Ga naar inhoud


Geen abonnement meer, nog wel beeld


pms

Aanbevolen berichten

Vorig jaar zijn we verhuisd en ik besloot daarom in november mijn abonnement bij CD per 1 januari op te zeggen.
Schotel half december gedemonteerd en ook de ontvanger (Sat801) bijna 4 maanden niet gebruikt.

 

Ik moet zeggen dat Interactief TV kijken me prima bevalt.


Tot afgelopen week: Ik wou graag Arte ontvangen in HD, en die zit op de glasvezel alleen in SD.
Dus week geleden (zondag) de schotel weer uitgericht en de ontvanger aangesloten.
 

Maar het vreemde is dat ik ook de betaalde, NL kanalen nog steeds kan zien. Ook Fox e.d.
Zelfs na een uur op NPO 1 nog steeds beeld. Vandaag (dus na een week) nog eens gecontroleerd en nog steeds beeld.

(Ontvanger stond de afgelopen week op Arte)

Voor de zekerheid even gecheckt: ik betaal niets meer aan CD.

Kan het zijn dat ik de signalen gemist heb om mijn kaart te deactiveren?
Hoe vaak herhalen ze die? Misschien niet na een bepaalde tijd of blijven ze die eindeloos uitzenden om de zoveel tijd?

 

Graag jullie gedachten hierover!
 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Die deactiveringssignalen worden met regelmaat verstuurd. Maar soms, heel soms doen ze iets verkeerd (verkeerd nummertje in hun systeem getikt). In dat geval heb jij mazzel. Je kunt de rechten van je kaart zien in het menu van je ontvanger. Staat de datum nog in de toekomst dan kun je kijken...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt geen deactiveringssignaal nodig hè, je hebt elke maand een activering nodig. Een nieuwe sleutelbos waarmee je weer een maand vooruit kan. Als de kaart na 4 maanden nog/weer werkt, dan krijgt hij dus actuele keys toegestuurd en kijk je gratis. Iemand is je vergeten uit het systeem te halen of heeft een tikfout gemaakt waardoor iemand anders op zwart is gezet. Die persoon klaagt en krijgt z'n beeld terug, wie zonder te betalen beeld houdt moet zwijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, blackeyes said:

!!!!!!!  zwartkijker !!!!!! 😂😂

 

..en dat durf "blackeyes" te zeggen 😀

 

3 hours ago, Mimisiku said:

Je kunt de rechten van je kaart zien in het menu van je ontvanger. Staat de datum nog in de toekomst dan kun je kijken...

 

Bedankt voor de tip!
Bij "Smartcard Status" staat "Access Denied"
Maar ik kan me ook niet herinneren dat ik daar ooit een datum van abonnement heb gezien.
 

2 hours ago, zeeteefje said:

 Iemand is je vergeten uit het systeem te halen of heeft een tikfout gemaakt waardoor iemand anders op zwart is gezet. Die persoon klaagt en krijgt z'n beeld terug, wie zonder te betalen beeld houdt moet zwijgen...


Ik ga niet klagen. Altijd fijn om een backup te hebben voor je TV-Signaal.
Maar het is wel fijn als je er op kan vertrouwen dat het er ook is als je het nodig hebt.

Bedankt voor jullie reacties. Mocht het beeld verdwijnen dan meld ik het hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
4 uren geleden, pms zei:

Ik wou graag Arte ontvangen in HD, en die zit op de glasvezel alleen in SD.
Dus week geleden (zondag) de schotel weer uitgericht en de ontvanger aangesloten.
 

Maar het vreemde is dat ik ook de betaalde, NL kanalen nog steeds kan zien. Ook Fox e.d.

Dat Arte FTA is, en niet gecodeerd was het punt niet,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij CDS kun je kiezen uit volledig opzeggen of alleen vrije kanalen. Ik heb ook kaarten af laten schakelen. Deze krijgen als PBM 800000000 en zijn daarmee fysiek uit. Ontvangen geen Management en Canal Digitaal updates meer. Met alleen abo opzeggen gaat de PBM naar C0000000000. Management en Canal Digitaal updates blijven dan gewoon binnenkomen, maar geen beeld.

Deze meneer heeft waarschijnlijk mazzel...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, pollegazon said:

Hoop voor jou dat er in Nunspeet behoorlijk wat CD-kijkers zijn, anders hebben ze jou via deze post snel gevonden en wordt het alsnog afgeschakeld.

 

 

Tja dat zou jammer zijn. Ik woon door die verhuizing ondertussen niet meer in Nunspeet maar ze zouden zo wel kunnen uitzoeken wie die klant is! 

Als ze dit forum gebruiken om het recht te zetten heb ik daar geen moeite mee: zou het juist goed vinden als ze iemand dit forum laten scannen en actie ondernemen.

Zal het ze niet nog makkelijker maken door mijn nieuwe woonplaats in mijn profiel te zetten...😃

(edit: denk trouwens niet dat ik die genoemd heb bij de opzegging)

aangepast door pms
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou ik ook denken. Bovenal moet je na 2 maanden CDS contacteren omdat de kaart na het verlopen van de management datum geen beeld geeft. Dus zeker na 4 maanden uitgeschakeld te zijn geweest.

Sceptisch als ik ben: Bewijs ons maar eens dat je daadwerkelijk via de M7Sat801 met je kaart beeld hebt op de NL kanalen. Ook een uitdraai van het Smartcard menu zou handig zijn... De M7Sat801 is een gecertificeerde ontvanger dus van een c-lijn kan géén sprake zijn...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...