Ga naar inhoud


Open keuken koken op stroom 2 fase inductie, een vaatwasser en zijn er nog meer vragen over aan te schaffen apparatuur


Miauw

Aanbevolen berichten


1 uur geleden zei kiekiek:

Maar ik heb nu zes groepen verdeeld in twee groepen van 3 groepen die elk met 40 A zijn afgezekerd. Een van die groepen is al voorbereid voor een 4e groep.

 

Ik hoop dat je dat door een erkende installateur hebt laten doen?

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel de vraag wie zijn deskundig er zijn auto garages met goede en slechte monteurs.

Er zullen ook wel installatie bedrijven zijn met goede en slechte kennis.

Zo ook architecten die goed of slecht zijn kijk naar afgevallen balkonnen in Maastricht.

Maar goed hopen dat een bekwame installateur het gemaakt heeft met 40A afzekeren bij de juiste kabeldikte

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei kiekiek:

Maar ik heb nu zes groepen verdeeld in twee groepen van 3 groepen die elk met 40 A zijn afgezekerd. Een van die groepen is al voorbereid voor een 4e groep.

Klinkt heel vreemd.

Maak je geen fout en zie je twee aardlekschakelaars met een maximaal schakelvermogen van 40A aan voor automatische zekeringen?

aangepast door Pionewbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inhakend op de discussie, met oog op het topic waarmee werd geopend heb ik oom een vraagje. 

Wil een ATAG inductie kookplaat HI1272S met 2 fasen aansluiting  en 7,4 kW in de keuken plaatsen maar kom er noch niet helemaal uit. 

Optie is om een extra zekering voor de 2 fasen  in de meterkast bij te plaatsen (zijn nog 3 plaatsen vrij) en aparte kabel te trekken.

Vraag me echter af daar er al 3 aparte (3×16A, 230-240V) aansluitingen in de keuken zitten dit niet aan te passen is om deze door te trekken, 2 ervan welke sowieso niet alle tegelijk vol worden belast? Betreft nu een stoomoven (steamer) van 2,3 kW, een combimagnetron van 3,5 kW en derde groep een vaatwasser met 2,2 kW. Nu dacht ik daar de vaatwasser sowieso pas avonds laat wordt gebruikt deze aansluiting te combineren met de aansluiting voor de stoomoven en deze samen doorgetrokken te combineren voor de inductie kookplaat? 

De steamer word ook weinig gebruikt en veelal in combi met de magnetron, en niet zozeer met de kookplaat tegelijkertijd tijd. 

Zou dit een praktische oplossing kunnen zijn, ofwel 1 fase (spanning ) van de vaatwasser combineren tot een 2 fasen aansluiting voor de kookplaat met de aansluitingen voor de steamer? 

15497979894821791757280.jpg

1549798031843-324079475.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb 3x 25 A aangesloten, ik neem aan dat je de 7,4 kW alleen bij alle 4 kooktoestel bij maximale belasting zou bereiken, wat ik überhaupt niet snel zie gebeuren, woon alleen en maak daardoor veel eenpans gerechten á la wok gerechten, een enkele wat in of de magnetron-oven c.q. de steamer. 

Dus in de praktijk lijkt me de 3x 25 A voldoende.....? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei tv-fan:

Heb 3x 25 A aangesloten, ik neem aan dat je de 7,4 kW alleen

Als je op 3 fasen 25A afgezekerd hebt zou het kloppen.

Maar ik zie geen 3 fasen hoofdschakelaar dus ga er nog van uit dat je

enkel 1 fase hebt aangesloten afgezekerd met 25 A als hoofdzekering

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik zie ook dat de hoofdschakelaar 1x 40 A heeft, is deze dan niet om te zetten naar wat jij benoemt 3x 25 A ? 

Heb nog extra nagekeken,  heb een enexis  3x 25 A aansluiting, althans dat is op de rekening.

 

Van de zomer draaide mijn LG airco met de buitenunit van 3,87 kW in combinatie met de binnenunit met 3,5 kW ook prima, ook met de hete afgelopen zomer maximaal zonder enige haperingen. Nu in de winter als verwarming met 3,3 kW buitenunit met de binnenuit tot 5,48 kW ook probleemloos op voll vermogen bij verwarmen. 

Trouwens als we van gas "moeten" al mooie verwarming denk ik zo. 

Verder leg in binnenkort 12 zonnepanelen met een gemiddelde opbrengst van 3240 kW. V

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...