Ga naar inhoud


Verstoorde ontvangst van NPO1


Rivellino

Aanbevolen berichten


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

8 uren geleden, ilseonline zei:

 

Of hebben ze een techneut ingehuurd na klachten op sat4all.com? 😉

Als dat zo was dan werd er oeverloos over gediscussieerd, gaat het offtopic na 2 pagina's en verdringen alle leden elkaar om de eer en uiteindelijk zal het werken, maar dan werken de rest van de tv zenders niet meer.. 😂

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie op dit moment een prima studiobeeld op Nederland 1, maar ook bijdragen die via laptop camera's en skype tot stand komen, die beelden zijn doorgaans van lage resolutie en kwaliteit.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zo te zien was er iets mis met de MPEG encoder en de opbouw van de i,p en b frames.

Instelling of defect, alles is mogelijk.

 

Ik had er op de betere tv toestellen weinig last van, maar toestellen met een eenvoudigere video processing en een berg beeldverbeteraars zullen er wel prut van gemaakt hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zou leuk zijn als Canal Digitaal dit ook zou melden...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Codx. Klopt je had me gevraagd om een foto. Heb ik donderdag geprobeerd, maar viel tegen om op het juiste moment het effect vast te leggen. Heb derhalve een paar recordings op de hard disk gemaakt. En daar vanochtend foto's van genomen (Stilstaand beeld).  De foto van Sprietje van  het NPO1 logo, geeft precies weer wat ik ook waarneem, op mijn Panasonic OLED. (met beeldverbeteraars uit)

Gelukkig lijkt inderdaad inmiddels het lek boven , want gisteravond (vrijdag) prima beeld op NPO1 als vanouds. Overige zenders ongewijzigd goed.

 

Bedankt voor alle reakties. Het bleek een serieus probleem aan de zender-kant. Maar opgelost nu. Hopelijk was het geen proef voor bandbreedte bezuiniging.

 

bijgaand mijn foto's van de Rebox8220 met ext harddisk: achtereenvolgens: Praxis en Volvo commercial, NOS journaal en sport.

20200620_102340.jpg

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgende foto. Kan momenteel niet vinden hoe ik de MB per foto omlaag breng, dus maar even op deze manier.

 

site aksepteert niet nog meer foto voorbeelden. Helaas.

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

maar toestellen met een eenvoudigere video processing en een berg beeldverbeteraars zullen er wel prut van gemaakt hebben.

Nee, juist zonder 'beeldverbeteraars' was het beeld slecht. Het gebruik van instellingen voor onderdrukking van digitale ruis verbeterden het beeld enorm, maar uiteraard ten koste van de beeldscherpte. Wie altijd ruisonderdrukking gebruikt heeft niks gemerkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Pillo2 zei:

Nog een laatste foto. ik zal de site niet belasten met nog meer MB's

Gelukkig alle beelden weer in optima forma.

 

Mosterd na de maaltijd. Ik vroeg dit donderdag omdat ik zeker wilde weten wat het probleem was. Echter daarna heb ik zelf gekeken en zag ik meteen dat in het signaal zat en niet aan jou kant dus dan zijn de plaatjes niet meer nodig. 

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Ik heb dit fenomeen ook af en toe op 12187 mhz Npo 1, signaal op tv is 2x 100% signaal en kwaliteit.

vaak tussen 18.30 en 21 u ongeveer ...

Er staan bij mij  in huis signalen op 1228.8 mhz en hoger zonder antenne 9 + 60 db op de scanner.

Ik heb ooit iets gelezen over storing door defensie radar op schotel signalen ?? hier in de buurt wordt ook regelmatig geoefend.

De signalen zijn bij mij in huis overal even hard .

wie ?

 

 

 

.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...