Ga naar inhoud


Verstoorde ontvangst van NPO1


Rivellino

Aanbevolen berichten


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hier ook constant storingen en stilstaand beeld bij een ontvangst van 15,7 dB op alleen NPO-1.

Nu om 22.00 uur is het beeld weer zoals het hoort.

Je vraagt je toch af waar dit aan ligt en waarom alleen op NPO-1?

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, dirk044 zei:

Je vraagt je toch af waar dit aan ligt en waarom alleen op NPO-1?

 

Op één was er ook een probleem, tijdens het nieuws van 19u00. Na 20u00 geen probleem meer gezien

Zal aan de transponder gelegen hebben

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag (17 juni) alweer. Lijkt wel overstuurd, met noir effecten, strepen over gezichten. Ziet er erg on-natuurlijk uit. Ligt volgens mij niet aan transponder 12187, want andere zenders op deze transponder zijn wel goed / normaal beeld: NPO3, Een en Canvas.

Zal toch ergens bij de bron zitten. Kan niets bedenken waarom dat aan de ontvangstkant zou mankeren ?!

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, probleem is er nog steeds. Ben ik nu de enige ?

Het ziet er echt naar uit, dat er iets veranderd is in het signaal van NPO1 HD

Vooral goed te zien bij Journaal uitzending en b.v. OP1. Lijntjes bij bewegende gezichten, tekst blokken. een vorm van vertraagd scherp stellen. Het lijkt alsof het beeld meer dan voorheen kunstmatiger wordt opgebouwd. Zelfs het NPO1 logo, rechtsboven in beeld.

dat komt echt bij geen enkele andere zender voor. Niet bij de andere zenders op deze 12187 transponder. Maar ook niet bij de RTL zenders, Fox en Ziggo. Of je de Coppa de Italia (Napoli-Juve ) op Ziggo voorbij ziet komen met een prima beeld, versus de samenvatting bij NPO1 sportjournaal.

 

Het effect lijkt ook op een TV waar alle beeld verbeteraars op Max staan, voor kleur , contrast, resolutie enz. Het meest natuurlijke beeld krijg je als al die rekenhulp in OFF mode staat. Dat verschil.

ALLEEN op NPO1. Sinds woensdag. Ra ra, wat gebeurt hier ???

Wie heeft dit ook, cq kan meer technische onderbouwing leveren, met betrekking tot bit rates, nieuwe coderingen ???

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist het journaal van 14:35 eens aandachtig bekeken met mijn Samsung UHD-tv maar ik kon niets ontdekken aan het beeld wat niet deugt. Om 15uur nog eens gekeken en nu zag ik inderdaad af en toe wat rafelige kleine delen in het beeld.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Pillo2 zei:

Vreemd, probleem is er nog steeds. Ben ik nu de enige ?

Het ziet er echt naar uit, dat er iets veranderd is in het signaal van NPO1 HD

Vooral goed te zien bij Journaal uitzending en b.v. OP1. Lijntjes bij bewegende gezichten, tekst blokken. een vorm van vertraagd scherp stellen. Het lijkt alsof het beeld meer dan voorheen kunstmatiger wordt opgebouwd. Zelfs het NPO1 logo, rechtsboven in beeld.

 

Kun je een foto maken? Dat is wellicht handiger om vast te stellen waar jij last van hebt. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk nu ruim 2 uur continue naar NPO1 HD via Canal Digitaal. Kan geen storingen detecteren.. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens naar deze foto gemaakt van een UHD-tv. Kijk niet naar het moire effect want dat komt als je een digitale foto neemt van een digitaal beeld maar kijk eens naar naar het rafelige kader om NPO 1 en juist links buiten de hoek van het kader rafelig beeld.

rafelig beeld.JPG

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Staat je tuner op auto resolutie voor het beeld?

 

Lijkt mij een interlace probleem of je output van je tuner staat bijvoorbeeld op 480i.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...