Ga naar inhoud


Monddoekjes, ervaring gevraagd


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Onze nanny is ijverig aan het naaien gegaan (met de naaimachine dus) en maakt de hele dag monddoekjes voor iedereen en de hele buurt.

Nu probeer ik die dingen ook te gebruiken maar het volgende probleem:

Op mijn werk draag ik bijna altijd een leesbril en doordat er telkens wat adem langs de neus naar boven ontsnapt, beslaan de glazen van mijn  leesbril voortdurend aan de binnenkant.

Hetzelfde gebeurd als ik buiten met mijn zonnebril rondloop.

De doekjes sluiten de neus goed af en zijn van katoen.

Is dit alleen bij mij zo of hebben meer mensen daar last van?

Zo zien de doekjes eruit:

 

IMG-20200414-WA0001.jpg

IMG-20200414-WA0002.jpg

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het feit dat er adem ontsnapt boven het doekje uit, betekent ook dat er via die weg lucht naar binnen komt.

Je kunt stellen dat het doekje dus niet helpt, of beperkt helpt.  ..overigens is een beperkt middel altijd beter dan geen middel.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken de uitdaging met deze type model monddoekjes. Het enige wat bij mij werkt, is een monddoekje met een uitademventiel er in. Het vervelende van deze monddoekjes is, bij lang dragen zijn er striemen duidelijk zichtbaar in het gelaat.  

 

image.png.4c17ca462ccdc158cddead372840b0ee.png

aangepast door Ventura
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooralsnog hoeft hier niemand die zich aan de afstandsregel houdt een mondkap / schaamlap. Dus de ervaringen met die dingen die je zelf maakt zijn nog te beperkt.

De long johns (lange onderbroek) voldoet prima als je de broekspijp voor het deel van knie tot lies afknipt en gebruikt als koltrui. :grin:

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf geborduurde mondkapjes volstrekt zinloos. Beschermingsklasse 0.

 

mondkapjes.jpg?w=480&h=

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Psychosammie zei:

Zelf geborduurde mondkapjes volstrekt zinloos. Beschermingsklasse 0.

 

Bron?

 

Ze zijn niet geborduurd maar genaaid.

En verder lees ik dit: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/prevent-getting-sick/diy-cloth-face-coverings.html

Gelieve geen foute informatie te verspreiden.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen ervaring met dit type eigenmaak. Vrouwlief heeft wel ervaring met een polar buff in combinatie met een leesbril en had er geen last van. Maratonschaatsers zie je ook met die dingen in combinatie met een schaatsbril, dus het moet kunnen. M'n zus had bij het skien wel last van enig beslaan, maar die had hem misschien niet helemaal goed gebruikt.

Verder is iedereen het inmiddels wel eens over het nut van mondkapjes en heeft men toegegeven dat het dragen als onnodig werd aangekondigd omdat er een gigantisch tekort was.

En zoals ik 2 maand geleden al aangaf: operatie- en IC-personeel draagt ze niet voor niets.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, minplus zei:

En zoals ik 2 maand geleden al aangaf: operatie- en IC-personeel draagt ze niet voor niets.

 

Dan ben je volledig fout.  Zelfs in de instructie zoals deze hierboven staat:

 

Quote

CDC also advises the use of simple cloth face coverings to slow the spread of the virus and help people who may have the virus and do not know it from transmitting it to others. 

 

Lees dat eens goed.  Die maskers zijn alleen goed om te voorkomen (of het risico verminderen) dat de drager het virus verspreid.

 

Om jezelf te beschermen zijn deze dingen niet geschikt.

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Drs. IJzerbout zei:

 

Bron?

 

Ze zijn niet geborduurd maar genaaid.

En verder lees ik dit: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/prevent-getting-sick/diy-cloth-face-coverings.html

Gelieve geen foute informatie te verspreiden.

 

Ik vraag me sowieso af of dit soort mondkapjes wel geschikt zijn. Het eerste de beste goedkope mondkapje is waarschijnlijk al een stuk beter, omdat die waterdicht is door het gebruikte materiaal. Hou een stoffen mondkapje maar eens onder de kraan: die is zo lek als een mandje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Kabeltje87 zei:

 

Dan ben je volledig fout.  Zelfs in de instructie zoals deze hierboven staat:

 

 

Lees dat eens goed.  Die maskers zijn alleen goed om te voorkomen (of het risico verminderen) dat de drager het virus verspreid.

 

Om jezelf te beschermen zijn deze dingen niet geschikt.

 

Vandaar dat ze er in verpleeghuizen om schreeuwen....

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Toch is die informatie absoluut correct, Dit soort maskers helpen de drager NIET tegen het besmet raken, hooguit als je ZELF besmet bent tegen het niet besmetten van anderen als afstand houden niet mogelijk is.

 

De vezeldichtheid is simpelweg niet goed genoeg om de microdruppels (bijna damp) tegen te houden, het voorkomt bij de drager echter wel het verspreiden van grotere druppels door hoesten of niezen, die eenmaal in de lucht in damp veranderen in damp.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Onze nanny is ijverig aan het naaien gegaan (met de naaimachine dus) en maakt de hele dag monddoekjes voor iedereen en de hele buurt.

 

 

Doet me wel een beetje denken aan de tijd van de gebreide condooms ;)

 

21580

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...