Ga naar inhoud


Bij wie vliegt canaal eruit in 2016 ?


1pm

Aanbevolen berichten

Ik vond trouwens nog een mooi pdf-je wat ik jullie niet wilde onthouden, het stamt uit de tijd dat canaldigitaal het STB pakket invoerde (merk op: het schillenpaard was er toen ook al decennia niet meer!)

 

Wat ook een forse stijging van de abonnementsprijzen veroorzaakte voor de "instappers"

 

attachicon.gifbk1978-0105.pdf

Wat ik eruit afleid :

 

1° Ze zijn daar bij CD niet aan hun proefstuk toe.

2° Alles wordt juridisch uitgepluisd, het draait allemaal om "kunnen we er nog mee wegkomen als het ooit tot een rechtszaak komt?".

Er zijn toch bedrijven die nog iets meer met hun klanten inzitten, en zelfs proberen die tevreden te stellen, in plaats van zich vooral bezig te houden met het bedenken van wettelijk sluitende manieren om extra geld in het laatje te krijgen, zonder iets extra te bieden.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja nostalgie.

De instap prijs, het Set Top Box pakket dus kost mei 2001 fl. 30,-- omgerekend € 13,61 per jaar (omrekenkoers = 2.20371)

Nu kost het Set Top Box pakket € 90,-- per jaar (zo lang als het nog duurt)

De prijs is gestegen met 561,25 % in 15 jaar. Een kleine 40 % per jaar als ik het zeggen mag.

Wacht, nu gaan ze zeggen dat uw loon ook met 561,25% gestegen is op 15 jaar :P .

En iedereen weet dat dat niet waar is.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

jongens jongens houd dat nu niet op. het is toch simpel ofwel betaal je de prijsverhoging en blijf je ofwel ga je naar een andere provider. ik blijf chuccky gelijk in belgie alles veel duurder

play more,play sport, betv, movie&series, film1, hbo, ziggosport,  tophd, hd+, telenet, proximustv, canal digitaal, netflix,

Link naar reactie
Delen op andere sites

jongens jongens houd dat nu niet op. het is toch simpel ofwel betaal je de prijsverhoging en blijf je ofwel ga je naar een andere provider. ik blijf chuccky gelijk in belgie alles veel duurder

 

Awel, maar de naft nog nie.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja nostalgie.

De instap prijs, het Set Top Box pakket dus kost mei 2001 fl. 30,-- omgerekend € 13,61 per jaar (omrekenkoers = 2.20371)

Nu kost het Set Top Box pakket € 90,-- per jaar (zo lang als het nog duurt)

De prijs is gestegen met 561,25 % in 15 jaar. Een kleine 40 % per jaar als ik het zeggen mag.

 

In 2001 was Tv kijken via CanalDigitaal nog heel goedkoop, en kon je nog met appelmoes betalen.

Leve het carnaval en kunnen we nog een grotere boot kopen...

 

In 2001 was het zelfs voor bestaande abonnees nog niet verplicht die 30 gulden te betalen, dat was een vrijwillige bijdrage.

Eerst in 2006 werd je verplicht als bestaand abonnee een jaarlijkse bijdrage te betalen.

 

In het midden van 2000 introduceerde CanalDigitaal een verplicht servicepakket voor nieuwe abonnees. Het Settopbox-pakket bevatte geen zenders, maar abonnees kregen onder andere toegang tot een goedkoper servicenummer, het abonnement op het standaardpakket werd ieder jaar automatisch verlengd en de smartcard werd in geval van diefstal, beschadiging of verlies kosteloos vergoed. Bestaande abonnees waren niet verplicht om te kiezen voor dit pakket, dat 30 gulden per jaar ging kosten, maar het werd wel geadviseerd. De zenders van het standaardpakket werden per 1 mei 2006 ondergebracht in het Settopbox-pakket en daardoor moesten ook bestaande abonnees gaan betalen.

 

Kijken werd kostenplichtig, omdat andere, zakelijke partijen stopten met afname van het signaal.

Ook stopten de zenders met het betalen van de doorgifte kosten.

Anno nu is de situatie volledig omgedraaid en moet Canaldigitaal en dus de abonnee betalen aan de zenders voor het mogen kijken naar de uitzendingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inderdaad,kijk maar eens naar de tarieven van Sky.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan ook nog een volledig dichtgetimmerd systeem. En er wordt nog verder dichtgetimmerd. 

Satontvangers naar eigen keus met vrije ontvangst zijn bijna niet meer verkrijgbaar in Duitsland bij "Ich bin doch nicht blöd"!

 

Hoe anders was dat nog slechts een paar jaar geleden.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm ik weet niet,

maar ik begon met satelliet TV installaties en dus via satelliet kijken omdat ik meer wilde dan die programma's die jullie nu zo oververhit beredeneren en in jullie basispakketje hebben waar een paar euro voor betaald moet worden. (hoeveel euro interesseert mij niet eens)

daar ik uit een grensregio kom waar ons huishouden sinds ik mij kan herinneren over de grens ontvangst had

en dat domme kabelnet in Amsterdam waar nog zowaar een kabelraad besliste wie wat mocht zien gaf dus geen satisfaction

 

ik heb het hele pakket jaren lang van canalDIGITAAL gehad met drie Kaarten voor al mijn receivers

film + familie + sport + entertainment (de hoofdprijs 72,50 per maand)

 

en ik moet nu toch zeggen, je bent wel gek als je nog langer belemmert wordt door klote receivers, minderwaardig advies en support en elk kwartaal weer zenderwijzigingen waar je niet om gevraagd had, regelmatig problemen met EPG en ondertitels voor de basis kanalen

 

voor de films zonder reclame kijk ik IPTV (in Nederland van KPN met desbetreffende kosten en hier in Duitsland Netflix of Amazon Prime)

om over de grens te kijken heb ik nog een schotel

 

Als de EU lobby nu voor een tribunaal moest komen, kregen ze wat mij betreft levenslang.

Het heeft er alles mee te maken hoe zender voor zender dichtgetimmerd wordt en uiteindelijk kijken we enkel nog aljezeera.

Hetgeen niets met de herkomst en de doelgroep te maken heeft, maar wel met die mensen die dergelijke goede zenders bekostigen.

 

Overigens ARD en ZDF is NOG vrij ontvangbaar daar de codering uitgesteld is, maar ook die lobby in Berlijn geeft rondjes.

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het paart bestaat nog steeds, aan jou of je nog gebruik maakt van de middelen waarom een paart een schillenpaard genoemd wordt.

 

Nu is het weer de schuld van de mediawet, een wet die voor iedereen geldig.

Je kan natuurlijk alles goedpraten maar een feit is dat alle providers hiermee het zelfde speelveld hebben.

 

Uitgezonderd is Digitenne van KPN, omdat het technisch nog niet haalbaar is.

 

 

De overheid is (dankzij de aanpassing van de mediawet) inderdaad mede debet aan de nu ontstane situatie.

Een pakket van minimaal 30 betaal-TV-zenders kost nu eenmaal het nodige.

 

Wat ik wel jammer vind is dat er geen mogelijkheid komt voor het volgende pakket van 30 zenders :

 

- NPO 1-2-3

- België Vlaams 1-2-3

- 24 FTA zenders zoals de ARD en ZDF

 

Dan heb je 30 zenders, voldoe je aan de doorgifteplicht voor de Nederlandstalige zenders en ben ik ruimschoots tevreden.

 

En dan kan je als CanalDigitaal best uit voor pakweg 50 Euro per jaar....

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

De overheid is (dankzij de aanpassing van de mediawet) inderdaad mede debet aan de nu ontstane situatie.

Een pakket van minimaal 30 betaal-TV-zenders kost nu eenmaal het nodige.

 

Wat ik wel jammer vind is dat er geen mogelijkheid komt voor het volgende pakket van 30 zenders :

 

- NPO 1-2-3

- België Vlaams 1-2-3

- 24 FTA zenders zoals de ARD en ZDF

 

Dan heb je 30 zenders, voldoe je aan de doorgifteplicht voor de Nederlandstalige zenders en ben ik ruimschoots tevreden.

 

En dan kan je als CanalDigitaal best uit voor pakweg 50 Euro per jaar....

Je hebt het dus eigenlijk over een pakket van 6. (Vlaanderen 3? Je bedoelt Ketnet? Wie wil er nou Ketnet?)

Dus 6 zenders voor €50 per jaar/ 12 = €5 per maand (bij benadering)? 

Lijkt me niks.

 

Die FTA zenders kun je nu al krijgen, buiten CD om. Dus die mag je niet meetellen. Maar die 6 door jou genoemde zenders zouden een vervelend CD-melkkoetje kunnen worden, met verplichte ellendige winkelnering (apparatuur).

Misschien moet je maar blij zijn dat dit niet mogelijk is bij de huidige regelgeving.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...