kunnen naar het normaal.

 

 

 

Zoiets heet discriminatie.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, erwinnaar zei:

Ja, ik werk in de zorg en de maatregels werken behoorlijk gelukkig. Het is niet anders, wel veel tests onder collega's en bewoners maar gelukkig geen opnamen, wel kwarantaines enz. Maar allemaal onder 40 jaar oud en weer op de been. Daarbuiten idem, minimaal 25 mensen die weer ook op de been zijn na positieve test maar hoe schrijnend ook de wel enkele gevallen van jonge leeftijd het anders moesten doorstaan die ik dan verneem in een krant. 

Ik ontmoet tijdens de bezorging inderdaad ook wel eens mensen die in de zorg werkzaam zijn. Juist zij delen net als jij een relativerende mening, hetgeen mij sterkt in wat ik ervaar.

Het lijkt wel of wij als meest risicovolle bedrijfstakken in de praktijk alles zien meevallen, terwijl "theoretici"er een heel issue van maken.

Daar ageer ik een beetje tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Alziendoog zei:

Ik snap je gvd, en zeg amen! geheel mee eens.

 

Ja man, dit is gewoon chantage! Ik weiger om aan chantage en discriminatie toe te geven.

 

Als dit het echt wordt, dan ben ik echt weg uit dit kloteland.

 

 

1 minuut geleden, Alziendoog zei:

Ik ontmoet tijdens de bezorging inderdaad ook wel eens mensen die in de zorg werkzaam zijn. Juist zij delen net als jij een relativerende mening, hetgeen mij sterkt in wat ik ervaar.

Het lijkt wel of wij als meest risicovolle bedrijfstakken in de praktijk alles zien meevallen, terwijl "theoretici"er een heel issue van maken.

Daar ageer ik een beetje tegen.

 

Tsja bescherm en vaccineer de risico groepen en laat de rest van de samenleving daar niet onder lijden. Het moet echt afgelopen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kiekiek, je mag zelf kiezen of je je laat vaccineren.

 

De rest mag ervoor kiezen om jou dan een eigen status te geven, namelijk, die van op afstand houden.

Dat heeft niets met discriminatie te maken, maar met het risico inperken voor de rest van de bevolking.

 

Lees je verder eens in, en spreek met kennis.

Je laat je leiden door verkeerde informatie.

 

Jezelf laten vaccineren beschermt de zwakkeren in de samenleving, zie dat als een morele verplichting!

 

 

17 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Ja man, dit is gewoon chantage! Ik weiger om aan chantage en discriminatie toe te geven.

 

Als dit het echt wordt, dan ben ik echt weg uit dit kloteland.

Nederland is halfzacht, mondkapje eerst niet verplicht, kinderen zijn geen gevaar, dringend advies, etc, etc.

Dat heeft ertoe geleid, dat Nederland er op dit moment slecht voor staat.

Denk je dat andere landen soepeler zijn?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ceesv zei:

Jezelf laten vaccineren beschermt de zwakkeren in de samenleving, zie dat als een morele verplichting!

 

 

 

Je bent totaal gemanipuleerd door wat de media schreeuwt ceesv. Ik vind dit echt heel erg triest om te lezen en je bent helaas niet de enige die zo enorm beinvloed is. Mensen zo zijn enorm bang en angstig gemaakt.

 

Je laat je vaccineren, omdat jezelf niet ziek wil worden. Doe je met elke vaccinatie die er ook maar op onze aardkloot bestaat.

 

En nee, ik laat me niet onder druk zetten of chanteren door niemand. Het is al diep, maar dan ook diep triest dat dit gebeurt.

 

 

19 minuten geleden, ceesv zei:

Nederland is halfzacht, mondkapje eerst niet verplicht, kinderen zijn geen gevaar, dringend advies, etc, etc.

Dat heeft ertoe geleid, dat Nederland er op dit moment slecht voor staat.

Denk je dat andere landen soepeler zijn?

 

 

Tsjaa sinds de mondkapjesplicht loopt het helemaal uit de hand, kijk naar de cijfers.

 

En andere landen moet ik me echt heel goed gaan inlezen, zou Portugal of Griekenland worden, hebben we het hier thuis al vaker over gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Alziendoog zei:

Uiteraard kijk jij er ernstiger naar, en ik wat nuchterder. Mag toch?

Maar probeer me dan niet in een hokje te stoppen alsof ik tegen alle coronamaatregelen ben.

Ik ben in mijn leven meermaals op de bek gegaan door zwart/wit denken. Ik heb zo mijn mening, maar wil dat niet voor een ander invullen als "voor of tegen".

"Nuchter" is een waardeoordeel die jij jezelf toedicht. De tweedeling volgt uit je eigen kwalificatie. 

En jouw opvattingen over vaccinatie vs WO2 (Jij onderschrijft immers zeer volmondig de post hierover van Kiekiek hierboven.) vind ik allerminst genuanceerd.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Alziendoog zei:

Ik ontmoet tijdens de bezorging inderdaad ook wel eens mensen die in de zorg werkzaam zijn. Juist zij delen net als jij een relativerende mening, hetgeen mij sterkt in wat ik ervaar.

Het lijkt wel of wij als meest risicovolle bedrijfstakken in de praktijk alles zien meevallen, terwijl "theoretici"er een heel issue van maken.

Daar ageer ik een beetje tegen.

Ik vrees dat je er niet van uit mag gaan dat iedereen in de zorg hyperintelligent is en volledig doorziet wat de consequenties van wel of niet vaccineren zijn.

Als ze allemaal al begrijpen wat een vaccinatie exact doet.

Zoals in elk beroep heb je in de gezondheidszorg ook alle varianten van slimmen tot dommen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Je bent totaal gemanipuleerd door wat de media schreeuwt ceesv. Ik vind dit echt heel erg triest om te lezen en je bent helaas niet de enige die zo enorm beinvloed is. Mensen zo zijn enorm bang en angstig gemaakt.

 

Je laat je vaccineren, omdat jezelf niet ziek wil worden. Doe je met elke vaccinatie die er ook maar op onze aardkloot bestaat.

 

En nee, ik laat me niet onder druk zetten of chanteren door niemand. Het is al diep, maar dan ook diep triest dat dit gebeurt.

 

 

Als klein kind doe je dat, alles alleen voor jezelf. Als volwassene houden sommigen rekening met anderen. Helaas te weinig sommigen.

aangepast door minplus
klein toegevoegd, als kind van 6 denk je al ook om anderen
  • Like 3

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...