Ga naar inhoud


Monddoekjes, ervaring gevraagd


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Con zei:

 

Dat is natuurlijk onzin, als er geen mondkapjes zijn kun je

deze ook niet verplichten. Alles in verhouding blijven zien

is mijn advies.

 

Ben het helemaal met Michel eens, Rutte (niet mijn vriend)

doet het erg goed. Er worden mijns inziens de juiste

besluiten genomen (na het giga rapport te hebben gelezen)

En dat rapport is ook een Huzarenstukje.

Het ging hier niet over de beschikbaarheid van mondkapjes, Con, ook al kun je je afvragen waarom Nederland vele miljoenen in februari naar elders verkocht heeft en had de regering dat m.i. kunnen voorkomen als ze kennis van zaken had gehad, maar om de prijs van die dingen die hier veel te hoog is geworden.

Of Rutte (ik heb politiek geen vrienden) het goed doet (politiek, ok,  zeker, helemaal met je eens) is voor mij zeer betrekkelijk. Hij heeft te laat gereageerd, iets wat je hem vanwege z'n gebrek aan kennis van de zaak maar deels kunt aanrekenen, en moet nu de schade zien te beperken op advies van anderen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet alles maar dan ook alles relativeren.

Nederland staat voorop in het opstellen van normen.

Kijk naar alle EN en NEN normen die vaak de basis

zijn voor de wetgeving.

Ooit is er een onderzoek geweest naar mondkapjes,

lees PBM's en daar zijn maatstaven en normen op

gebaseerd.

Niemand, maar dan ook niemand heeft in Nederland

(denk ik) enige aversie getoond tegen deze manier van

en samenstellen tot het vormen van de uitgangspunten

waaraan b.v. mondkapjes moesten voldoen.

En nu, gaan we in Nederland lopen piepen dat het

schandalig is dat we ze terugsturen.

Neem GerritB, die kan daar meer over vertellen, weliswaar

niet virus-gerelateerd maar hij weet wel dat er heel veel

bagger is op de markt.

De denktank (en dat is dus niet Rutte) meent dat de te

verkrijgen mondkapjes "schijnheilig" zijn dan dien je dat

als land (regering) enerzijds te respecteren en anderzijds

geen valse verwachtingen wekken met foute kapjes.

 

Let wel, mocht ik in het publiek komen (wat voorlopig nog

niet ter sprake is) zou ik liever een slecht mondkapje

ophebben als helemaal geen bescherming. Al is het alleen

maar voor mijn gevoel. Toch respecteer ik de terugzending.

 

En nogmaals, de regering heeft geen kennis van zaken,

het zijn politici die zicht laten adviseren. Voor deze crisis

heb je experts nodig en blijkt dat ze alles op alles zetten

om de expertise te vergaren, wereldwijd zelfs. En zo te

komen op zéér wel overwogen uitspraken.

Ik schreef het al eerder in het Corona topic, hulde aan het

OMT maar zeker in combinatie met de regering.

Nogmaals ben geen voorstander van de huidige regering

maar dit pakken ze voor mijn gevoel goed op. 

 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij af of ge zo'n ding kunt steriliseren in de microwave. Als mijn muts nat is zet ik die er ook in . Niet te lang, met beurten van 20 à 30 sec (900). Na 3 a 4 beurten heb je 'n droge muts en snel.

Kurken van wijnflessen maakt men ook zo kiemvrij.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap volledig wat je aangeeft, Con.

Maar wat de mondkapjes betreft ging het niet om het terugsturen (ook al was dat onzinnig, want voor de mensen op straat en dus ook voor jou en mij waren ze prima geweest omdat ze echt wel besmettingen voorkomen terwijl ze voor medici die de volle hap recht in hun gezicht krijgen niet goed genoeg waren) maar om perfecte mondkapjes van hoog niveau voor de gezondheidszorg die voor nog meer gewin verkocht werden. Wat m.i. krankzinnig was, ook al was het met de beste politieke bedoelingen. Waarbij ik bij dat politieke weer problemen heb omdat voor mij mensen(levens) belangrijker zijn dan politiek en machtsspelletjes.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, de mon zei:

Ik vraag mij af of ge zo'n ding kunt steriliseren in de microwave. Als mijn muts nat is zet ik die er ook in . Niet te lang, met beurten van 20 à 30 sec (900). Na 3 a 4 beurten heb je 'n droge muts en snel.

Kurken van wijnflessen maakt men ook zo kiemvrij.

Ik heb het met m'n mondkapje nog niet geprobeerd, maar het zou best kunnen. Maar hoe lang is genoeg zonder de weefsels van het kapje te beschadigen? Ik denk dat ze aardig wat kunnen hebben, maar voorlopig is het voor mij een kwestie van hem een paar dagen wegleggen en dan werken de eventueel opgevangen virussen niet meer.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
9 uren geleden, minplus zei:

Het ging hier niet over de beschikbaarheid van mondkapjes, Con, ook al kun je je afvragen waarom Nederland vele miljoenen in februari naar elders verkocht heeft en had de regering dat m.i. kunnen voorkomen als ze kennis van zaken had gehad, maar om de prijs van die dingen die hier veel te hoog is geworden.

Of Rutte (ik heb politiek geen vrienden) het goed doet (politiek, ok,  zeker, helemaal met je eens) is voor mij zeer betrekkelijk. Hij heeft te laat gereageerd, iets wat je hem vanwege z'n gebrek aan kennis van de zaak maar deels kunt aanrekenen, en moet nu de schade zien te beperken op advies van anderen.


 

brilliant idee. Laten we als bv nederland alle handelaren verplichten ze voor 3 kwartjes te verkopen. Dan kan iedereen die ze niet nodig heeft ze kopen en heeft het zorgpersoneel niets meer.

 

heb toch eens een beetje vertrouwen in de experts, in plaats van steeds maar zelf de ‘expert’  uit te hangen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, de mon zei:

Ik vraag mij af of ge zo'n ding kunt steriliseren in de microwave. Als mijn muts nat is zet ik die er ook in . Niet te lang, met beurten van 20 à 30 sec (900). Na 3 a 4 beurten heb je 'n droge muts en snel.

Kurken van wijnflessen maakt men ook zo kiemvrij.

Zolang de monddoekjes geen vocht bevatten doet de magnetron helemaal niets.

Wanneer deze wel vochtig zijn dan zullen deze verhitten en kan het virus stuk gaan.

 

Vergeet het verhaal van kurken in de magnetron, dat is echt complete onzin, naar mijn inziens.

...tenzij ze op kook temperatuur komen..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenstaande reactie had ik iets te snel geplaatst zonder mijzelf eerst bij te lezen en wil op mijn uitspraak deels terug komen.

 

Het verhitten van de kurk in de magnetron helpt om de laatste sporen van vocht te laten verdampen, zodat eventuele sporen van schimmels nog minder kans krijgen om de wijn te bederven.

En dat vinden de wijnliefhebbers natuurlijk eeuwig zonde! 😋

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, de mon zei:

Ik vraag mij af of ge zo'n ding kunt steriliseren in de microwave. Als mijn muts nat is zet ik die er ook in . Niet te lang, met beurten van 20 à 30 sec (900). Na 3 a 4 beurten heb je 'n droge muts en snel.

Kurken van wijnflessen maakt men ook zo kiemvrij.

 

Dit is de tip van de week...alles in de microwave flikkeren en steriliseren.

Maak een gat in de deur voorin en steek je handen er doorheen. Succes is gegarandeerd.

 

Ik zal mijn vrouw een paar flinke beurten geven, 3 a 4 of zo en dan kijken of d´r muts droog is.

 

Kurken van wijnflessen worden 1 x gebruikt en nooit kiemvrij gemaakt. Een typische hoax en lulkoek verhaal.

 

 

2 minuten geleden, kiekiek zei:

8 keer herbruikbaar wordt er gezegd.

 

Word er gezegd.

 

OK...betrouwbare informatie.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Dit is de tip van de week...alles in de microwave flikkeren en steriliseren.

Maak een gat in de deur voorin en steek je handen er doorheen. Succes is gegarandeerd.

 

Ik zal mijn vrouw een paar flinke beurten geven, 3 a 4 of zo en dan kijken of d´r muts droog is.

 

Kurken van wijnflessen worden 1 x gebruikt en nooit kiemvrij gemaakt. Een typische hoax en lulkoek verhaal.

 

 

 

Word er gezegd.

 

OK...betrouwbare informatie.

Het drogen van kurken in de magnetron gebeurd nog niet zo lang.

Voordat de kurken op de fles komen, dus de nieuwe kurken, gaan ze even de magnetron in om de laatste restjes vocht er uit te ‘koken’.

 

Ik vond het verhaal ook al erg sterk, maar het zit een logica in.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, D.Quijote zei:

Wat type heb je nu besteld, en voor wat voor prijs?

Ik heb 50 mondkapjes besteld voor de prijs van £30.-  dat is ongeveer 34 euro. Per stuk is dat dus 68 cent per wegwerp mondkapje.

 

Het zijn van die blauwe wegwerpmaskers voor eenmalig gebruik. Niet de goedkoopste omdat die meestal een delivery date hebben ergens in juni... maar ook niet de allerduurste...

Ik ga toch heel erg weinig naar buiten, maar het is dus voor de boodschappen e.d., dus ik denk dat dit gewoon OK is.

Ze zijn verzonden, de aankomstdatum staat op uiterlijk 30 april...  ik ben benieuwd.

 

Dit is de omschrijving: 50 PCS disposable Surgical Face Masks,Breathing Protection Health and Beautician Care Hygienic Face Masks- Blue

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze een poos geleden veel duurder gezien... toen dacht ik er al over na, maar heb het toen nog zo gelaten omdat er toen nog niet zoveel gepraat werd over de plicht ze te dragen.

Ik ga er vanuit dat ze overal verplicht zullen worden aangezien ze toch extra bescherming bieden.

Prijzen schommelen sterk, ook de datum dat je ze in huis hebt scheelt ontzettend... ik zag er 50 voor nog een £15 maar levering einde juni... tja....

Hoe e.e.a. kwalitatief is weet ik niet, maar ik hoor van mensen uit Tjechie, waar het dragen van die kapjes al een poos verplicht is (ze worden zelfs door nieuwslezers op de tv gedragen) dat deze wegwerpmaskertjes gewoon voldoen. Voor constant gebruik zie je ook vaal die zwarte stoffen maskers... optisch ziet dat er ook een stuk beter uit... maar het hangt er gewoon vanaf waarvoor en hoe vaak en hoe lang je ze draagt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...