Ga naar inhoud


Monddoekjes, ervaring gevraagd


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

16 uren geleden, Sverige zei:

Ik ga overigens toch alleen maar naar buiten als het echt noodzakelijk is... de laatste keer was 5 april..

 

Huh? Ik merk hier in het dorp geen verschil met anders. Mensen lopen een rondje. Zijn aan het sporten of zijn aan het winkelen. Wij doen ook iedere dag een rondje. Effe luchten anders gaat het zuur ruiken 🤣

 

Wat de prijs van die mondkapjes betreft, dat is nou vraag en aanbod. Het enige wat duidelijk wordt is dat we voor iedere scheet afhankelijk geworden zijn van het buitenland. Omdat we zo nodig een kennis-economie moeten zijn.

 

Verder lekker veel desinformatie hier. Er is nog geen bewijs dat landen met mondkapjes het beter doen dan landen zonder. Hoogstens misschien in de zwaar overbevolkte gebieden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 minuten geleden, Psychosammie zei:

Hoogstens misschien in de zwaar overbevolkte gebieden.

dat jij in de rimboe woont kunnen we niets voor

:P

 

ik dacht dat ik de juiste methode al beschreven had inzake het desinfecteren van monddoekjes met microwave... (voor die het vergeten zijn <<< )

elk bacterie en/of virus bevat vocht en wordt lekker gekookt als een eitje dat stolt

aangepast door Tonskidutch
link toegevoegd naar methode

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de winter ben ik veel meer buiten, wordt het te warm, is het toch afgelopen voor mij aangezien ik niet tegen de warmte kan. warmer dan 16-18 graden hoeft echt niet voor mij...

Maar ik denk dat het advies wat ik in heel veel landen hoort om zoveel mogelijk thuis te blijven gewoon een goed advies is. Je loopt gewoon minder risiko om besmet te worden...

Dus om gewoon normaal maar naar buiten te gaan, is in mijn ogen de verkeerde manier om met het probleem om te gaan. Je brengt jezelf en anderen in gevaar... en ik probeer mezelf gezond te houden, wat dit virus betreft... dat nog erbij krijgen zou wel eens te veel kunnen zijn...

Je huis hoeft helemaal niet zuur te ruiken hoor... gewoon goed luchten, dat doe je toch altijd al.

Bovendien hoef ik dus niet zonodig naar buiten toe in de zomer...  cafe's of restaurants bezoeken doe ik nooit, het is niet mijn ding.... dus als ik heel eerlijk ben, verandert er niet zo veel, behalve dat je niet  kan reizen... onder normale omstandigheden was ik nu in Denemarken, het laatste reisje voor de winter weer komt... en dat kon nu niet doorgaan helaas.... maar ik moet maar heel erg weinig aanpassen aan mijn normale manier van leven.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dat reizen betreft mag het virus nog wel even flink de gemoederen bezig houden.

Kijk ik nu naar buiten dan zie ik een prachtige blauwe lucht zoals er die ook er ook eind jaren 60 begin jaren 70 vaak te zien was. (wij hier in het oosten zagen dan wel vaak de geelachtige lucht aankomen vanuit het Roergebied als de wind verkeerd stond)

Zou men nu weer normaal kunnen reizen dan was de lucht rond dit tijdstip al weer flink vervuild geweest zijn met strepen trekkende vliegtuigen.

 

Ook als je kijkt hoe snel het virus wereldwijd is verspreid dan zou het toch ook wel eens goed zijn om na te gaan denken over de huidige manier van reizen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerrit B, Dat kun je best wel eens overdenken al die reisjes in 2 uur naar Barcelona o.i.d.

Het Ultrafijnstof (kun je nalezen bij RIVM) is een van de gevaarlijkste onzichtbare ziekmakers naast viRussen.

 

Maar ook met je ski koffer op het dak naar Oostenrijk kachelen om de Alpen wat te gaan verpesten kan men heroverwegen als het over verspreiding gaat met al die tankstops en menig plaspauzes aan de Autoweg Horeca gelegenheden.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alleen de korte reizen maar ook de lange.

Mijn dochter was dit weekend ook thuis en nu ze niet voor haar master naar het buitenland mag had ze bedacht om dan maar "even" rond te gaan trekken in Australië want ze had van vriendinnen gehoord dat het daar zo mooi was.

Dus had haar al gevraagd of ze aan het eind van het jaar ook weer mee ging lopen in protest tegen de Co2 uitstoot (toen viel het kwartje pas)

 

Maar ik kom ook bij klanten die een vakantie woning hebben aan de andere kant van de wereld en daar een paar keer per jaar (om de maand) naar toe gaan of even naar China, Thailand of Korea gaan om daar de productie voortgang te bekijken.

Ik gun ze dat allemaal maar denk dat als ze door dit soort pretreizen een streep zetten dat zoiets direct en indirect veel meer impact heeft dan het dragen van welk mondkapje dan ook.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zo zijn we weer bij de CO2 hoax aanbeland.

 

Wat mij betreft gaat straks direct alles weer terug naar normaal. Als we niet verrekt goed opletten zijn straks een hoop zaken verboten en zijn we onze privacy helemaal kwijt.

Met name de linkse partijen maken dit soort overwegingen al.

 

Laten we vooral niet vergeten, als er al problemen zijn met CO2, stikstof en weet ik al niet wat, het probleem is overbevolking!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Psychosammie zei:

het probleem is overbevolking!

hoeveel vindt je genoeg in Nederland qua bevolking?

 

Als er geen voedingsbodem is voor viRussen gaat het viRus vanzelf weg.

Dat weten we ook wel. Dat is de natuurlijke selectie. Je hebt overigens de selectie van de sterkste en die van de slimste.

Maar de Productie en Economie zal een stukje lager uitvallen omdat er geen handen meer zijn om het werk te verzetten nadat die overbevolkte regio's leeg geworden zijn.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Psychosammie zei:

Laten we vooral niet vergeten, als er al problemen zijn met CO2, stikstof en weet ik al niet wat, het probleem is overbevolking!

 

Dat probleem met overbevolking kan prima met dit virus worden opgelost, zijn we meteen van al die senioren af, zijn de pensioenproblemen meteen opgelost, de woningnood opgelost enz.

Zoeken we alleen nog een aantal vrijwilligers die flinke gaten willen graven 🥴

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

hoeveel vindt je genoeg in Nederland qua bevolking?

 

10 miljoen. https://www.overpopulationawareness.org/nl/

 

De economie hoeft niet minder te worden. Er gaat ook minder geld zitten in zorg, WW etc.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kwestie is bij minder medemensen als aantal en deelnemers van onze maatschappij natuurlijk het cumulatief systeem van afdrachten en belasting voor het algemeen.

Denk maar niet dat je nog pensioen kunt verwachten als jeugdige starter op de arbeidsmarkt nadat we al 2 jaar met deze Covid-19 zitten opgescheept.

Dus mocht het aantal 7 miljoen beheersbaar laten sterven, met mondkapjes op, je oplossing zou zijn voor dit viRus dan zijn er genoeg onbekende factoren die ons in de middeleeuwen kunnen doen belanden. (volgens vooraanstaande economen)

Niet dat de middeleeuwen nu zo verkeerd waren, maar je moet wel een zwaard kunnen hanteren op weg naar het dorp. :blink:;)

aangepast door Tonskidutch
komma

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Michel zei:


 

brilliant idee. Laten we als bv nederland alle handelaren verplichten ze voor 3 kwartjes te verkopen. Dan kan iedereen die ze niet nodig heeft ze kopen en heeft het zorgpersoneel niets meer.

 

heb toch eens een beetje vertrouwen in de experts, in plaats van steeds maar zelf de ‘expert’  uit te hangen.

Idd. een briljant idee van jou: als de prijs wat lager wordt stormt meteen heel Nederland naar de winkel om mondkapjes te kopen......

Kom nou.

 

Voor de rest bekijk ik dingen liever zelf vanuit m'n vakgebied dan dat ik op tegenstrijdige uitspraken van anderen afga. En voel niet de neiging me denigrerend over (het vakgebied van) een ander uit te laten.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...