Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, minplus zei:

Ik vrees dat je er niet van uit mag gaan dat iedereen in de zorg hyperintelligent is en volledig doorziet wat de consequenties van wel of niet vaccineren zijn.

Als ze allemaal al begrijpen wat een vaccinatie exact doet.

Zoals in elk beroep heb je in de gezondheidszorg ook alle varianten van slimmen tot dommen.

 

Daar gaat het niet om: het gaat er nu om dat ze mensen willen gaan chanteren om tegen hun wil een vaccin te nemen.

 

Dat is het punt en eerlijk gezegd vind ik deze zet enorm dom, omdat er een hoop zich hiervan gaan afkeren, terwijl ze de vaccinatiebereidheid juist willen verhogen. Ik snap hier totaal niets meer van. Met alle respect voor al diegenen die zich wel willen laten vaccineren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 minuten geleden, minplus zei:

Als klein kind doe je dat, alles alleen voor jezelf. Als volwassene houden sommigen rekening met anderen. Helaas te weinig sommigen.

 

Vaccineren tegen de griep doe je voor jezelf. Net als dktp, bmr, de pokken, geelzucht etc etc.

 

En ik verdom het om te laten chanteren, geen speld tussen te krijgen.

 

Heb je het artikel van hart van Nederland wel gelezen, want daar draait het nu om. Gaat om een brief van de Jonge aan de Gezondheidsraad.

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Als dit het echt wordt, dan ben ik echt weg uit dit kloteland

51 minuten geleden, kiekiek zei:

Zoiets heet discriminatie.

Ga in godsnaam!! Het liefst dit jaar nog. In dit land wordt alleen maar gediscrimineerd.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, kiekiek zei:

 

Daar gaat het niet om: het gaat er nu om dat ze mensen willen gaan chanteren om tegen hun wil een vaccin te nemen.

 

Dat is het punt en eerlijk gezegd vind ik deze zet enorm dom, omdat er een hoop zich hiervan gaan afkeren, terwijl ze de vaccinatiebereidheid juist willen verhogen. Ik snap hier totaal niets meer van. Met alle respect voor al diegenen die zich wel willen laten vaccineren.

 

Dit is helaas geen reactie op wat ik zei.

Wat de regering meedeelt is leuk, maar die mensen hebben wat vaccinaties betreft geen kennis van zaken, dus je tegen hen afzetten is zinloos als je zelf geen kennis van zaken hebt.

En dan bedoel ik geen kennis van facebook of twitter.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, minplus zei:

Dit is helaas geen reactie op wat ik zei.

Wat de regering meedeelt is leuk, maar die mensen hebben wat vaccinaties betreft geen kennis van zaken, dus je tegen hen afzetten is zinloos als je zelf geen kennis van zaken hebt.

En dan bedoel ik geen kennis van facebook of twitter.

 

Ik denk dat je niet terug gelezen hebt, maar het gaat om dit artikel:

 

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/onrust-coronapaspoort-minister-de-jonge/?fbclid=IwAR0qzFLJRjPs68EunZX8d9QBpAlQ1U_8EAjo0LnR0ww4VJHp-4Ft8R1Cqc4

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, kiekiek zei:

 

Vaccineren tegen de griep doe je voor jezelf. Net als dktp, bmr, de pokken, geelzucht etc etc.

 

En ik verdom het om te laten chanteren, geen speld tussen te krijgen.

Vaccineren tegen DKTP, Pokken, Polio, BRM, etc. hebben je ouders bij jou laten doen als ze enigszins intelligent waren en geen last van de een of andere waanzin hadden.

Bij baarmoederhalskanker is het puur voor jezelf, bij griep vooral voor jezelf

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, kiekiek zei:

Wat ik al zei.

Je laat toch niet van het beleid van de een of andere  flapdrol politieke figuur zonder echte kennis van zaken afhangen of je jezelf en anderen wilt beschermen tegen invaliditeit cq overlijden?

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, kiekiek zei:

Je bent totaal gemanipuleerd door wat de media schreeuwt ceesv. Ik vind dit echt heel erg triest om te lezen en je bent helaas niet de enige die zo enorm beinvloed is. Mensen zo zijn enorm bang en angstig gemaakt.

Ik ga af op eigen waarneming en sta open voor kennis.

Jammer dat je een mening over mijn kennisvergaring vormt, die onjuist is.

Bang ben ik niet,  misschien fatalistisch,  maar na het leven en werken in New Delhi ben ik niet meer bang.

 

Wat Minister de Jonge betreft, die was vanavond gast in een tv programma.

 

Met droge ogen beweerde hij dat al die overige Europese landen slechts een symbolische prik voor de pers gegeven hebben, maar dat het inenten in die landen ook pas op 8 januari begint.

 

Een journaliste uit de UK, Suse van Kleef,  gaf toen aan dat de Engelsen 600.000 vaccinaties gegeven hebben.

 

Is De Jonge onvolledig geinformeerd over dit onderwerp?

Duitsland  heeft sinds de 3e kerstdag 1.2 miljoen vaccinaties gegeven.

Hoezo een symbolische prik voor de pers...

 

"De Engelsen zouden de bocht hebben afgesneden bij de regelgeving", dat is onjuist, ook zij hebben alle stappen gevolgd.

 

De Jonge stelde toen dat Nederland zorgvuldig wil zijn en eerst alle betrokkenen wilde informeren over bijwerkingen.

Waarom trouwens geen "Els Borst" als vakminister op dit onderwerp?

Zij was huisarts en wist wat er speelde bij medische onderwerpen.

 

Volgens mij kan je daar eerst iets over waarnemen wanneer je begint met vaccineren.

 

Maar, zo gaf hij aan , de gezondheidsraad in Nederland zou vanavond in spoedberaad bijeen zijn.

 

Nu pas?

 

Nee, ik neem kennis van wat de pers zegt, en weeg dat tegen de opgedane kennis over het onderwerp.

Ik raak pas in paniek, wanneer ik het optreden van De Jonge vanavond bekijk.

Ik laat mij niet bang maken, maar lees dit onderwerp eens terug, en kijk hoe de mening in de afgelopen periode tot werkelijkheid geworden is.

 

Het nieuwe normaal is dat we niets mogen, om deze pandemie niet op een catastrofe uit te laten lopen.

De genen die na vaccinatie en incubatietijd beschermd zijn, vormen geen risico meer voor degenen die niet beschermd zijn, zij zullen mondiaal meer bewegingsvrijheid mogen genieten.

 

 

Kiekiek, lees je in over hoe een vaccin werkt, welke 5 technische varianten er zijn in Vaccin land, en kijk welke voor en nadelen die hebben.

 

Was jij niet degene die bang was, iets met het vaccin, en of het wel veilig was?

Jouw woorden: "Mensen zo zijn enorm bang en angstig gemaakt."

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, ceesv zei:

Ik ga af op eigen waarneming en sta open voor kennis.

Jammer dat je een mening over mijn kennisvergaring vormt, die onjuist is.

Bang ben ik niet,  misschien fatalistisch,  maar na het leven en werken in New Delhi ben ik niet meer bang.

 

Wat Minister de Jonge betreft, die was vanavond gast in een tv programma.

 

Met droge ogen beweerde hij dat al die overige Europese landen slechts een symbolische prik voor de pers gegeven hebben, maar dat het inenten in die landen ook pas op 8 januari begint.

 

Een journaliste uit de UK, Suse van Kleef,  gaf toen aan dat de Engelsen 600.000 vaccinaties gegeven hebben.

 

Is De Jonge onvolledig geinformeerd over dit onderwerp?

Duitsland  heeft sinds de 3e kerstdag 1.2 miljoen vaccinaties gegeven.

Hoezo een symbolische prik voor de pers...

 

"De Engelsen zouden de bocht hebben afgesneden bij de regelgeving", dat is onjuist, ook zij hebben alle stappen gevolgd.

 

De Jonge stelde toen dat Nederland zorgvuldig wil zijn en eerst alle betrokkenen wilde informeren over bijwerkingen.

Waarom trouwens geen "Els Borst" als vakminister op dit onderwerp?

Zij was huisarts en wist wat er speelde bij medische onderwerpen.

 

Volgens mij kan je daar eerst iets over waarnemen wanneer je begint met vaccineren.

 

Maar, zo gaf hij aan , de gezondheidsraad in Nederland zou vanavond in spoedberaad bijeen zijn.

 

Nu pas?

 

Nee, ik neem kennis van wat de pers zegt, en weeg dat tegen de opgedane kennis over het onderwerp.

Ik raak pas in paniek, wanneer ik het optreden van De Jonge vanavond bekijk.

Ik laat mij niet bang maken, maar lees dit onderwerp eens terug, en kijk hoe de mening in de afgelopen periode tot werkelijkheid geworden is.

 

Het nieuwe normaal is dat we niets mogen, om deze pandemie niet op een catastrofe uit te laten lopen.

De genen die na vaccinatie en incubatietijd beschermd zijn, vormen geen risico meer voor degenen die niet beschermd zijn, zij zullen mondiaal meer bewegingsvrijheid mogen genieten.

 

 

Kiekiek, lees je in over hoe een vaccin werkt, welke 5 technische varianten er zijn in Vaccin land, en kijk welke voor en nadelen die hebben.

 

Was jij niet degene die bang was, iets met het vaccin, en of het wel veilig was?

Jouw woorden: "Mensen zo zijn enorm bang en angstig gemaakt."

 

 

Tsjaa zo zei de Jonge van de week iets in de trand van: ´Joh je eet je hele leven al frikandellen waarvan je ook niet weet wat erin zit, dus kan je ook dat prikkie even halen´. Een maand geleden zei hij dat vaccineren direkt of indirekt niet verplicht zou zijn en nu denkt hij daar heel anders over.

 

Mijn mening en van enorm veel mensen: dit is een hele enge man met twee gezichten.

 

We gaan het maar eens afwachten, maar ik ben er niet echt gerust over.  Hopenlijk over een week totaal ander nieuws.

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Jonge is het type figuur die weet dat hij geen kennis van zaken heeft maar doet politiek alsof hij alles begrijpt om langs al zijn fouten te glibberen. Iemand als Els Borst zou helemaal op haar plek zijn in zijn positie, maar dergelijke mensen worden regelmatig nogal eens vermoord omdat ze te duidelijk aangeven hoe het zou moeten.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, minplus zei:

De Jonge is het type figuur die weet dat hij geen kennis van zaken heeft maar doet politiek alsof hij alles begrijpt om langs al zijn fouten te glibberen. Iemand als Els Borst zou helemaal op haar plek zijn in zijn positie, maar dergelijke mensen worden regelmatig nogal eens vermoord omdat ze te duidelijk aangeven hoe het zou moeten.

 

Els Borst was zeker een goede op die plek, een vrouw met een goed hart. Is die moord ooit wel eens opgelost en de reden van die moord? Het vertrek van Bruno Bruins was ook wel heel erg apart. Was ook iets met de lijsttrekkersverkiezing van de Jonge.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me afvraag is hoe het zit met het inenten van mensen die al besmet zijn of zijn geweest?

Want met rond de 10.000 besmettingen per dag gaat het wel aardig snel.

Als je het RIVM mag geloven dan is op dit moment zo'n 5% van alle inwoners in Nederland al besmet of besmet geweest.

5% van 17,5 miljoen zijn toch een slordige 900.000 personen en met 2 inentingen per persoon in totaal zo'n 1,8 miljoen dosis.

Moeten die zich straks ook alsnog in laten enten terwijl ze besmet zijn geweest met het echte virus en niet door een sterk verzwakt of deel van het virus en daar waarschijnlijk ook al antistoffen tegen hebben ontwikkeld?

Ik zou denken spaar die inentingen uit en gebruik die om de groep kwetsbare personen uit te kunnen breiden en te gaan vaccineren.

 

Verder werd hier begin dit jaar gewezen naar Zweden waar het allemaal veel beter zou zijn en waar niets op slot ging maar waar men het virus eigenlijk een beetje vrij uit liet razen.

Kijk ik nu naar de statistieken dan gaat het in Zweden maar een klein beetje beter dan hier en hebben ze maar 300 personen op de 100.000 die besmet zijn minder dan hier. (Nederland zit nu rond de 4400 en Zweden rond de 4100)

Je zou toch verwachten dat het daar nu dan een heel stuk beter zou moeten gaan in zo'n veel minder dicht bevolkt gebied maar niets blijkt minder waar.

Hoe kan het daar nu dan toch zo fout gaan?

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elk principe heeft zijn prijs, wanneer het virus 100 keer dodelijker was geweest, stonden de antivaxers in de rij denk ik..

In elk geval, straks komt er een eis van buitenlanden dat je alleen binnenkomt met een covid vaccinatie paspoort. Die het niet hebben 

blijven dan gewoon nog een jaartje thuis. Is natuurlijk ook geen ramp. Maar het zal wel veel mensen doen besluiten om toch maar te laten vaccineren.

Gisteren had mijn vrouw weer een doorgestuurd filmpje van een zuster die doodging naar een vaccinatie, was dikke feak, ze was wel flauwgevallen maar later weer goed. Maar daar stopt natuurlijk het filmpje. Deze zuster viel wel vaker flauw. Het is net als de griep prik, je kan er een beetje ziek van worden of vreemd voelen.

Het is natuurlijk een nabootsing van een virus zelf, dus je lichaam gaat er op reageren wat ook de bedoeling is.

 

 

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Ventura zei:

IC verpleger na 8 dagen het Pfizer vaccine te hebben gekregen. Toch weer covid 19 besmet/positief getest volgens een Amerikaanse nieuwszender:

 

ER nurse tests positive for COVID-19 eight days after receiving vaccine

https://www.10news.com/news/local-news/er-nurse-tests-positive-for-covid-19-eight-days-after-receiving-vaccine

 

7 uren geleden, gerrit B zei:

Wat ik me afvraag is hoe het zit met het inenten van mensen die al besmet zijn of zijn geweest?

Dat vroeg ik me ook af toen ik de post van @Ventura hierboven las. Misschien was de besmetting er dus al voor de prik. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...