Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, ceesv zei:

 

The variant was first detected in October 2020 from a sample taken the previous month,   https://en.wikipedia.org/wiki/Variant_of_Concern_202012/01

Wikipedia is ook niet de heilige graal, maar dit gegeven is ondebouwd met literatuur.

Dus in September 2020 is de variant al opgetreden, dat is 3 maanden voordat men begon met vaccineren.

 

Een verband tussen de vaccinatie en mutatie is niet aan de orde.

 

@kiekiek

 

 

Wie is hier bezig mensen bang te maken?

 

Ik kan alleen nogmaals benadrukken, lees je in over de materie en denk na over wat je leest.

Is het aan nemelijk, kan ik er gegevens over vinden, wat zeggen deskundigen.

Gebruik je verstand.

 

En poneer dan je stelling met onderbouwing.

 

 

Wat is er lastig om te accepteren dat iemand geen vaccin wil? Waarom blijf je daarop dringen? Heb je niet door dat juist dat gedram er voor zorgt dat steeds meer mensen zich ervan afkeren?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uren geleden, kiekiek zei:

Wat ik ook wel opmerkelijk vind is dat er in een nieuwe variant in de UK opdook, nadat ze zijn begonnen met vaccineren. Elk virus muteert aan de lopende band, maar wel toevallig opeens.

 

Ook via sat4all komen complottheoriën dus vrij eenvoudig de wereld in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, kiekiek zei:

Wat is er lastig om te accepteren dat iemand geen vaccin wil? Waarom blijf je daarop dringen? Heb je niet door dat juist dat gedram er voor zorgt dat steeds meer mensen zich ervan afkeren?

Niet om het een of ander, maar je reageert totaal niet op hetgeen wat ceesv schrijft. Hij schrijft namelijk niet dat jij je moet laten vaccineren. Hij schrijft dat je misschien eens moet gaan inlezen / laten informeren door betrouwbare bronnen (dus niet enig van de "sociale" netwerken) zoals de wetenschappelijke literatuur die beschikbaar is, en dan reageren met een onderbouwd argument. Maar het probleem is dat je dat niet doet, je informeert jezelf niet op de beste manier (je leest alleen maar wat je wilt lezen, en dat versterkt dus je "gelijk"), en kan niet onderbouwd reageren als er iemand wat anders schrijft.

 

Wat ik jammer vind is dat je ook niet aangeeft dat je misschien te snel conclusies hebt getrokken naar aanleiding van de mutatie die nu erg prevalent is in  het VK, en het vaccineren van de mensen daar....

 

Als jij je niet laat vaccineren is dat jouw keuze, welke niemand je zal ontnemen (de mogelijkheid van je keuze maken). Echter het staat andere mensen / groepen / landen etc vrij om een andere keuze te maken, en mensen die bewust gekozen hebben voor het niet laten vaccineren, uit te sluiten van dingen. Denk aan het bezoek van concerten / festivals etc. Of misschien het bezoek aan een restaurant of bar? Ik weet het niet.

Wat ik wel weet is dat de keuzevrijheid die jij wilt behouden, wat je goed recht is, met betrekking tot het wel of niet laten vaccineren, net zo goed geldt voor andere mensen / groepen / landen die kunnen besluiten niet gevaccineerde mensen geen toegang te verlenen / buiten te sluiten. 

 

Dus het is een keuze die jezelf maakt, maar wel eentje die een (groot) deel van je leven kan beïnvloeden. En het is dus aan jou om de keuze te maken die jezelf het beste lijkt. Aan niemand anders...

aangepast door Big fellow
Verduidelijking

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Big fellow zei:

Niet om het een of ander, maar je reageert totaal niet op hetgeen wat ceesv schrijft. Hij schrijft namelijk niet dat jij je moet laten vaccineren. Hij schrijft dat je misschien eens moet gaan inlezen / laten informeren door betrouwbare bronnen (dus niet enig van de "sociale" netwerken) zoals de wetenschappelijke literatuur die beschikbaar is, en dan reageren met een onderbouwd argument. Maar het probleem is dat je dat niet doet, je informeert jezelf niet op de beste manier (je leest alleen maar wat je wilt lezen, en dat versterkt dus je "gelijk"), en kan niet onderbouwd reageren als er iemand wat anders schrijft.

 

 

Hoe weet je dat nou? Ik lees me al in vanaf het begin van de hele corona crisis en ook nog eens van zoveel mogelijk kanten, pro en contra.

 

De enige vraag die nog steeds niet beantwoord is, is wat het vaccin over een periode van 10 jaar met mensen gaat doen. Ernstige bijwerkingen ja of nee en zo ja: wat? De toekomst en de praktijk met verschillende vaccins zal moeten uitwijzen of het een bewezen goed werkend vaccin is zonder vervelende bijwerkingen.

 

Voor nu zeg ik nee, maar wellicht dat dat in de toekomst verandert in een ja.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

22 minuten geleden, kiekiek zei:

Hoe weet je dat nou? Ik lees me al in vanaf het begin van de hele corona crisis en ook nog eens van zoveel mogelijk kanten, pro en contra.

Dit blijkt uit de antwoorden die je schrijft, en niet onderbouwde uitspraken die je doet. Als er dan iemand is die vraagt om een onderbouwd antwoord, @ceesv , dan antwoord je niet (lijkt wel of je het ontwijkt).

 

22 minuten geleden, kiekiek zei:

De enige vraag die nog steeds niet beantwoord is, is wat het vaccin over een periode van 10 jaar met mensen gaat doen. Ernstige bijwerkingen ja of nee.....

Dat is iets wat redelijk voorspeld kan worden na de grootschalige testen die reeds gedaan zijn. Waar sommige technieken nooit eerder zijn gebruikt in een vaccin voor mensen, is er wel degelijk ervaring met dezelfde technieken bij dieren. En daar is veel data van beschikbaar, welke ook redelijkerwijs kan worden gebruikt om toekomstige effecten te voorspellen etc.

 

Zeker weten doen we pas rond 2031. Echter dan kan het argument worden hoe het vaccin over een periode van 25 jaar dingen doet... M.a.w. het lange-termijn argument is iets wat je altijd kan gebruiken om iets te weigeren / te wantrouwen / etc.

 

22 minuten geleden, kiekiek zei:

Voor nu zeg ik nee, maar wellicht dat dat in de toekomst verandert in een ja.

Wat ik eerder schreef, dat is jouw eigen keuze. Echter als de keuze "nee" is, wordt dan niet boos op mensen / organisaties / landen die jouw weigeren etc... 

aangepast door Big fellow
Deels dubbel post verwijdert....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Big fellow zei:

 

Zeker weten doen we pas rond 2031. Echter dan kan het argument worden hoe het vaccin over een periode van 25 jaar dingen doet... M.a.w. het lange-termijn argument is iets wat je altijd kan gebruiken om iets te weigeren / te wantrouwen / etc.

 

 

Ben je op de hoogte van het feit dat de vaccin fabrikanten in hun contracten met de overheid 4 jaar immuniteit hebben bedongen voor het geval er ernstige bijwerkingen zijn tgv het vaccin? Je hebt domweg de eerste 4 jaar geen garantie:

 

https://www.letselschade.nu/zorg-medische-aansprakelijkheid/de-race-om-het-vaccin-farmaceuten-krijgen-immuniteit-tegen-rechtszaken-voor-schadelijke-bijwerkingen/

 

 

 

Op de valreep van 2020 heeft de staat een zaak verloren mbt het verplicht stellen van pcr testen voor inkomende reizigers.

 

KG-ZA-20-1256-Vonnis-in-kort-geding-van-31-december-20201.pdf

33 minuten geleden, Big fellow zei:

 

Wat ik eerder schreef, dat is jouw eigen keuze. Echter als de keuze "nee" is, wordt dan niet boos op mensen / organisaties / landen die jouw weigeren etc... 

 

Dat zijn er meer dan je denkt, mogelijk zelfs de helft. Zoals iemand hier al schreef: wij gaan naar een tweedeling van de maatschappij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, kiekiek zei:

Ben je op de hoogte van het feit dat de vaccin fabrikanten in hun contracten met de overheid 4 jaar immuniteit hebben bedongen

Ik ben zeer goed op de hoogte van heel veel dingen m.b.t. deze vaccins. Dus ja, ik ben op de hoogte van dit deel... Ze zijn beschermd, tenzij er moedwillig fouten zijn gemaakt in het proces. (Denk aan het vervalsen van onderzoeks data etc)

7 minuten geleden, kiekiek zei:

Je hebt domweg de eerste 4 jaar geen garantie

Wat voor "garantie" wil je dan? Ga jij 4 jaar wachten, omdat je dan "garantie" gaat hebben?

 

10 minuten geleden, kiekiek zei:

Op de valreep van 2020 heeft de staat een zaak verloren mbt het verplicht stellen van pcr testen voor inkomende reizigers.

Ik denk dat jij daar anders over denkt, maar ik vind dit dus een slechte zaak. Ik moet zeer binnenkort naar het buitenland, en ik moet dus wel een PCR test overleggen. En daar heb ik dus geen probleem mee. Het geeft mij zekerheid over mijn status, maar ik hoef mij ook geen zorgen te maken dat ik andere mensen eventueel besmet...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is uiterst humaan voor de/zijn medemens als iemand zich laat inenten.

Heb je naaste lief als jezelf...

 

LET WEL!! niet omdraaien!

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, astro iris zei:

@kiekiek  Ik hoop dat je het verhaal niet gelooft,  dat we na vaccinatie in de loop der jaren gaan veranderen in apen.🐵:confused:

De mogelijkheid bestaat ook, dat degenen die zich niet hebben laten vaccineren, voor aap komen te staan...

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mens is het probleem.

4 uren geleden, Eduard07 zei:

De mogelijkheid bestaat ook, dat degenen die zich niet hebben laten vaccineren, voor aap komen te staan...

 

Andersom Eduard. Mark my words, read my lips ;)

 

 

7 uren geleden, Big fellow zei:

Ze zijn beschermd, tenzij er moedwillig fouten zijn gemaakt in het proces. (Denk aan het vervalsen van onderzoeks data etc)

 

Wat voor "garantie" wil je dan? Ga jij 4 jaar wachten, omdat je dan "garantie" gaat hebben?

 

 

Het eerste zinnetje weten we dus niet.

 

Tweede zinnetje: ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, kiekiek zei:

Tweede zinnetje: ja.

Dan moet jij dus allerlei beperkingen accepteren die direct voorvloeien uit het feit dat jij je niet hebt laten vaccineren en daardoor anderen kunt besmetten die zich evenmin hebben laten vaccineren.

En omdat dit feit niet aan je neus te zien is, moet jij accepteren dat er over jou generieke besluiten worden genomen in het belang van bespreidingspreventie.

 

En dat heeft dus NIETS met WO2 te maken!

Jij wilt vrijheid om te weigeren, en die vrijheid heb je!

Alleen heb je NIET de vrijheid anderen te besmetten. Want dan zou je aan een andermans grondwettelijk recht komen op overheidsbescherming m.b.t. zijn/haar gezondheid.  

Want dat recht op overheidsbescherming heb jij immers ook!

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...