Ga naar inhoud


Sky Duitsland heeft Nagravision uitgeschakeld !


satfanatic

Aanbevolen berichten

Het verbaast mij wel dat er zomaar zo uitgebreid over gepraat kan worden en ik moedig dat alleen maar aan.

Ik herrinder mij nog goed dat ik ooit iets over ontvangstgevoeligheid van een maxplus had gezegt en meteen werden er "acties" op genomen, en wat ik ook probeerde het niet meer terug te draaien was ................

 

Maar goed het is gewoon en kip en ei spelletje en digene die het hartste roepen dat er geen beeld meer komt en ook meteen al de oplossing aandragen zijn mijn`s inzens slim genoeg om zelf binnen afzienbare tijd gewoon weer "beeld"te hebben en het grote geheim niet voor zich kunnen houden. Al is het alleen maar om status te verwerven en er veel geld aan te kunnen verdienen.

 

Een echte sat hobby`ist laat zich niet afhouden door ziggo kabel fta omdat dit ook maar tijdelijk is. Er komt een tijd dat ziggo ook weer klantje gaat "spelen" als de betere tijden komen en dan wordt het toch weer extra betalen al is het alleen maar om met glasvezel op lange afstanden te kunen concureren, pas nog een programma van gezien..

 

Het is allemaal politiek, en echte sat hobby`isten laten zich niet tegen houden door ẗijdelijk" zwart beeld op pulp zenders..

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites


In al die jaren dat ik hier op Sat4all zit (een poosje niet gekeken) zie ik elke keer dezelfde antwoorden weer terug.

 

Voor een aantal jaren geleden als er iets veranderde dan zaten we allemaal te vertellen dat ze graven hun eigen graf en dat kost klantjes en ze snappen er niets van.

Nu jaren later log ik een keer in en zie eigenlijk precies dezelfde antwoorden maar dezelfde providers zijn er nog steeds en er word hetzelfde verteld.

Zolang er providers zijn zullen deze (en terecht) de boel op slot willen zetten voor illegale kijkers.

Ik heb hier een dm8000 staan en heeft een klap geld gekost.

Alleen heb ik er in die jaren dat ik hem heb gehad enorm veel plezier van beleefd (en nog steeds trouwens)

Het is zo en zal nooit anders worden.

Ik bedoel er alleen mee dat providers zullen denk ik vast niet failliet gaan omdat er dreamboxen en vu+ en wat er allemaal nog meer te koop is niet meer werken.

Ik hoef geen sky of wat dan ook.

Ook zonder deze dingen heb ik veel plezier van mijn ontvangertje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IPTV zal in Nederland veel sneller zijn intreden doen dan in landen met een minder bekabeld gebied. Ik denk zeker dat Filmkanalen straks steeds meer on demand aan gaan bieden. Kanalen zoals Film1 en HBO verwacht ik dat gewoon verdwijnen omdat steeds meer mensen via online aanbieders kijken, wij doen het hier ook en bevalt prima.

Ook voor de aanbieder is de beheersbaarheid van je klant veel beter omdat je weet wat hij afneemt en daardoor gericht kan aanbieden.

Wij hebben sat alleen nog voor de vrije buitenlandse kanalen en op de camping nog wat op de hoogte te blijven maar nu steeds meer camping ook internet aanbieden is het via een vpn verbinding ook op te lossen om zo via een tablet te kijken.

Het is dan ook meer en meer de sport live uitzendingen die nog interessant zijn om te kunnen aanbieden en daar gaat dan ook heel veel geld in om dat je als provider wel zal moeten terug verdienen met abonnees.

Dat Sky de boel op slot gooit is normaal en ze hebben het in Engeland en Italië prima voor elkaar omdat die al jaren goed dicht zitten.

Prima want als je niet betaald aan de provider dan ook geen beeld, jammer is wel dat we hierin weer geen 1 Europa zijn en dat iedereen zich op een provider binnen Europa kan abonneren omdat ze het niet aanbieden.

De keuze van een vrije ontvanger is natuurlijk jammer dat dit dan wordt uitgesloten maar het is nu eenmaal stikken of slikken.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Max8 schreef op 15 Nov 2015 - 22:57: Max8 schreef op 15 Nov 2015 - 22:57:

Ach, het gaat/is inderdaad allemaal naar IPTV.

Zie zenderlijst van een willekeurige aanbieder:

 

https://www.copy.com/s/t%3AjHSnBuOirUvBACrr%3Bp%3A%252FIPTV_channels.pdf%3Boid%3A640

 

Een hoop zenders met alleen een UTP kabeltje.

 

Je begrijpt toch wel dat dit ook niet bepaald legaal is. Bovendien als ze willen is dit te gemakkelijk uit te lucht te halen voor een stichting brein bijv.. En de beeldkwaliteit is meestal niet bijzonder. Daarnaast bijna al die stream zenders komen van dezelfde bron.  Haal je die bron weg dan gaan al die IPTV handelaartjes in 1 klap onderuit.  Ze gebruiken vaak orginele boxen om deze zenders online te zetten, steeds meer van die ontvangers zetten watermerk technologie in om een unieke ID in het beeld te coderen zodat de abonnee te achterhalen valt.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu een opgenomen t.s. bestand haalt door een programma, kan je precies zien, van wat het is opgenomen wanneer en diverse gegevens.

Maar die gegevens verdwijnen meestal na een omzetting.

Of dit watermerk ook blijft na het omzetten na een ip signaal, weet men niet. Of je hier een inbreuk pleegt op de privacy van de abonnee moeilijk te zeggen, tenzij duidelijk op het contract staat, dat ze dit op of om één of andere redenen doen, en als je het contract tekent, daar sta je.
Maar bepaalde setup boxen hebben een redelijke hdcp kopieer beveiliging, en het moet toch zijn, dat ze deze ook al kunnen omzeilen.

Dat het moeilijker wordt, dat kan een sat hobby'ist enkel beamen. Maar als digitaal startte eind 1999 zeiden ze toen al, het definitieve einde van zwartkijken. we zijn eind 2015.
maar je hebt er 2, die het echt om gratis te doen, en anderen, omdat Hollywood e.d. dwars ligt. natuurlijk zijn beiden niet goed te praten. en nu heeft Europa wel andere zaken aan hun hoofd, dan zich te moeien met die auteursrechten kwestie.

  • Like 1

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

sattv4iedereen schreef op 16 Nov 2015 - 11:50: sattv4iedereen schreef op 16 Nov 2015 - 11:50: sattv4iedereen schreef op 16 Nov 2015 - 11:50:

Als je nu een opgenomen t.s. bestand haalt door een programma, kan je precies zien, van wat het is opgenomen wanneer en diverse gegevens.

Maar die gegevens verdwijnen meestal na een omzetting.

Of dit watermerk ook blijft na het omzetten na een ip signaal, weet men niet. Of je hier een inbreuk pleegt op de privacy van de abonnee moeilijk te zeggen, tenzij duidelijk op het contract staat, dat ze dit op of om één of andere redenen doen, en als je het contract tekent, daar sta je.

Maar bepaalde setup boxen hebben een redelijke hdcp kopieer beveiliging, en het moet toch zijn, dat ze deze ook al kunnen omzeilen.

Dat het moeilijker wordt, dat kan een sat hobby'ist enkel beamen. Maar als digitaal startte eind 1999 zeiden ze toen al, het definitieve einde van zwartkijken. we zijn eind 2015.

maar je hebt er 2, die het echt om gratis te doen, en anderen, omdat Hollywood e.d. dwars ligt. natuurlijk zijn beiden niet goed te praten. en nu heeft Europa wel andere zaken aan hun hoofd, dan zich te moeien met die auteursrechten kwestie.

 

Dat heet meta-data en dat kun je verwijderen uit het video bestand.  Maar dat heeft niks met watermerk technologie te maken die gebouwd is om nauwelijks of niet te kunnen verwijderen. Zelfs als het beeld opgenomen wordt met een camera kunnen ze de informatie er nog steeds uit halen.  En wat betreft HDCP dat is op te lossen met bepaalde HDMI switches tegenwoordig.

 

Maar goed we moeten niet teveel off-topic gaan.  Ik ben van mening dat pairing voor de gemiddelde kijker (geen linux liefhebbers dus)  niet zo'n probleem hoeft te zijn als de provider boxen ook maar echt goed werken en de mogelijkheden bieden die de kijker wil. Maar daar zit het probleem. Zie je M7 (cds/tvv) met een box komen die goed werkt?  Dat zal dan de eerste keer zijn.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het sd tijdperk, heb ik nog via een officieel abonnement gehad op sky, heb die box en kaart nog ergens staan. en moet zeggen, dat dit de beste provider box was, die ik had. en ik betaal graag voor content, want je betaald ook je eten en etc. Maar ik ben het wel oneens dat je voor alles extra moet gaan betalen, om bvb op te nemen, en naargelang de duur je die wenst te bewaren etc.

Vooral als je dan betaald voor opgenomen content, en de box begeeft het, opnames kwijt.

Als er ooit een cd box binnenkomt, dan liefst zoals mobistar deed, en nu proximus doet.Met een verwisselbare hdd.

En aangezien die 2 dit mogen, zou het dan wel auteursrechtelijk in orde moeten wezen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil toch even reageren op het begin van deze treath. Volgens mij zouden de tv stations hier wel eens de dupe van kunnen zijn. Met de over het algemeen genomen kwaliteit van de programma's, zou ik geen andere investering doen. OK dan heb ik misschien pech maar ik denk dat er steeds meer mensen zullen zijn die geen abo meer nemen en betekend dus minder kijkers, minder inkomsten. Persoonlijk kijk ik zelf geen commerciele tv, het zit hem niet zozeer in de adverteerders maar vooral al die vooraankonigingen van komende programma's. Echter niet alleen de commercielen doen dit, ook de npo zenders beginnen hier steeds meer mee.

Wat zal het lekker rustig zijn zonder tv!! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil toch even reageren op het begin van deze treath. Volgens mij zouden de tv stations hier wel eens de dupe van kunnen zijn. Met de over het algemeen genomen kwaliteit van de programma's, zou ik geen andere investering doen. OK dan heb ik misschien pech maar ik denk dat er steeds meer mensen zullen zijn die geen abo meer nemen en betekend dus minder kijkers, minder inkomsten. Persoonlijk kijk ik zelf geen commerciele tv, het zit hem niet zozeer in de adverteerders maar vooral al die vooraankonigingen van komende programma's. Echter niet alleen de commercielen doen dit, ook de npo zenders beginnen hier steeds meer mee.

Wat zal het lekker rustig zijn zonder tv!! :)

Maar u zal in de minderheid zijn, hoeveel percent zou geen betaal tv zien? 0,XX%

In ons huis waar ontvangst is via satelliet, zou ons indien de mogelijkheid is echter èën zender ons aanspreken, maar dan zou j er weer een ganse rotzooi erbij moeten nemen, vanwege dat ze minimum zoveel zenders moeten aanbieden.

Ëën en al geld en politieke kwestie dit tv gebeuren!

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...