Ga naar inhoud


Monddoekjes, ervaring gevraagd


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


Op 16-4-2020 om 11:16, Drs. IJzerbout zei:

Onze nanny is ijverig aan het naaien gegaan (met de naaimachine dus) en maakt de hele dag monddoekjes voor iedereen en de hele buurt.

Nu probeer ik die dingen ook te gebruiken maar het volgende probleem:

Op mijn werk draag ik bijna altijd een leesbril en doordat er telkens wat adem langs de neus naar boven ontsnapt, beslaan de glazen van mijn  leesbril voortdurend aan de binnenkant.

 

Als je het goed doet dan kun je in het bovenste deel waar het touwtje loopt een metalen/aluminium stripje schuiven.

Nu zijn die stripjes dus niet zomaar even te koop, maar een goed alternatief zijn de strips die ze gebruiken om een zak waar brood oid. inzit dicht te maken.

Daar zie je clips omheen zitten waar niet 1 ijzerdraadje in zit maar 2 en daardoor dus een stuk steviger zijn.

Deze strips zijn er ook in het langer te koop en daar kun je dus prima zo'n neusclip van maken.

Draag je een bril en druk je de neusclip goed aan dan heb je ook veel minder last van beslaan.

Maar om dat beslaan en stof wat toch achter een simpel masker langs gaat gebruik ik dus ook meestal de FFP2 maskers met ventiel, die sluiten (mits goed aangebracht) veel beter af, daar zuig je aan via het masker en blaas je uit via het ventiel.

Maar als ik een uurtje boven het hoofd aan het boren ben geweest dan zijn die dingen meestal al wel zo nat van alleen de adem dat het water op het ventiel staat en in hoeverre ze dan geen bron van virussen en andere zooi kunnen zijn dat wordt er helaas niet bij vermeld.

Verder merk je dat het werken met zo'n masker op gewoon een zwaardere belasting is. Ik betrap me er vaak zelf op dat, als ik druk aan het werk ben, ik gewoon sta te hijgen met zo'n masker op en zonder masker op nergens last van heb.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, astro iris zei:

Er zijn er veel die je zonder mondkapje niet verstaat.

 

Bedoel je mensen die onder het gras liggen?

Inderdaad, die versta ik ook heel erg slecht.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, astro iris zei:

Er zijn er veel die je zonder mondkapje niet verstaat.

 

idd, een Amsterdammer is voor een Vlaming onbegrijpbaar.

 

PS:  Ik denk ook dat een West-Vlaming voor een Amsterdammer onverstaanbaar is, en ondertitels nodig zijn.

aangepast door Kabeltje87
  • Haha 1

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatst gesproken met een koreaan......niet te verstaan met mondkapje!
....zonder mondkapje trouwens ook niet.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn Amsterdammers die west vlaomen wel verstaon.

Maar we wijken af van het topic.

de regering heeft ons gevraagd geen mondkapjes te kopen omdat we het de essentiële beroepen lastig maken met bevoorrading als wij ze weggraaien

punt

en je eigen spul naaien kan, moet DR IJzerbout maar een betere naaister vinden

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

de regering heeft ons gevraagd geen mondkapjes te kopen omdat we het de essentiële beroepen lastig maken met bevoorrading als wij ze weggraaien

 

 

Tonski, voor de zoveelste keer.

 

De mensen in de zorg gebruiken niet de doorsnee mondmaskertjes die je op allerlei websites te koop ziet staan.

 

Je benadeelt er dus niemand mee er daar eentje te kopen en dat te dragen. Integendeel, mocht je zélf zonder het te weten corona hebben, zul je minder makkelijk anderen besmetten.

 

Hoop dat je het nu eindelijk begrepen hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen was op WNL dat er een mondmaskerwinkel in Amsterdam was geopend.

Het was eerst een ijswinkel maar door de crisis is het nu dus een mondmaskerwinkel geworden.

Enig minpuntje was dat een FFP2 masker (waarvan ik er voorheen 20 voor 6,95 kocht) daar per stuk 9 euro kosten.

mondmasker winkel Amsterdam

Saillant detail was dat je er alleen contant kunt betalen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, gerrit B zei:

Vanmorgen was op WNL dat er een mondmaskerwinkel in Amsterdam was geopend.

Het was eerst een ijswinkel maar door de crisis is het nu dus een mondmaskerwinkel geworden.

Enig minpuntje was dat een FFP2 masker (waarvan ik er voorheen 20 voor 6,95 kocht) daar per stuk 9 euro kosten.

mondmasker winkel Amsterdam

Saillant detail was dat je er alleen contant kunt betalen.

Was dat niet 2 voor 6,95 ? Dat was nl. ongeveer de prijs waarvoor ik een paar jaar geleden een setje van 2 in Duitsland kost.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...