Ga naar inhoud


Nieuwe aanbieder voor Astra? Joyne kondigt komst nieuw satellietpakket aan.


Sprietje

Aanbevolen berichten


Wat ik me afvraag is dan of je ook nog aan die mediawet moet voldoen, als je je in een ander land vestigt, en je niet uitsluitend op Nederland gaat richten, maar een internationaal publiek benadert.

Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat de nederlandse regels in andere landen geldig zijn...   

Dat zou een mooie oplossing zijn om die belachelijke wet te omzeilen, want lang niet iedereen zit te wachten op een pakket van 30 zenders, met bijhorende hoge prijzen.  Ooit was het STB pakket erg populair... Je had de belangrijkste NL zenders voor een redelijk bedrag als je die wilde hebben, en massa's FTA zenders uit andere landen...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je in Nederland abonnementen verkoopt als op de Nederlandse markt gerichte provider zal je je aan de Nederlandse omroepwet moeten houden.

 

Men kijkt waar de dienst geleverd wordt, op die plek ben je BTW plichtig en zal je bijvoorbeeld het Nederlandse BTW tarief aan de Nederlandse fiscus moeten afdragen.

Mede daardoor zal de wetgever je zien als op de Nederlandse markt gericht bedrijf waardoor ook de overige Nederlandse wetgeving van toepassing verklaard wordt.

 

M7 dacht ook een uitzonderingspositie te hebben als Luxemburgs bedrijf, maar kreeg wel een forse boete voor het settop box pakket, omdat dat niet voldeed aan de 30 zenders must carry regel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kortom: je bent zomaar geen satprovider in Nederland. Laat staan eentje die winst maakt.

M7 opereert niet voor niks in meerdere landen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als beginnend provider iets vanaf de grond opbouwen vraagt een lange adem en een stevige financiering.

En voeg daar maar een dichtgetimmerd beveiligingssysteem bij.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je in Nederland abonnementen verkoopt als op de Nederlandse markt gerichte provider zal je je aan de Nederlandse omroepwet moeten houden.

 

Men kijkt waar de dienst geleverd wordt, op die plek ben je BTW plichtig en zal je bijvoorbeeld het Nederlandse BTW tarief aan de Nederlandse fiscus moeten afdragen.

Mede daardoor zal de wetgever je zien als op de Nederlandse markt gericht bedrijf waardoor ook de overige Nederlandse wetgeving van toepassing verklaard wordt.

 

M7 dacht ook een uitzonderingspositie te hebben als Luxemburgs bedrijf, maar kreeg wel een forse boete voor het settop box pakket, omdat dat niet voldeed aan de 30 zenders must carry regel.

 

Over een forse boete is mij niets bekend. Kon met goegelen ook niets vinden maar wie weet verkeerd gegoegeld. Maar als er al een boete is geweest zullen ze hem graag hebben betaald.

 

Naar mijn idee is het niets anders geweest dan een gekonkel/truc om het STB-pakket te kunnen afschaffen en extra winst te maken.

Het STB pakket had 29 zenders. Al dan niet (?) corrupte politici besloten dat het er 30 moesten zijn (dat stinkt al, waarom niet 29 of 25?).

M7/CD  had toen probleemloos een gratis reclamezender kunnen toevoegen, hadden ze ook geld mee kunnen vangen.

 

Maar afschaffen van het STB pakket leverde naar verwachting meer op. Kwestie van marktwerking.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het STB pakket had 29 zenders. 

 

29?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een ander forum lees ik dat iemand gehoord heeft dat de drie ondernemers van Joyne meer tijd nodig hebben.
CanalDigitaal heeft de Astra's geblokkeerd voor deze nieuwe onderneming.
Er zijn nu onderhandelingen gaande om via de Hotbird uit te zenden.
De verwachting is nu half mei te kunnen gaan uitzenden.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Leuk voor de caravan en Camper bezitters, maar van die paar maanden en die doelgroep gaat de kachel niet roken.

 

En voor de vaste schotelbezitter staan ze op achterstand wanneer de schotel gedraaid moet worden.

 

Wanneer Canaldigitaal een concurrentiebeding heeft bij Astra en daarmee de deur dichtgooit voor Joyne, mag je veronderstellen dat er soortgelijke afspraken kunnen bestaan met de diverse zenders.

 

Voorlopig staan ze behoorlijk op achterstand.

 

Ik gun ze alle succes, maar tot nu toe komt dit weinig doordacht over.

Je maakt toch eerst principe afspraken met de providers en satelliet verhuurders voordat je naar buiten treedt met je plannen.

Nu zetten ze zichzelf behoorlijk op achterstand in hun onderhandelingen.

Hotbird kan nu een goede prijs vragen, omdat ze nu weten dat er geen alternatief is.

 

Alles nog steeds gebaseerd op  "van iemand horen zeggen"........

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wanneer Canaldigitaal een concurrentiebeding heeft bij Astra en daarmee de deur dichtgooit voor Joyne, mag je veronderstellen dat er soortgelijke afspraken kunnen bestaan met de diverse zenders.

Oei. Als dat al zo zou zijn dan hebben ze (CD en Astra) wellicht een ander veel groter probleem. Vrije marktwerking??

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, dat heeft niets te maken met vrije marktwerking, maar met zaken doen.

Wanneer jij een product afneemt en doorverkoopt mag je daarover bij de leverancier exclusiviteit bedingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat heeft niets te maken met vrije marktwerking, maar met zaken doen.

Wanneer jij een product afneemt en doorverkoopt mag je daarover bij de leverancier exclusiviteit bedingen.

Dat moet je toch eens uitleggen.

Welk product nemen ze dan over en van wie?

Van Astra nemen ze geen enkel product over, ze huren een lege transponder, lijkt mij dus eerder een dienst dan een product.

De inhoud zelf komt van bijv. de NPO, de VRT, SBS, RTL, enz.

Die content providers leveren aan diverse kabel providers, aan IPTV providers, aan glasvezel providers, DVB-T(2) providers, etc.

Welke exclusiviteit zou CD dan hebben?

Mocht die exclusiviteit er ook echt zijn, dan zou Joyne overigens er gewoon niet moeten aan denken om te beginnen aan hun satelliet verhaal.

Je gaat niet eerst een heel plan opzetten om dan op het einde te zien dat je de enige zenders die ertoe doen niet kunt krijgen.

Bovendien denk ik dat bijv. de NPO geen exclusiviteit mag geven aan één bepaalde provider.

Het gaat immers om een openbare omroep, idem ditto voor de VRT.

Mij lijkt dat dus een broodje aap.

In het begin van TV Vlaanderen hoorde ik ook allerlei indianenverhalen.

Toen heette het : "De VRT hebben ze al, maar VTM doet moeilijk, de kabel houdt het tegen.".

Dat VTM ondertussen wel al op BelgacomTV zat scheen niet uit te maken, het indianenverhaal bleef hardnekkig.

Uiteindelijk was VTM wel degelijk aanwezig bij het toen net opstartende TV Vlaanderen.

 

Sommige mensen zien overal complotten.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat heeft niets te maken met vrije marktwerking, maar met zaken doen.

Wanneer jij een product afneemt en doorverkoopt mag je daarover bij de leverancier exclusiviteit bedingen.

Ik begrijp wat je wil zeggen maar toch gaat dit niet helemaal op. Ik denk niet dat M7 zoveel invloed heeft op Astra als totaal wel op de positie Astra 3.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...