Ga naar inhoud


Verstoorde ontvangst van NPO1


Rivellino

Aanbevolen berichten


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

20 hours ago, Pillo2 said:

Het ziet er echt naar uit, dat er iets veranderd is in het signaal van NPO1 HD

Vooral goed te zien bij Journaal uitzending en b.v. OP1. Lijntjes bij bewegende gezichten, tekst blokken. een vorm van vertraagd scherp stellen. Het lijkt alsof het beeld meer dan voorheen kunstmatiger wordt opgebouwd. Zelfs het NPO1 logo, rechtsboven in beeld

 

Hier hetzelfde probleem. Ik vond Annechien er al zo slecht uitzien gisteravond bij het 8 uur journaal:-) M'n 77" LG OLED maakt het nog een redelijk plaatje van maar je ziet het goed. Ontvangst via TVHeadend en Kodi

aangepast door PosiXX
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Toppers zei:

 

Het is inderdaad gewoon niet om aan te zien, wat een slechte beurt van CDS.

In direct vergelijk met Ziggo, dus switchen tussen NPO1HD via Ziggo en Satelliet zie je feitelijk HD (Ziggo) en SD (sat).

M.a.w. het is niet de NPO1HD aanvoer maar juist CDS die er "soep" van maakt.

 

We weten dat CDS een eigen aanvoer heeft omdat ze op het mediapark zitten terwijl de rest de signalen van de media gateway pakt.

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Codx zei:

 

We weten dat CDS een eigen aanvoer heeft omdat ze op het mediapark zitten terwijl de rest de signalen van de media gateway pakt.

 

 

M.a.w. Is het NPO1HD signaal vanuit de controlroom in orde en maakt CDS er "soep" van ondanks hun eigen aanvoer.

 

Laat opnieuw zien dat CDS het niet zo nauw neemt met zijn klanten. Jammer, een gemiste kans ! Is zo gemakkelijk te verhelpen gezien de rest van hun "overgebleven" ;) kanalen die (nog) wel in orde zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Zuppelan zei:

Is dat nog steeds zo sedert ze het opstralen door Media Broadcast laten doen?

 

Hoe je het ook went of keert, kennelijk slapen ze bij CDS terwijl de andere providers zoals o.a. Ziggo en Caiway wel keurig HD-kwaliteit van diezelfde NPO1HD kan aanleveren.

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, moonchild said:

Ik zie geen bijzonderheden tijdens weergave via pc met nvidia gpu. Bitrate op 4 mb/s, vrij hoog voor CDS. 

 

Check jullie beeldverbasteraars op de tv'tjes mensen.

Als meerdere mensen met goede hardware hier last van hebben is het geen fabeltje en zitten ze bij CD waarschijnlijk te slapen. Wat ik vreemder vind is dat iedereen wel zit te klagen maar CD er niet van op de hoogte stelt?

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, moonchild zei:

Ik zie geen bijzonderheden tijdens weergave via pc met nvidia gpu. Bitrate op 4 mb/s, vrij hoog voor CDS. 

 

Check jullie beeldverbasteraars op de tv'tjes mensen.

 

Ik hoef mijn TV('s) niet te checken, als je goed gelezen had kon je concluderen dat in vergelijk juist enkel NPO1HD via satelliet (met dezelfde bitrate als vanouds ) meer SD soep dan HD kwaliteit gaf. Heb vanavond nog niet gekeken maar het kan zomaar zijn dat de heren/dames bij CDS wakker zjn geschud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Penthe zei:

Wat ik vreemder vind is dat iedereen wel zit te klagen maar CD er niet van op de hoogte stelt?

 

Heb je wel eens contact gehad met CDS ??? De boel daar zit hermetisch op slot voor klachten/vragen van technische aard. Ze hebben daar wel wat beters te doen. (o.a. slapen)

 

 

2 minuten geleden, moonchild zei:

Ik heb het over nu, op dit moment.

 

Ik ga straks eens kijken hoe het nu is.

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Toppers said:

 

Heb je wel eens contact gehad met CDS ??? De boel daar zit hermetisch op slot voor klachten/vragen van technische aard. Ze hebben daar wel wat beters te doen. (o.a. slapen)

 

 

 

Ik ga straks eens kijken hoe het nu is.

Juh op Facebook je stelt een vraag en na 10 minuten heb je al keurig kontakt en lossen ze probleem per direct op. Dus ja ze luisteren en doen wel degelijk wat als je ze op de hoogste stelt van een probleem. De telefonische helpdesk is een ander verhaal.

 

4 minutes ago, moonchild said:

Als het mis is maak dan even een opname van een paar seconden. En zet dit op internet, dan kunnen met zn allen kijken en onderzoeken.

Staan in de dit topic bovenstaande al genoeg voorbeelden die het probleem aangeven waarom nog meer maken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Penthe said:
10 minutes ago, moonchild said:

 

Staan in de dit topic bovenstaande al genoeg voorbeelden die het probleem aangeven waarom nog meer maken?

Ik zie 2 foto's genomen vanaf een tv, daar heb je in het kader van een technisch onderzoek niets aan. Videostream kun je wel analyseren.

 

Maar laat ook maar, en zoek het lekker zelf uit.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, moonchild said:

Ik zie 2 foto's genomen vanaf een tv, daar heb je in het kader van een technisch onderzoek niets aan. Videostream kun je wel analyseren.

 

Maar laat ook maar, en zoek het lekker zelf uit.

Ik hoef niets uit te zoeken want kijk misschien 1x in de 4 jaar NPO 1, maar bovenstaande foto´s waren wel duidelijk voor mij om aan te geven dat er iets fout zit en dat is dan ook het enige wat je CD door hoeft te geven de rest dienen ze zelf uit te zoeken met hun techneuten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...